Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

KulturaLiteratura

Spravují:

Bruno,
Kirjat,
Behemoth,
majo



Reklama



Vítej v klubu, návštěvníku!
Nevytahuj na nás dýku,
tady chceme žíti v míru,
proto na nás nedšti síru!

A o čem je tenhle klub?
Řeknu ti to cobydup:

Zajímá nás Poezie
ta, která se recituje
nebo zpívá nebo vyje
a i jiné lapálie.

Ty, které se rýmují
i ty, které jsou jen volnými asociacemi

Klikněte si, dám vám hint: tady rýmy, támhle PIND.


Skalik


Skalik

Balada o ranních trenincích
Když brzo ráno vstávám za účelem cvičení,
mé okolí si myslí, že jsem magor, co má rád mučení.
V jejich pohledu jsou otazníky,
zatímco balím do tašky nárazníky.

Když brzo ráno vstávám, chodím po špičkách.
Pod tíhou chráničů, kimona a pásku si připadám maličká.
Za cinkotu klíčů, klapnutí zámku a bručení motoru
se vydávám na cestu do dojo, kde trénuju.

Když ospalá dorazím a pomalu se probouzím,
dostanu ránu.
Když dorazím pozdě, a sáhnu na zavřenou kliku,
slyším Danův vítězoslavný hlas:
"To bude kliků!!!"
Když dorazím normálně a nezapomenu si nic,
zní nad tatami ranní kiai ze všech i mých plic.

Když se zničeně po tréninku ploužím do sprchy,
vzpomenu si zlomyslně na všechny blonďaté mrchy,
o kterých se mezi muži v pánských šatnách traduje,
že se s nima potajmu dobře špásuje.

Když se po tréninku sprchuju a přemýšlím o svém psaní,
z pánské šatny zní kruté story o ranním stání.
Když po tréninku jedu do práce, rozesmátá z ranních hitů,
poklidná rána ošidná vyřeším psaním shitů

Humor je to.
Jen mi není jasné jelito báseň oslavná, či satirická.
Uhrovite_devce  
Krása!
Trisolde Moja chorá hlava  v jednom je plameni.
 
sam_hofgins  
Hryžem polštářek trapnosti
až do kosti morku,
na dřeň.

Greta pronáší marnosti
na OSN dvorku.
Čeřen.
 
taky +1
+1
Ok, ono asi závisí, jak je pojatá výuka jako celek. K čemu jsou zmíněné větné rozbory jsem kupříkladu nepochopila nikdy, protože naše češtinářka se to neobtěžovala nějak zapojit, prostě se to učíte, abyste to uměli, a k ničemu jinému to není. S těma rozbory básní jsem ochotná uznat, že jako podmnožina výuky to něco do sebe mít může, ale ono akosi podle mých zkušeností výuka jaksi kromě nich a možná ještě učení něčeho nazpaměť už nic dalšího nezahrnuje. Snad mám jen blbé zkušenosti:)
Sarpele Want to sell your house?   Best hide the taxidermy.
No já podle písma tipovala věk tak cca 11 let, takže přelom prvního a druhého stupně. Nevidím nic špatného v tom, když se v tomhle věku děti naučí poznávat a nacházet takové ty základní skladebné složky (nebo jak se to jmenuje odborně). Prostě dejme tomu v deseti letech se naučí typy rýmů, nějaké ty základní figury a tak podobně. Sofistikované rozbory sofistikovaných básní si pak se znalostí toho triviálního můžou nechat na ten konec střední školy. Nějak si moc neumím představit třídu páťáků, jak diskutuje třeba o významu Skácelových veršů.

Mně to připadá, jako bys tvrdila, že děti na prvním stupni se nemají učit gramatiku nebo větný rozbor, protože jim to zkazí vztah k literatuře potažmo jazyku.
Viz předřečníci, také nejsem úplně názoru, že drilovat z děckama tyto rozbory básní nějak prohlubuje porozumění literatuře nebo vztah k ní (tedy vlastně nenávist to prohloubit asi může)
Sarpele Want to sell your house?   Best hide the taxidermy.
Proč je to špatný rozbor básně?
sry
(děkuji, poradila jsem si)
Finwe To není jako práce s buzolou,  děti
Vlepte odkaz do nového panelu ručně.
to je špatný rozbor básně.
Mikey Piškoti mají porno rádi. 
Tohle ale rozhodně není špatná báseň.
Sbormistryně Kamila Zenklová má kromě seriozní karéry v Brně dlouho hýčkaný sbor Sebranka -určený právě pro osoby co si myslí, že neumí zpívat. Funguje to moc pěkně - teda se různými brněnskými specifiky.

Ano, tak jako existují slepci, existují i lidé co opravdu nerozeznají dva tóny, že prostě jsou odlišné a s tím se pak nic nenadělá. Ale povětšinou se traumata ze školy "ty raději nezpívej" dají překonat - ne na karéru solového zpěváka, ale na to aby si člověk s chutí zazpíval, nebo zkusit hrát na kytaru u ohně to jde a i v pozdním věku.


U básní to imho vyžaduje ještě určitou schopnost práce s jazykem a tedy nějaký level inteligence. Ale naučit se vnímat, jestli ten text nějak působí a nebo je to říkačka asi jde. Ale to by se musely podminovat všechny katedry českého jazyka na pedagogických fakultách, vypálit cermat a začít učit literaturu úplně jinak a za současný přístup k rozboru básní by měly být nepodmíněné tresdty spojené s věčným opisováním definic epizexu a podobných lahůdek.
 
Znám lidi, kteří četbou kvalitní poezie přišli na to, že jejich poezie kvalitní není. A znám takové, kteří na to nepřišli :(