Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Barclay,
vetek

Může vás zajímat



Reklama



Diskuze o silniční dopravě, předpisech, zákonech, železničních přejezdech, tunelech, dálnicích, pánech v klobouku, levě orientovaných ženách (jezdí zásadně v levém pruhu) i mužích - prostě doprava (i doleva).

Úplné znění silničního zákona: doc pdf

Odmítnutí podání vysvětlení (mohl bych způsobit trestní stíhání nebo stíhání za přestupek sobě nebo osobě blízké)
u PČR: §61 odst. 3 zák. 273/2008 Sb.
u MP: §11 odst. 4 zák. 553/1991 Sb.
na úřadě: §60 odst. 1 zák. 200/1990 Sb.

Databáze ukradených vozidel

Spřátelené kluby:
Silniční doprava - body


vitmrazek PEN IS stronger than   vagina
P a t o č k o v a
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Skoro vsechny cyklopruhy jsou mnohem uzsi, nez pas na parkovani. Nevim o tom, ze by treba na Patockove nejakej parkovaci pas kdy byl, i kdyz tu cast Prahy moc neznam.

Ja zas videl spoustu aut, jak jezdi jak kokoti na silnici, neni v tom zadnej rozdil. Z nebezpecnyho predjizdeni na silnici je za rok mnohem vic mrtvejch a zranenejch.
vitmrazek PEN IS stronger than   vagina
cyklisti ne, cykloaktivisti jo. Nebudeme radši říkat, že tam kde na Patočkově mohl být parkovací stání, je teď cyklopruh, že, okolo Strahovskýho stadionu to samý, možná kdyby jsme spočítali, kolik by se vešlo na cyklopruhy parkovacích míst, možný bychom došli k tomu, že na jednoho pravidelně se dopravujícího cyklistu připadají dvě parkovací stání, bmw u nás v práci cykloklec zabírá ve vnitrobloku víc parkovacího místa než třeba prostor pro motorky, navíc jsem ještě třeba neviděl, že by auto projíždělo 30 km/h po chodníku v půlmetrové vzádálenosti kolem matek s kočárky, v Podolí běžná věc.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
USA, ráj cyklistů
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Cyklisti nemuzou za tvuj posranej zivot. Mas bejt rad, ze nezabiram parkovaci misto na sidlisti a a nejsem dalsi auto v rade v ty zacpe. Mel bych to dokonce autem o dost bliz i na kilometry, ne jen casove.
A proc? Protoze tam Pirati z jednoho pruhu udelali cyklostezku!
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Tak hlavně po takovéhle silnici typicky dojedeš na ty poslední dva kilometry zácpy, kde vykysneš na půl hodiny. Ale to jaksi nikomu nevsadí, že? To je nutné zlo nebo co...
Tichý asfalt před třemi lety položili v Horní Polici na Českolipsku. Vede tam silnice II. třídy Česká Lípa-Děčín. Nejen, že je to tiché, ale za tu dobu i celkem bez známek opotřebení. Vzhledem k tamnímu provozu přetížených kamionů je to skoro zázrak.
A také důvod, proč se tahle technologie ve velkém neprosadí.
Reakce na | Vlákno  
"tichý asfalt". Zní to jako marketingový žvást, z vlastní zkušenosti musím ale zpětně říct, že to funguje docela hezky. Na prní poslech už uvniotř auta je to rozdíl výrazný, zvlástě když do/z úseku s tímhle asfaltem vjedete/sjedete . (zavedli na kusu Velkomoravské - dvouproudovka skrz Olomouc)
maklf lžičky od heroinu vracejte obsluze 
staci tak jako se udelalo v 5. kvetna okolo Prazskeho povstani polozit "tichy" asfalt. a protoze to docela funguje, tak na estakadu na Florenci stejne jako na zrekonstruovanou Veletrzni se polozil ten nejhrubsi co byl k mani (a projistotu jeste zvleneny (aspon na te estakade) ). pak uz se ta 50 uz vyargumentuje skoro sama, zejo.
Reakce na | Vlákno  
El_Diablo petaklic je parchant co mi rozbil vzkazn  Chucka Norrise!
Postavili si silnici, ale jezdili jim tam auta!
Ovsem standardni reseni v CR je dat i v polich 50km/h a merenou usekovku na to...
Reakce na | Vlákno  
Tak jasny, tech zalob je tam hodne rocne...
Presne tak.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Proste sis ten kvartyr v ty Legerce nemel kupovat. Az si zasejc budes kupovat nejakej byt, uz budes chytrejsi...
Reakce na | Vlákno  
Vidíš a tady s tebou souhlasím. Pokud se ten hluk podaří snížit jinými prostředky než omezením rychlosti, tak budu všema deseti pro zachování té 80.
A co jsem cetl, tak Most je prutom zkolaudovany a formalne ok, ze?
Jo, tenhle rozdil vnimam. Ale, kdo z tech pubodnich lidi ze 70s tam dnes bydli? Rozumnel bych jeste kompenzaci majitelu nemovitosti, obecni byty rozprodat s podminkou ze se novy majitel nebude soudit.
No to já bych tam taky žít nechtěl, wtz.
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
Věděl jsem předem, co uvidím.
Ano, tam bych chtěl určitě žít a chodit na procházky po chodníku ..... doufám, že tam mají pověšené ze strany od chodníku po 5-7 metrech odgrcávače ....
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Tak v nekterych mistech by to slo. (V Legerce ne samoze)
Tak asi budou existovat nejake polycarbonatove reseni, na kraj chodniku?
Máš na mysli tu samou magistrálu v Praze jako já? Kam bys chtěl ty stěny dát?
Tak udelat protihlukove steny je ok, ale snizovat rychlost je nesmysl.
To je trochu jiný případ. Jestli to od začátku nesplňovalo normy, musí se stav napravit.

