Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Barclay,
vetek

Může vás zajímat



Reklama



Diskuze o silniční dopravě, předpisech, zákonech, železničních přejezdech, tunelech, dálnicích, pánech v klobouku, levě orientovaných ženách (jezdí zásadně v levém pruhu) i mužích - prostě doprava (i doleva).

Úplné znění silničního zákona: doc pdf

Odmítnutí podání vysvětlení (mohl bych způsobit trestní stíhání nebo stíhání za přestupek sobě nebo osobě blízké)
u PČR: §61 odst. 3 zák. 273/2008 Sb.
u MP: §11 odst. 4 zák. 553/1991 Sb.
na úřadě: §60 odst. 1 zák. 200/1990 Sb.

Databáze ukradených vozidel

Spřátelené kluby:
Silniční doprava - body


DadB jsem zralý na šrotovné 
Samozřejmě. Třeba tady v Pardubicích https://mapy.cz/zakladni?x=15.7546978&y=50.0469057&z=17&pano=1&pid=68205366&yaw=4.781&fov=1.007&pitch=0.157
byla původně je cyklostezka vpravo, zcela mimo silnici. Pak se jednoho dne objevily tzv. cyklopiktokoridory, což je podle zákona vyhrazený jízdní pruh a cyklisté tma mají stejná práva a přednost v jízdě jako odbočující tramvaje.
Ofic. zdůvodnění má dva body
1) zúžení silnice cyklopiktokoridorem přispěje ke zklidnění dopravy (zpomalení řidičů)
2) Cyklista musí mít možnost volby. Nezkušený jede po cyklostezce, zkušený v cyklopiktokoridoru.
Cywe. Přece nebudou cyklisté jezdit tou luxusní cyklostezkou podél Vltavy, když můžou po silnici...
JeromeHeretic ETERNIT - nehorlava azbestova trsatka  pro hrace bluegrassu!
 
El_Diablo Nikdo není dokonalý, až na  Chucka Norrise!
 
V diskuzi tam moc prispevku zatim neni, tak zatim o zbytecnosti zpomalovacich prvcich vede tento: ještě že tam je to esíčko, protože stejně je hned za ním kolmá zatáčka, takže to má velký smysl. A stovkou jsem tam tudy nikoho jet neviděl, nejvíc jsem to tam rozjel snad na 70
Tak je to takové cimrmanovské, když dopravní stavby projektuje člověk, který dopravu zjevně nesnáší a snaží se ji udělat nějaký naschvál.
Ale musí to být bohatá země, když si tohle může dovolit!
 
DadB jsem zralý na šrotovné 
a aktuálně k tématu
Podle autora projektu architekta Jana Arneta je křižovatka navržená v souladu s trendem uliční prostory zužovat a nutit tím řidiče, aby jezdili po městě pomalu.

„Dřívější křižovatka byla zbytečně široká a nebezpečná, protože tu řidiči jezdili příliš rychle,“ sdělil Arnet specializující se na dopravní stavby. Podle něj jsou poloměry v souladu s českou státní normou nejen pro osobní auta, ale i pro nákladní vozy.

„Občas ale dojde ke střetu české státní normy s realitou, tedy s řidiči, kteří nejsou ochotní zpomalit a dostatečně kroutit volantem. Vím o tom, že tam auta vjíždějí na obrubník,“ sdělil architekt.

Zdroj: https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/silnice-plzen-skvrnany-labkova-ulice-rekonstrukce-komunikace-ridic.A200212_532653_plzen-zpravy_vb
 
Ano, existuje, však se jím také každý řídí :-)
 
ocs sine ira et studio  OCSite
(Už jsme to tady taky řešili)
Von_Sudenfed  
No on zároveň ale existuje judikát, že účastník silničního provozu se musí řídit značením, jakkoli je dle jeho názoru nezákonné.
Tander Lee  
Další: Mariánská ulice u kostela. Ulice kolem Kunratického lesa před OC Chodov.
ocs sine ira et studio  OCSite
Konkrétní místo Ti neřeknu, ale dost často na ně narážím v okrajových čtvrtích, vjíždím-li z jižní strany do Prahy. „Běžné“ je možná příliš silné slovo, ale výjimečné, stokráte bohužel, také nejsou.

Stran hodnocení se shodujeme dokonale. (Ale ono přesně na touž substanci — ponecháme-li stranou zisky Eltoda a úplatečky pro zúčastněné úřednictvo — je i zcela jistě velmi značné množství, možná dokonce i většina, semaforů normálních.)

Nazaretsky Jsem do muziky celej blázen  protože jsem blázen
Já míjím jeden takový, kdesi v jizerkách. Myslel jsem, že ho maj nějak blbě nastavenej.
A teď o víkendu jsem narazil na druhý takový někde v Psárech/Jirčanech. Stejnej problém, jako v těch jizerkách, dvě auta přede mnou, který si zjevně s rychlostí v obci hlavu nelámali ještě projeli. Já, kterej jel jako blbec předpisově, musel zastavit.
Dva případy nejsou velký statistický vzorek, ale za mne konstatuji, že to je zařízení 100% na hovno.

O žádném jiném takovém semaforu nevim, tak bych ani neřekl, že jsou běžné...
Známý je třeba případ Turnova, kde možná nezákonné vybírání pokračuje dodnes (za využití nevědomosti řidičů, nicméně všechny pokuty z konkrétních zařízení byly vybrány nelegálně, stvrzeno rozsudkem), a mediálně známý v současnosti je případ Varnsdorf, spojený - jak už to tak bývá - s korupcí. V dřívějších dobách to byl například Mělník a jeho nepoužívaná vlečka. Je to všechno měření, ne červená.
 
ocs sine ira et studio  OCSite
(Kolikpak se asi vybralo — a nepochybně stále vybírá — na pokutičkách za to, že někdo zcela bezpečně projel naprosto nezákonnou červenou.)
Když se zjistilo, že naprostá většina těchto zařízení je instalována v rozporu se zákonem, pominul důvod se jimi zabývat.
 
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
Spíše vidím jako běžné semafory, které nahodí zelenou, až když se k nim přiblížíš rychlostí pod 50km/h. Což je moc fajn na to, aby se cyklisti, které to nevidí, naučili jezdit na červenou. Už jsem ovšem viděl opakovaně projet kolem takového semaforu auto rychlostí cca 80km/h, a to za dne, kdy se dá očekávat pohyb chodců.
Tander Lee  
Tak to bylo jen na to tlačítko. Jinak mě tyhle semafory dost sejřej :)
Reakce na | Vlákno  
ocs sine ira et studio  OCSite
Ano, výtečný způsob, jak řidiče učit, že jezdit na červenou je bezpečné, správné a rozumné.

Což je svým způsobem i pravda, tak jen houšť.

Ani ne. Moc se neosvedcily. Lepsi jsou jine zpusoby, jak zklidnit dopravu.