Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama




zz Som nezamestany drevorubac, UNIXy robim  zo zufalstva
maftik: skusim to dohladat jak to presne je
 
StM v Ekklésii napsal:
Výklad, který dělá z Apokalypsy scénář nějakých závěrečných historických událostí, mi připadá hloupý.

Ale můžeme tohle téma klidně uzavřít, ať se zbytečně nehádáme ...
 
St. Martin
s Apokalypsou v tom vidět porodní bolesti nového světa, zjevení (řec. apokalypsis) Boha, který za tím vším je, dává tomu všemu smysl a provádí náš všechny (i Tebe!) tím vším do "nového Jeruzaléma"

Jakto, že i mě? Pokud jsem zaznamenal, kdo neuznává boží jméno, na toho se bude z nebes vylévat žhavý oheň a budou ho trápit hrozné bestie apod. (Omlouvám se, nechce se mi hledat citace). Ale samozřejmě výklad Apokalypsy jako hyperbolického popisu, je také možný.

BTW: Nejsem zde o nic větší host než ty. Není to pokud jsem si všimnul klub uzavřený, nebo přístupný pouze věřícím. Ani sem (aspoň zatím) nemám zakázaný přístup.

 
St. Martin
důsledně ateisticky si zoufat a vidět v tom všem jen zkázu a zmar

Nechápu, kde se bere představa, že co ateista, to deprimovaný zoufalec. To věřící tak uklidňuje víra, že všechno musí mít nějakou vědomou příčinu? Že když nás smete meteor, musí to být něčí vůle? Nebo snad trest za nějaký prvotní hřích?

 
StM ad apokalypsa (návaznost na Ekklésii)
vidíš, i Tander Lee potvrzuje, co si intuitivně myslím - drtivá většina lidí chápe Apokalypsu (mimo jiné) jako výpověď "toho, co se stane". Jinak řečeno si vůbec nemyslím, že by tento výklad byl hloupý (jak jsi mi předhodil v Ekklésii), nýbrž velmi přirozený
 
zz
no je zajímavé že já jsem tak trochu chtěl napsat něco podobného jako StM
 
zz Som nezamestany drevorubac, UNIXy robim  zo zufalstva
ST: neviem ale: 1 necitujem ho presne lebo to nikde nablisku emam

2. navyse ak bol veriaci tak patril tiez k ludom ktorych sa tento vyrok tykal.

niesi nejak paranoidny?

 
zz Som nezamestany drevorubac, UNIXy robim  zo zufalstva
TL: jeden kresntansky myslitel raz povedal nieco v tom zmysle ze:Boh nastastie nieje taky ako si vedsina znas mysli
 
Není to příliš dlouhé. Ale nechám si to na trošku časnější dobu.

proč křesťané povětšinou nevidí Apokalypsu vůbec tak tragicky U křesťanů je to jasné, ale co my ateisti :) Mám vidět něco pozitivního na tom, že na mě budou vypouštěny různé bestie a dštěn ohnivý déšť apod? Opět se projevuje základní rozpor:

Buh buď není

nebo pokud je, nemůže být Bohem Bible

a pokud jím je, nemusím se jej bát a starat se o nějaká přikázání, protože jsem příliš nízká bytost, abych mohl Boha urazit, rozhodně ne natolik, aby na mě uvrhnul nějaká úchylná muka a utrpení; to by se potom nemohlo jednat o milosrdného dobrého Boha. QED

Pokračování zítra nebo spíš až za pár dní.

 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
(Pro ostatní, kdo nechápou, o čem tu najednou povídáme: Je to přesun oftopiční diskuse z klubu Islám.)
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
PS.: Pokud sneseš jeden dlouhý článek, možná trochu pochopíš, proč křesťané povětšinou nevidí Apokalypsu vůbec tak tragicky.
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
Tander Lee: Jak jsem už na začátku předeslal, neškodilo by podívat se pořádně, co se vlastně v Apokalypse píše. Jsou to popisy slyšeného a viděného, nikoli nějaké autorovy vyprávěnky.