(Já bych taky jinak přizabíjel lidi, co si koupí pozemek u 20 let plánované dálnice a pak ji blokují, že jim to snižuje hodnotu nemovitosti)
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Presto by ale resenim mela byt dostavba obchvatu a ne totalne zlikvidovat dopravu v celem meste.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
+1
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
IMHO jsou moderní auta při těch 70km/h tišší, než ta z doby, kdy se magistrála stavěla.

I když ano, nadáváme na lidi, co si koupí byt u magistrály a nadávají na auta a neřešíme ty, co jim pod okny postavili magistrálu.
Jenze za ty desitky let se vymenili generace, lide meli moznost si nekupovat byty u magistraly, nestehovat se tam...
Stejny problem resim se sousedama vedle firmy.
S puvodni majitelkou jsem mel podepsanou dohodu, ze ji nevadi hluk z pozdnich oslav.
Ona to po par letech prodala a novi majetele, prestoze moc dobre vedeli, ze si kupuji RD hned vedle hlucne firmy,
samozrejme 20x za rok buzeruji, ze jim budime deticky...
Jj, na jare probel soud ohledne hluku ze zavodniho okruhu v Moste.
Zmrdi manzele si koupili ultra levne pozemek hned vedle okruhu, postavili si domecek a zazalovali okruh za hluk...
No bohužel tady má el částečně pravdu. Jestli si komanč při stavbě magistrály mohl dovolit mrdat na hlukové a jiné hygienické normy, nemůžeme se my tvářit, že je všechno v pořádku ..... jakkoliv by nám to vyhovovalo.
70 byla driv v Praze naprosto bezna rychlost na dvou a viceproudych silnicich. Kviceni idiotu, co si koupi byt u magistraly a pak zacnou delat vlny je proste chucpe. Neco podobnyho se casto resi se strelnicema, kde se strili 50 let, pak nekdo na poli zdevelopuje satelit bez reseni souvislosti a hned je problem na strese.
Reakce na | Vlákno  
Jde o princip. Kdyz muzes nekomu ukrast denne 2x4.5 minuty, proc mu neukrast rovnou hodinu denne?
Reakce na | Vlákno  
za ideálních podmínek…
Reakce na | Vlákno  
S tebou nemá cenu diskutovat, protože píšeš naprosté pičoviny. Já se bavím o místě, kde se z 80 stane 50 a to je na nějakém relativně krátkém úseku, z čehož vyplyne nějaká konkrétní časová ztráta za ideálních. Tvůj argument na to je změna o 80 km/h na dálnici, která má desítky až stovky kilometrů.

Připadá ti to normální? Poplácal ses po rameni, jak krásný protipříklad jsi vymyslel?

