Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hudba a písničky

Spravují:

Šnek,
zub



Reklama




arnost Snad zas nechci tak  moks
ja tam vidim D3 a D4
(přelétl jsem to celé, a nenašel jsem jediný případ, kde by v témže taktu hrály levá a pravá ruka tutéž notu, natož zároveň)
Reakce na | Vlákno  
v t. 37 vidím v pravé ruce 4x d'-h, v levé 2x G-d-g-d... pianista sice nejsem, ale u takhle jednoduché hudby se ve skladbě i sazbě počítá s tím, že pravá ruka hraje horní osnovu, levá spodní, není-li uvedeno jinak (poznámky typu m.s., m.d., případně čáry, které naznačují, kde noty psané v jednoé osnově přecházejí do druhé, ale tohle je prostá homofonie).
Nazgul Vtipnýs 
Zkusil jsem zahrát Adagio in D Minor (z filmu Sunshine). Ale v 37. taktu jsem narazil. G3 se v jednom taktu hraje levou i pravou rukou (ne v jeden čas).

Jak se tohle hraje? To se nějak přehmavá oběma rukama nad jednou klávesou? Nebo je lepší to zahrát levou, i když je to v notách pro pravou?

 
Noty jsem dostal, žádný problém. Je fajn, když si někdo nehraje na Helenku!
arnost Snad zas nechci tak  moks
Kolega, pro vsechny male pianisty naskenoval Vanoce:

https://docdro.id/zhlhSFz
 
asym Hier bin ich Barsch,   hier darf ich's sein
Pravděpodobnější než poslání do prdele je, že žádný noty ani sami mít nebudou:) Ale za zkoušku nic nedáš.
OK, díky, zeptám se a dám vědět, jak jsem dopadnul.
 
Hloupé to není, odpověď se odvíjí spíše od osobnosti autora. Poptával jsem nějaké materiály od významného skladatele, rád by mi i vyhověl, ale už neměl moc přehled, k čemu a v jakém rozsahu měl s kým podepsána práva.
arnost Snad zas nechci tak  moks
Normalne bych mu napsal. Zadne faux pas to neni.

Je ovsem mozne az velmi pravdepodobne, ze autor aranze je nekdo jiny, nez autor skladby.

(Jestli je ta skladba znama, bude partitura k dispozici i k zapujceni)
Dotaz
Rád bych sehnal noty k jedné písni, aby se dala nastudovat kapelou. Jak velké faux pas je poprosit o ně přímo autora?

Jde o album, kterou vydal supraphon a interpretují známí zpěváci. Ale o autorské poplatky mi nejde, to bude řešit někdo jiný, jde mi o to, že je to píseň někoho, kdo se tím živí.

Je mi jasné, že noty nejsou kódy na odpálení atomovek, ale zase si nemyslím, že je někdo ochoten je rozdávat na potkání. Chci se prostě vyhnout poslání do prdele.
 
arnost Snad zas nechci tak  moks
Junácký zpěvník 1946

https://docdro.id/4oP1tJU

Do tisku pripravil Jumbo – Jarmil Michael Burghauser (nekdy pouzival jako pseudonym sve puvodni jmeno Mokry), docela pozoruhodna postava ceske hudby (studoval u Jeremiase i Talicha. Ve sborniku je zastoupen svoji pisne Napnem plachty. Sam Jumbo byl clenem (Foglarovy) dvojky.

Myslenka junackeho (skautskeho) zpevniku v nem vydanim teto utle brozurky neskocila a behem zivota inicalizoval jeste vydani dvou dalsich (naposledy v roce 1994)

http://biography.hiu.cas.cz/Personal/index.php/BURGHAUSER_Jarmil_Michael_21.10.1921-19.2.1997

K tematu skautske hudby podrobneji tato prace:

https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/122376/?lang=en

 
arnost Snad zas nechci tak  moks
Zpěvník pro českou mládež 1850

https://docdro.id/ZbSz0Zr

Melodie vesmes puvodni na slova zaslouzilych basniku ceskych (Celakovsky, Hanka, Chmelensky, Jablonsky,...)

