Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 


On_Horseback Fanoušek hudby Mike Oldfielda 
Všem krásný nový rok 2017. Konečně jsem rozeslal přihlášky. Pokud jste ji někdo nedostal, ozvěte se mi do vzkazníku. Nemáte někdo kontakty na Steva, Romana a Thomase Parise?
 
Vanoce
Klidné Vánoce, hodně dobré muziky a vše nej do nového roku přeje Naxos. :-)
 
On_Horseback Fanoušek hudby Mike Oldfielda 
Pozor, změna termínu akce na zámku v Nečtinech!!!
Zdravím komunitu a omlouvám se za chvíli mlčení. Bohužel, univerzita se jaksi natlačila do dubnového termínu s konferencí a má přednost, takže jsme dostali nabídnutý jiný termín, resp. 12. - 14. 5. 2017. Dávám tedy ke krátké úvaze, zda všem změna vyhovuje? Pak bych to definitivně bookl na tento druhý termín a dojedeme přihlášky..
 
Ukázka v závěru napověděla, že finále partu 1 bude zřejmě na způsob Far above Clouds (a to ještě o trochu slabší). Daleko více se tak těším na finále partu 2. (Teď nemyslím On Horseback, ale to hned před tím). Tedy za předpokladu, že Return to Ommadawn bude sledovat linii původního Ommadawnu, což by bylo určitě pro znalce jako jsme my lepší (podobně jako TB2 mělo odpovídající protikusy z TB, a to i ve stejném pořadí). Nikdy nezapomenu, jak jsem poprvé nechal hrát Ommadawn na mikrosystému u sebe v pokoji. Moc mě to nezaujímalo, někam jsem na chvíli odběhl a když jsem se vrátil hrálo tam to finále partu 2. Vůbec jsem tomu nemohl věřit, pouštěl jsem to potom pořád dokola a říkal si, že tohle mě přece nemůže nikdy omrzet. Bylo by hezké, kdyby se Mikovi něco podobného povedlo zas. Ta kratší ukázka by ten potenciál měla, záleží ovšem, jak se ten začátek vyvine (tam je bezesporu slyšet "rekreace" intra původního Ommadawnu).
Ale jo, však jsem taky psala, že jsem stran nového alba optimista.
L_O_U_S Jsem havloidní pseudohumanista. 
Z Radiožurnálu to určitě bafat nebude, protože existuje určitá datová hranice, kdy se umělci typu Oldfield nebo Enya stávají pro tvůrce playlistů nezajímavými (nejnovější běžně hraná Oldfieldova skladba je Man in the Rain z roku 1998, u Enyi je to šestnáct let staré Wild Child). Upřímně mi na nějakém radio editu moc nesejde, důležité je pro mě album.
No pokud jsem správně pochopila Mikův post na FB ("I also hear that Steve Wright will be playing the radio exclusive single version on his show this afternoon on BBC Radio 2"), tak to takto půjde do rádií. Čili si mohl dát trochu záležet, když to na mě bude po ránu bafat z Radiožurnálu :-)
L_O_U_S Jsem havloidní pseudohumanista. 
Mně se ta delší ukázka líbí. Střihy a zvukovou kvalitu teď nemá smysl řešit.
 
Není důvod Mikovi nevěřit. JS Bach v 64 letech vydal Mši h moll, Hudební obětinu a Umění fugy - 3 nejdokonalejší díla všech dob. A jak to dokázal? Vzal vše, co se za život naučil a shrnul to "do jednoho alba". Mikovi 64 teprve bude.
corwin78 Česká pirátská strana  Internet je naše moře
Přesně to mě taky napadlo.
corwin78 Česká pirátská strana  Internet je naše moře
To zní nadějně.
Já jsem optimista. Sice zase Oldfield vykrádá Oldfielda, ale to mu odpouštíme už dobrých 30 let, takže na album se těším. Co mě ale zarazilo, jak šílený edit má ten radio singl. Celé to zní tak nahodile, jako že "máme x dobrých věcí, tak je prostě postavíme za sebe", aniž by si někdo zamyslel nad nějakou gradací nebo prolínáním motivů, prostě aby to dávalo trochu smysl. Zvlášť přechod ve 2.44 je au.
 
Daleko slibněji vypadá ta původní 30s ukázka https://www.youtube.com/watch?v=Uo-nDlzAGhk
corwin78 Česká pirátská strana  Internet je naše moře
Mě ten obal spíš připomíná Pratchettovu Zeměplochu.
Začátek je nádhera. Moc se těším. A co říkáte na obal? Napadl mě Morlor z Nekončného příběhu.
 
Hm, podle vzorku z toho mám pocit, že tam budou zajímavé momenty, ale jako celek to nebude fungovat. No jsem zvědav :-)
 
Začátek zní jako Wind Chimes v aranžmá pro Guitars, pak se tříští Amarok (tj. "Ommadawn 2") s TB2 a to celé přejde do Light&Shade. Upřímně, nemyslel jsem, že se Mike o něco takového ještě pokusí. Zní to DOST originálně! Nechal bych si líbit i to čarování šamana z Incantations - byla by to taková koláž kompletní Mikovy instrumentální tvorby v moderním balení.
Taky to poslouchám a mám podobný problém jako Corwin. Ta nahrávka zní až příliš sterilně. Navíc v momentě, kdy zazní vokály, nemohl jsem se zbavit podezření, že je to akorát původní stopa z Ommadawnu hraná pozpátku. A fakt že jo. :-( Proč musí MO neustále vykrádat sám sebe? U RtO snad mohl přizvat nějakou irskou zpěvačku, která by zazpívala v irské gaelštině... Použít stopu s Clodagh Simonds, to mi přijde hodně laciné. Navíc jsem se v rozhovoru dočetl, že všechny věci na RtO nahrál sám, plus tam napasoval samply z původního Ommadawnu. Tím pádem prostě nemůžu očekávat to velké dílo, které vzniklo s přizváním takových hostů, jako Terry Oldfield, Paddy Moloney, Jabula ad... Ti tomu přece jenom dodali tu zemitost (nebo syrovost). Na jeho nahrávkách ze 70. let jsem obdivoval tu úžasnou hudební symbiózu akustické a hlavně elektrické kytary či kláves s flétnami, perkusemi apod. (později by se něco takového mohlo zařadit do škatulky world music... Myslím, že MO tehdy předstihl dobu). V případě RtO něco takového očekávat bohužel nelze. :-( V tomhle jsem opravdu pesimistou.
corwin78 Česká pirátská strana  Internet je naše moře
Super, díky za odkaz. Nicméně ukázka mi zní dost synteticky - Mikova sedmdesátková alba byla skvělá v té poctivosti reálných nástrojů a takové určité syrovosti - a u Ommadawnu oceňuji hlavně jednu věc, naprosto přesně ve mě vzbuzuje určité pocity, představy a asociace - z partu jedna cítím přicházející zimu, na začátku partu dva pak zima zavládne, mráz, smrt, deprese a pak následuje počátek jara, slyším zurčící potůček mezi praskajícími ledy, sněženky vyrůstají ze sněhu a končí to rozkvětem jara. Z ukázky Returnu zatím necítím nic, spíš mi to připadá jako by si vypůjčil ten indiánský medicimanský motiv z Incantations - no ale uvidíme, těžko soudit podle krátké ukázky :-)
Return to Ommadaw
https://vimeo.com/194708518