Kdyz pujdes touhle cestou, proc jezdit na dalnici 130, kdyz muzeme jet 50km/h?
Sama pozitiva, nizsi emise, mene smrtaku a lidsky cas je prece bezcenny...
Reakce na | Vlákno  
Pořád vycházíš z předpokladu, že těch 100.000 aut je tam schopno jet tou 80 konstantě.
Hele, já bydlím v Brně, kde se z komplikování uzavírek stal národní sport, mě neohromíš ;-)
Tak tak, ve skutecnosti je to mnohem horsi:
100.000 aut se tim okrade o 4m30s denne. Kdyz budu pocitat 1.5 cloveka na auto = 150.000 lidi.
Celkem tedy 150.000 x 300 dni x 270s = 3.375.000 hodin ukradeneho casu.
Kdyz to prevedu na penize, tak je to pul miliardy pri 150kc/h za 1 rok. Za 10 let je to jiz 5 miliard...
Vlaho Lasciate ogni speranza voi ch´entrate 
No, s debilními argumenty jsi začal ty, já se jen přidal.
Tak si to zkus pronásobit počtem řidičů na den, jak ti radí Teichmann. Po magistále jezdí 100.000 aut denně.
Reakce na | Vlákno  
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Můžeš začít celým časopisem http://www.noiseandhealth.org/aboutus.asp
mrmar Velký kus vlaštovčího zvratku? 
Přes naprosté prdele, kudy jezdívám, mi systematicky naházeli jednu uzavírku za druhou, naposled uzavřeli objíždku uzavírky.
Reakce na | Vlákno  
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Vedeckou praci dokazujici, ze lide jsou zdravejsi, kdyz kolem nich jezdi auta padesatkou a ne osmdesatkou bych si rad precetl, jiste to bude svezi humorne dilko u ktereho se clovek dobre pobavi.
Reakce na | Vlákno  
Jenže tady se navíc pořád vychází z předpokladu, že při povolené 80 projedeš nějakou městskou třídou rychleji než při povolené 50. Tj. že průměrná rychlost bude nějak výrazně vyšší, o čemž se dá celkem pochybovat. Nicméně i pokud to platí, je potřeba zvážit, jestli ten utracený čas nemá jinou výhodu v externalitách a lepším zdravotním stavu lidí bydlících okolo daného místa. Tohle prostě není jednostranná věc.
Pronasob si to poctem ridicu za den, stejny argument se prece pouziva pro obhajobu Start/Stop ;)
Reakce na | Vlákno  
Tak to je jasný, na kilo se na magistrále dostaneš až při brzdném manévru ... :)
Reakce na | Vlákno  
Ano, stejně tak, jako je otravné, když máš mnoho nesmyslných omezení rychlostí na dlouhé trase, kterou jezdíš denně a prodlužují ti cestu klidně o desítky minut. Jenže prostě průjezd městem halt není rychlodráha, na to by měly být městské okruhy a tunely, řádně odhlučněné. A jak sám píšeš, jsou to 4 uzavírky, tj. nějaká mimořádnost.

Třeba cesta z Brna do Prahy je normálně záležitost řekněme na hodinu a půl od cedule k ceduli, dvě hodiny od cíle k cíli (dejme tomu). S těmi uzavírkami, co tam v posledních letech jsou je to klidně o třičtvrtě hodiny víc. Ale to neznamená, že kvůli tomu poletím kilo na magistrále.
Lodovico Mas syndrom stoleti? Je mi to jedno! 
Ahá!
Takže když po dobu čtyřiceti let ušetřím rychlou jízdou po pěti minutách denně, zbyde mi čas na dvouměsíční dovolenou na Bora Bora.
Hezký! Už jdu na to.
mrmar Velký kus vlaštovčího zvratku? 
40 let blbost, ale třeba já mám aktuálně na trase do/z práce 4 uzavírky a jedna jízda se ze 40 minut natáhla na 60. Kdyby mi k tomu někdo přihodil dalších 5 minut omezením rychlosti, tak bych zuřil (ještě víc).
Reakce na | Vlákno  
Protože skoro každý jezdí stejnou cestou do práce 40 let. Tyvole, debilnější argument sis vymyslet nemohl?
Vlaho Lasciate ogni speranza voi ch´entrate 
Jo a jen tak mimochodem, když vezmeš desetikilometrový úsek a místo 80 tam pojedeš 50, tak ztratíš naprosto brutální 4 minuty a 30 vteřin. Tolik života v prdeli!

Správně.
A když tam tudy jezdíš 2x denně do práce 40 let, tak to dělá skoro dva měsíce čistého času.

