Máš pravdu, návod typu "sniž rychlost na 30" nepotřebuju. Stačí říct "bacha, děti", a použiju vlastní hlavu.
Potřebuješ ke všemu návod nebo občas něco uděláš i z vlastní hlavy?
"Je pravda, že mnohem lepší službu udělají jiné zpomalovací prvky." - jo, třeba když (zřídkakdy bohužel) v obci uvidím normální lidskou větu v duchu "jeďte tišeji", případně "tudy chodí děti do školy", tak to proplachtím na neutrál nebo jedu krokem.
Je pravda, že mnohem lepší službu udělají jiné zpomalovací prvky. Díky různým Kuzmům, kteří troubí u semaforu, se dneska udělá šikana, která pak následně zpomalí i hasiče. Ještě že tu máme tyhle kuzmovský bojovníky za snížení rychlosti.
Ok, viz "Zpomalovací semafor".
Jaký je jiný smysluplný důvod?
Retardéry jsou v ulicích, aby bylo ticho? Vážně jsi tohle napsal? Ach jo.
Jep, troubím, a rozjíždím se s nohou v podlaze. Pravidla dodržuji v obou případech, tak vo co go? Jo kdyby někoho napadlo umístit lidsky psanou ceduli "Prosím jezděte tiše a ekologicky, jsou tu zvířada" nebo "Pššt, máme otevřená okna do ulice", tak bych se tím i mohl řídit. Když ale vědí lépe než řidíč auta, jak dosánout ticha, nebudu jim to vymlouvat.
A na retarderech taky troubis, jako aby bylo poznat spravnyho kokota?
Ok, díky za info. Mám jedno auto z roku 2008, druhé 2018, žádné z nich ten indikátor nemají. Nicméně to není relevantní k tomu, že když jedu přes rakouské omezení hluku, tak z principu na trojku. Za těch pár korun na benzínu mi to za ten pocit stojí, a motor má rád otáčky.
a) indikátor řazení, který zároveň navrhuje, jaký stupeň řadit pro lepší spotřebu b) nijak, jenom to navrhuje, sám nic neřadí
a) co je "navrhovač řazení"? b) jak by mi asi přeřadil manuál?
Jakou trojku? U moderních motorů dává návrhovač řazení pětku už někde na 80 km/h.
Jj, 109 km/h na trojku, to opravdu zní.
Mel ses alespon mrknout na GPS rychlost na mobilu a mohls nastavit treba 119km/h.
Pak tam bude urcite nejaka tolerance, takze 121km/h.
Když jsem tam jel naposledy, tak jsem prostě na tempomatu nastavil 109 km/h. Těch pár kiláků přes Tyrolsko se dá přežít.
Tak treba u myho Golfa neni vyfuk vubec videt.
OK, delam si poznamku, na cestu pres Rakousko prelepit prvni 2 pismena na SPZ na EL...
Po rakouských dálnicích mohou jezdit rychleji už i elektromobilisté z Česka
23. ledna 2021 10:50
Specialitou rakouských dálnic jsou takzvané IG-L zóny s omezenou rychlostí kvůli snížení emisní a hlukové zátěže. Narazit na ně můžeme třeba na úsecích inntalské dálnice A12 nebo západní A1. Rychleji na nich mohly jezdit jen elektromobily s rakouskou registrační značkou. Nově zrychlí i bateriová auta odjinud.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ig-l-zona-nizkoemisni-rakousko-elektromobil-dalnice.A210123_091353_automoto_fdv