Tyto popisy také celou svou náladou nejsou nic odstrašujícího, ale naopak útěšného. Končí viděním dobrého konce. Říkají, že všechny katastrofy, které se odehrávají kolem nás, jsou jen cestou k závěrečnému dobru, a že tedy není třeba se jich bát, zoufat si, ztrácet naději.

 
Šnek
zášť a vyhrožování u autora Apokalypsy:

Chceš říct, že autor, který barvitě popisuje co všechno se stane nám nehodným nevěřícím, jak nás milosrdný Bůh potrestá atd. atd. nám nevyhrožuje? Navíc při četbě zjevení si nedokážu odpomoct od představy vyhublého kazatele s dlouhým vousem jak to vyřvává z kazatelny. Ale vlastně z tvého pohledu nás jen informuje o tom co se stane před návratem boží vlády - něco podobného mi předevčírem říkala má místní Jehovistka. (BTW. mám tak někdy pocit, že mají určitým zvráceným způsobem radost, když se zvyšuje množství negativních zpráv v médiích; jak se jim to pěkně naplňuje; konec dnešního řádu se blíží atd. atd.)

 
bard Žádná česká věta  není dost holá.
žejo:-) Sehnal jsem si BibleWorks, tak aspon projdu tohle. Tedy pokud někoho (koukam se směrem k St.Martinovi) nenapadne něco dalšího...
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
Bard: Souvislost se mi zdá zcela nabíledni, ale žádné pojednání o tom mi není známo.
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
St.Martin: Oba popisy stvoření světa jsou velmi rozdílné, takže kdyby se jednalo o dvojí popis téhož, museli bychom hned řešit rozpory, které dávají zabrat i nám s naším pojmovým aparátem, ale které by pro člověka přede dvěma a půl tisíci lety byly bývaly neřešitelné. Proč by sestavovatelé biblických textů byli připustili takový nesoulad?

Daleko logičtější se mi zdá vysvětlení, že viděli v obou popisech dvě etapy, resp. dvě úrovně procesu tvoření. Když se na to podíváme tímto pohledem, najednou vidíme velmi mnoho smysluplného: Rozdílnost použitých sloves, popis pohlavnosti člověka, vztah k ostatnímu stvoření... všechno se zdá podporovat myšlenku, že 1. stvoření je jakási příprava archetypů a 2. stvoření teprve hmotné stvoření.

 
bard Žádná česká věta  není dost holá.
Mohu úplně boční otázku? Řeším v jedné práci vztah mezi prožitkem vznešena a závratí, podotýkám fyzickou závratí. Což mne připomíná silně religiózní podněty, ostatně pád sám je zajímavý, existuje v teologii nějaké úvahy, kde je fyzická závrať nějak reflektovaná?
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
Kdo máte zájem, zítra večer od 20:00 máme další z našich bytových seminářů na Barrandově, tentokrát o Janu Eriugenovi. (Zájemci, kteří ještě neznáte cestu, napište mi do pošty.)
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
Kabalisté odvozovali člověka od krve zcela běžně. Ve jménu "adám" viděli právě "dám", tedy "krev", která má součet 44 (dalet+mem). Aby z ní vznikl člověk, přidává se alef, prvek já (alef jako příznak první osoby a zároveň hlava slova "aní"). Součet se mění na 45, číslo, které už neobsahuje rovnovážnou božskou čtyřku, ale je stejný jako součet "l'elóah", což je směr lidského vývoje.
 
Šnek vztahovačnej alternativní  pošuk
St.Martin: Narážím na první a druhé stvoření člověka. První je popsáno tak, že o tělesnosti člověka můžeme mít vskutku oprávněné pochyby. Teprve ve druhém stvoření je člověk zahněten do hmoty.

Překládat "člověk" ("adám") jako "zemák" (podle "adámá", "země") je podle mě velmi zjednodušující. Spíše by se to mělo přeložit naopak, "země" jako "člověčice".

(A pokud začneme z etymologie odvozovat barvu, museli bychom asi nejprve začít uvažovat o červené - "adóm". Nicméně možná je i toto odvozeno od člověka, přesněji od krve - "dám".)