Vsimnete si, ze Hanka je zde v posledni pisni zastoupen ve svych tehdy neznamych pseudonymech.

na strane 13 je mysleno i na sirotky, jen mam pocit, ze se jedna o jakysi podvratny jinotaj

Co vsak zaslouzi pozornost jsou nazvy temp jednotlivych kusu: Bodre, Bodrounce, Zbodra, Volnochodem, Chodmo,...
 
Díky. Ještě by to chtělo s příponou ly. Trochu se to přece posunulo. Při letmém procházení – a to nemám tak, že když vidím noty, slyšel bych melodii, ale zdá se mi, že např. Ach padá rosička je v pro mě nezvyklé verzi.
Snoopy Brahous brahouna, houna saki 
)avast mi na ten link i na nějaký z těch nedávných hude něco o blacklist infekci, nevím nakolik se mu dá věřit nebo jestli se snaží o nějakou zvrácenou reklamu)
arnost Snad zas nechci tak  moks
Zpěvník pro školy obecné 1922

https://docdro.id/YpJUpNX

Jedna se o zpevniky pro 1--3 tridu, dle kterych se deti ucili i zaklady zpevu a zakladni hudebni nauku. Rakouskou hymnu vystridala Ceska a Slovenska, pricemz aby se predeslo mozny dverzim, byly zarazeny na zacatek knihy (kde ovsem trci jako sidlo s pytle). Na konci je Marseilaisa, Pisen Prace, ci Hymna ceskych legii ve Francii.

V prostred nalezneme (v poznamkovem aparatu zminene) dve oblibene pisne prezidenta Masaryka (Tece voda a Boleraz, Boleraz). Edukativni Ach synku si patrne jeste taticek oblibit nestihl.

Dusickova tematika je zastoupena pisni Osirelo dite. Po Velke valce to byla patrne obvyklejsi typ umrti.

Vsimnete si, ze zastoupene pisne z velke casti prezily ve skolnich zpevnicich dodnes.
arnost Snad zas nechci tak  moks
Nový školský zpevník, sešit 7, 1893.pdf

https://docdro.id/EQVQAjf

Pisne ve vicehlasych upravach, casto lidovky, lec mnoho pisni umelych. Napriklad na strane 12 vypichuji "Ja a moje orna puda" (Pivoda, Sladek).

Ze se jedna o dilu universalni, myslici na vsechny alternativy a aktualni i dnesku je videt ze strany 45, kam autori zaradili pisen "U hrobu spoluzacky".

Vsimnete si i jiste podvratnosti autoru, nebot za pisni brbitovni nasleduje Rakouska narodni hymna.
 
A kde je pan ertegun, aby ukázkami demonstroval, že kvinty jsou hnus?
arnost Snad zas nechci tak  moks
Nelze se divit uciteli na vyssi divci, ze ma ostrazitost pred kvintami.
Trisolde Moja chorá hlava  v jednom je plameni.
„Ostatně jest pravda, že se k zákazu dvou velkých kvint hledělo a až posud hledí nadpříliš. Z většího dílu se zavrhovaly a zavrhují od mnohých ne snad proto, žeby zle působily, nýbrž jediné proto, že jsou to kvinty. Začátečníkům v hudební skladbě se ovšem opravují, ale jen proto, že nemají ještě dosti vytříbeného vkusu, aby rozhodli, které kvinty cvičený sluch uráží, a které ho neuráží. Ale v dílech mistrných po kvintách pásti a nad nimi se horšiti, jest věcí malichernou. V umění není nic naprosto zapovězeného; všecko může míti své místo; přijde jen na to, kde a jak čeho užito bylo. Nemotorné se chování učňů a nedouků v záhadných případech nemůže staviti volnost, kteréž mistrům třeba, aby umělecká díla vytvořili.“ (Zvonař, Základy harmonie a zpěvu)