Reakce na | Vlákno  
Já samozřejmě ve svých úvahách vycházím z toho, že to snížení rychlosti je skutečně z důvodu hluku a že to není zástupný důvod, ale to je na jinou debatu.
To je dost mimo, většina hluku jde od pneumatik. Podstata problému je jinde, snižování hluku byla obvyklá krycí historka ještě z doby predemisni. Prostě záminka pro změny dopravy, která je dostatečně univerzální.
bwian I'm a lucky bastard! 
Ale prd, v nižších rychlostech jsou hlučné hlavně pneumatiky, zpomalení má na hluk poměrně velký dopad. Tvé dojmy jaksi neobstojí tváří realitě. Té skutečné. Třeba zde, náhodný google: https://www.roadtraffic-technology.com/features/feature126199/
Vysaď leštěnku, dík. I kdybys musel kvůli omezení z 80 na 50 podřadit, tak ti otáčky stoupnou nepatrně, pokud nejedeš na dvojku. Debatu ohledně plynulosti bych raději nezačínal, nebo můžeš zjistit, že nejrychlejší opravdu nemusí znamenat nejplynulejší. Argument s hlukem prostě nejde jen tak zahodit, protože ty gumy opravdu hlučnější jsou a to výrazně (kromě různých Favoritů s poladěným výfukem).

Jo a jen tak mimochodem, když vezmeš desetikilometrový úsek a místo 80 tam pojedeš 50, tak ztratíš naprosto brutální 4 minuty a 30 vteřin. Tolik života v prdeli!

Hele, mně řízení baví a rád jezdím rychle a nesmyslná omezení mně taky štvou, ale nějak nepokládám za nesmyslné omezení, které lidem, kteří někde žijou, dost výrazně zlepší komfort života tím, že jim výrazně klesne hladina hluku.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Ano, popiras realitu. Kdyz donutis auta zpomalit, hluk nijak neomezis, ale protoze je nutis je tak, ze motor neni v optimalnich otackach, zvysis mnozstvi emisi. Pokud je donutis podradit, hluk naopak zvysis. Spolecne s dalsimi dusledky, jakoze branis plynulosti dopravy ve meste a naseres tisice ridicu jsou takova opatreni naprosto skodliva, jdou zcela proti myslence, kvuli ktere se vlastne zavadi. Z toho vyplyva, ze kdo takovahle opatreni navzdory vsemu prosazuje je vypatlanej debil, nebo nejakej uplacenej srac, kterej z toho manejake prebendy.
bwian I'm a lucky bastard! 
Ale já fakt nepobírám ten tvůj argument. Máš tady opatření, které sníží hluk v normálních dnech i extrémně hlučných dnech (za mokra). A ty to opatření s odkazem na to, že existují extrémně hlučné dny, zamítneš. To mi fakt hlava nebere. Asi popírám realitu, ale snad jenom tu tvou.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Asi nemam naladu na sedmdesatepate kolecko tohohle hiphopu s ichtylama prosazujicima naprosto hovadska opatreni popirajici realitu.
bwian I'm a lucky bastard! 
Takže argument z kategorie "protože je to občas horší, tak musíme tolerovat, aby to bylo blbé furt... když to nemůže být perfektní, tak nemá smysl se snažit". Takže díky za snahu a tady máš klíčenku.
Vzhledem ke stale novejsimu vozovemu parku a ke stale vetsimu zastoupeni elektroaut ma.hluk od motoru stale mensi dulezitost.
Zalezi u ceho, u elektro auta rozhodne ne, u mych aut, rozhodne ano :-D
Reakce na | Vlákno  
janouch ...nezpívám, vystupuju! 
Jen do záznamu - Mareček bydlel na rohu Londýnské a Rumunské, nikoli přímo na magistrále.
Film je manipulativní ve více ohledech (klasický Klusák incl.), ale na druhou časosběrná proměna Bémova chování nejni špatná.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Zkus hadat...
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Ja vim. (El taky neni zadnej trouba, aby mu to nebylo jasny, ale trebas tenhle "dojemnej" slint nezna...)
nezmar2 ... jakéhože ústavu je Chovancem? 
Nejsem si jisty, zda tam byly domy postavny az po magistrale. Skoro bych si troufl tvrdit opak.
nezmar2 ... jakéhože ústavu je Chovancem? 
Hlavně by to chtělo, aby příjmy z pokut byly příjmem státního rozpočtu (aspoň u správních deliktů).
vitmrazek PEN IS stronger than   vagina
argument "bydlí tu matka s dítětem" included.
vitmrazek PEN IS stronger than   vagina
vitmrazek PEN IS stronger than   vagina
nějaký příčetný pán z Automatu, co bydlí na Legerce, z toho dokonce udělal celovečerní dokument o tom, jak bydlí na Legerce a pod ním jezdí auta a on se tomu diví, že někdo takhle nechal po Legerce nechat jezdit auta, když tam bydlí.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
To ted asi mluvite o tech lidech, co si rekli "jeeee Mareno, koukni, jaky se prodavaj na Legerce levny 3+1" a pak kdyz zjistili, ze maj pod oknama magistralu, tak zacali prudit do radnice, aby z toho udelala buzyklostezku?
Reakce na | Vlákno  
(teda v konkrétních případech se asi emise omezují, ale to je IMHO spíš někde na dálnicích, nicméně nevím o všem všude)
Reakce na | Vlákno  
Ale na emise sere pes. Ta rychlost se omezuje kvůli hluku a ten dělají především pneumatiky.
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
No, ale asi se shodnem, ze dela nejvetsi emise. Rozhodne dela vetsi emise, nezli ja nevim... trebas volant.
Reakce na | Vlákno  
Ty si fakt myslíš, že největší kravál při jízdě auta po městě dělá motor?
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Ne, jen rikam, ze kdyz je vozovka mokra, je hluk projizdejicich aut asi tak desetinasobny. Jinak souhlasim spis tady s Favoritem, ze jde vo ten vovzduch, vo ty splodiny toho vovzducha, ty Rudo, to tvoje bolo delo, tak co si to porobil?
bwian I'm a lucky bastard! 
Počkej, ty vážně myslíš, že než někde snížit rychlost, je lepší tam dát zákaz vjezdu za deště? To jako fakt???
JeromeHeretic #Black matter lives!  (Stephen Hawking)
Pokud chces omezit hluk, zakaz dest, debile.
Resilo se to v mnoha clancich se statistikama za poslednich cca 10 let.
Merene usekovky se standardne delaji na nejbezpecnejsich castech jednosmernych viceproudovych vozovek bez pristupu chodcu s nejmensi nehodovosti.

