Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

Tanaki

Reklama


Zasláno do klubu

Psychologie a psychiatrie


o128 Svět je založen na paradoxu 

Tohle je něco jiného než ta reklama parlamentních listů.

Jde o podvědomé spojení výrobku s něčím pozitivním. V přemíře reklamního spamu to spekuluje s tím, že vědomí ty reklamy zapomene. Pak se dotyčný dostane do situace: stojí mezi regály se spoustou stejného zboží od různých výrobců, a koupí si to co se mu podvědomě zafixovalo s nějakým pozitivním pocitem, přesto že tu konkrétní reklamu už vědomí zapomnělo.

U parlamentních listů jde o pocit "já chápu běh světa", který sám o sobě vyvolává pocit spokojenosti. Společnost se nevyvinula tak jak si představoval, a hlavně jak volil. Sebereflexe vyvolává nepříjemné pocity. Když mu někdo pofouká bolístku tvrzeními jako: může za to EU, neomarxisté, pře byrokratizovaný, přerostlý stát, a tak podobně. To je struna na kterou hrají PL a podobné strany a tiskoviny.

U normálního člověka to je nesmyslné tvrzení, všichni novináři přece jsou nezávislí, z podstaty.