Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

MaLer

Reklama


Zasláno do klubu

MHD, autobusy, tramvaje, metro


patlac petaklic mi rozesněžil textik 
Za roušky si můžeme dosadit mimo pandemické období třeba šálu s čepicí v zimě a sluneční brýle v létě.

Kolikrát tě v MHD zkontroluje revizor, pokud jezdíš jen na území Prahy? I kdyby průměrně jednou za měsíc, ať nežeru. A kolikrát tě zkotrolujou na příměstských linkách? Každý den, když nastupuješ do autobusu, takže typicky při cestě tam a zpět dohromady 2x. A stejně tak musí řidič zkontrolovat a vyhodnotit všech 50-100 lidí, co do toho autobusu lezou. Vteřina na kontrolu kuponu plus vteřina na kontrolu fotky znamená 3 minuty čistého času stráveného jen kontrolou dokladů. Navíc platnost kupónu může podle polohy autobusu superrychle vyhodnotit sám počítač a zařvat jen v případě kuponu neplatného pro danou cestu. Podobu fotky se skutečným cestujícím může vyhodnotit jen řidič (nebo drahá umělá inteligence).

Musíme se zkrátka smířit s tím, že PID není jen doprava po Praze, kde to všechno "odsejpá" a nikdo neprudí, ale také příměsto, kde kontrola nastává při každém nástupu. A nemyslím si, že by příměsto bylo nějak nepodstatnou částí toho systému. Naopak - kvůli příměstu se ten systém integrace vymýšlel a jak říkám, největší počet "verifikací" proběhne právě na příměstě.

A pokud si dobře vzpomínám, tak už jsou i Lítačky nevázané na jméno ("anonymní"), kam si člověk může koupit kupon a sdílet ji s dalšími lidmi. Ale pořád se tím kuponem může v jeden okamžik prokázat pouze jeden člověk na jednom nosiči.