Na kryti tohodle dojeni nevinnych pouzivaji alibismus v podobe hluku (ty silnice tam byly odjakziva a stezuji si pripadne na hluk lide, kteri si tam postavi dodatecne dum hned u vozovky atp..

Nemluve o tom, ze auta pak jezdi na nizsi kvalt a hluk se nesnizuje, naopak hodne narostou emise.
A jasnym dukazem je i to, ze jakmile zprovozni kasirovaci usekovku, tak v tom useku obvykle snizi desitky let pouzivanou rychlost z 80 na 50km/h atp.
Typicky treba pobliz 1.km na D1 v Praze...
Tak tak, nase policie jsou jen drabove na vyber penez a podojeni OVCANU.
Dopravni policie ma nulovy prinos k bezpecnosti, naopak ji zhorsuje.
Vubec neresi skutecne nebezpecne veci.
Že tam za desítky let bylo 0 nehod máš od pojišťoven nebo odkud?
Co třeba hluk? To ti jako materiální aspekt nestačí?
Von_Sudenfed  
Celej tenhle systém posílání obsílek s dvěma čísly -> 1) Rychlost a 2) Příspěvek do rozpočtu mě uráží. Když je v nějakým úseku jezdí desítky let 70 při 0 nehodách a já tam najednou namontuju ceduli 50 a začnu vybírat peníze, to je v pořádku? Chybí tam prostě materiální aspekt, a tudíž to nemá to s právním státem nic společnýho :-( Pro bezpečnost by daleko víc udělala represe v oblasti bezpečný vzdálenosti.

Dnes jsem třeba viděl frajera co v 60 po obci jezdil 1,5 m (nekecám) za autem před nim. Ještě jel levým kolem po středový čáře, aby více ukázal svoji nadřazenost :-) V neděli večer na D11 ve směru HK-Praha jsou pak koloritem vláčky Poláků v levym pruhu ve vyjetech dieselech. Ti si nechávaj ve 160 kolem 5 metrů mezi sebou. Bohužel toto chování je v naší zemi asi beztrestné.
Máš kliku. Já jsem dvacet let nedostal pokutu za rychlost a pak dvě v rozmezí třičtvrtě roku.
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Nejezdis jak kokot.
Jezdis na usekovkach pomalu a mas kliku :-)
Ja si jen 1x pujcil predloni od manzelky nakupni tasku DS3 1.6 turbo na cestu mimo blizke okoli a pred Benesovem mi zmerili 202 :-(
Bohuzel tohle bylo uz s plynem na podlaze, takze jsem musel zastavit.
Nastesti to Pojistovna uhrala na chybne mereni a zcela bez nasledku.
Lidi, jak to děláte? Najedu 30 tisíc ročně, rozhodně nejezdím podle předpisů (zrovna tento týden jsem jel po D1 přes 200) a za bezmála 30 let jsem nedostal jedinou pokutu za rychlost. Myslím, že jsem za celej život zaplatil na dopravních pokutách tak do 2.000 Kč, když nepočítám tuším 3 odtahy za špatný parkování.