Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Barclay,
vetek

Může vás zajímat



Reklama



Diskuze o silniční dopravě, předpisech, zákonech, železničních přejezdech, tunelech, dálnicích, pánech v klobouku, levě orientovaných ženách (jezdí zásadně v levém pruhu) i mužích - prostě doprava (i doleva).

Úplné znění silničního zákona: doc pdf

Odmítnutí podání vysvětlení (mohl bych způsobit trestní stíhání nebo stíhání za přestupek sobě nebo osobě blízké)
u PČR: §61 odst. 3 zák. 273/2008 Sb.
u MP: §11 odst. 4 zák. 553/1991 Sb.
na úřadě: §60 odst. 1 zák. 200/1990 Sb.

Databáze ukradených vozidel

Spřátelené kluby:
Silniční doprava - body


el Sent from my  browser
IMHO to nebude tak efektivní/jednoduché, využívají se různé způsoby pro chlazení toho vstupního vzduchu (třeba BMW M3 má vstřik vody a k tomu účelu má extra nádrž na vodu), tohle asi nebude dostatečně dobré a nebo je tam jiná komplikace (je to drahé/nespolehlivé/whatever)
JeromeHeretic ETERNIT - nehorlava azbestova trsatka  pro hrace bluegrassu!
To si prave nejsem jistej, pokud jsi schopen tim peltierem udelat vetsi rozdil "teplotniho potencialu" na obou stranach clanku, bude peltier efektivnejsi, protoze ten teplotni rozdil je celej ten trik efektivity intercooleru. (O tom, ze foukat vrtulkou do nejakeho plechoveho krytu je technologicky jednodussi se nepreme). Ale je to cele jen nase dojmologie, bez nejakejch noticek a fyzikalnich tabulek...
Připadá mi snažší tu elektrickou energii zužitkovat na elektroturbo, aby to mělo rychlý náběh, a nucený ofuk intercooleru.
JeromeHeretic ETERNIT - nehorlava azbestova trsatka  pro hrace bluegrassu!
Proto jsem badal spis nad kondenzatorem, ktery nebude tak tezky. A jinak ano, v tomto mas samoze pravdu. Ja trebas vubec netusim jak efektivni jsou ty peltierovy clanky a tak podobne, takze NE, opravdu vubec netusim, jestli by vysledna energeticka bilance mohla byt plusova. Trebas jsou peltierovy clanky tak neefektivni, ze i kdybychom meli uzasne lehky kondenzator s olbrimi kapacitou, tak by vysledna bilance stala za prd.
Proto se prave ptam, jestli to nekdo trebas uz nezkoumal, kdyz jsem si nahodne vzpomnel na tu tabulku v manualu od B-17. Je jasne, ze v te B-17 hrozne pomahalo to, ze venkovni prostredi bylo hodne v minusovych teplotach, u toho auta by mohl byt "vytezek" rekneme polovicni, ale i kdyby byla vyteznost trebas jen 5 %, tak by to IMHO byl dobry vysledek, ne? Ono se to nezda, ale tohle setreni a nahaneni kazdeho procenta ztrat dokaze udelat hodne. Nejlip je to asi videt na parnich lokomotivach.
Agave co nejde silou, jde jeste vetsi 
Jsem se prepl do alternativního vesmiru
cajti Nebojte se  zeptat
Otázkou je, jestli občasné vychlazení celkově zlepší energetickou bilanci toho, že bys neustále vozil další baterii / zařízení ....
JeromeHeretic ETERNIT - nehorlava azbestova trsatka  pro hrace bluegrassu!
Ja to myslim tak, ze tu trochu elektriny, ktera ti vznikne pri brzdeni bys nacpal budto do kondenzatoru, nebo nejake mensi baterie a nasledne ji v delsim casovem horizontu vyuzil na ten intercooling. Ne, ze by to byla prima cesta brzda -> intercooler.
cajti Nebojte se  zeptat
No a kdy vzniká odpadní elektřina? Při rekuperaci, kdy vlastně nespaluješ, takže nemusíš chladit?

(Nevím, ptám se)
JeromeHeretic ETERNIT - nehorlava azbestova trsatka  pro hrace bluegrassu!
Hele napadla me takova jedna vec. Netusite, jestli se trebas nekdo nezabyval myslenkou zuzitkovat "odpadni" elektrickou energii na zlepseni chlazeni saciho vzduchu? Kdyz ted frcej vsechny ty ruzne hybridy a tak...

Totiz jsem si vzpomnel, ze kdysi, kdyz jsem cetl pilotni manual k B-17, tak si pamatuju, ze spravnym nastavenim teploty intercooleru se dalo ziskat nejakych 8 - 15 % vykonu, pokud mne pamet nesali.
To IMHO vubec neni malo, na to, ze se jedna o takovou blbost! No... a dneska stejne tak 8 z 10 aut ma turbo. U vetsich kompresnich pomeru se i ty intercoolery pouzivaji. Takze jsem si rikal, ze by se za standardni intercooler dal prilepit jeste druhy stupen, ktery by pomoci "odpadni" elektriny a peltierovych clanku saci vzduch chladil jeste o dost vic.
U te B-17 je trik v tom, ze ma "snadno dostupny" vzduch, ktery ma klidne i -40 stupnu, coz u auta dostupne neni, takze ani ten vychlazeny vzduch nemuze mit takovy teplotni rozdil. Ale ty peltierovy clanky by tomu mohly hodne pomoct...
IMHO by to bylo smysluplnejsi vyuziti elektriny, nezli s sebou tahat nejakou kokotskou tunovou baterku.
 
mpegyna what can change the nature of a man? 
jinak nutno podotknout, ze na I43 jina cara nez plna uz snad neexistuje, ale zase taky nemam rad, kdyz me nekdo s kopce na lazany nebo na te rovince v nich predjizdi dvojnasobnou rychlosti. proto tam cas od casu sedi svestky a imho se vetsinou nudi, protoze podobnych kretenu je nastesti par.
mpegyna what can change the nature of a man? 
R43? to nekdo pres noc postavil?
Agave co nejde silou, jde jeste vetsi 
Jezdím po R43 což je jeden z hlavních směrů z jihu na Polsko a obráceně. To co tam Poláci předvádějí, je kolikrát na ránu. Naposled včera v Lažanech, jedu 60 km/h na tachometru, kolem mě prosvištělo jedno polské vemeno přes plnou čáru cca 90+ km/h.
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
(Pražské RZ má spousta mimopražských aut, stačí, že to patří nějaké leasingovce)
mpegyna what can change the nature of a man? 
a pritom 60, 90, 140. tj. 80, 120, 160+?
Nepřekvapuje. Potkám-li na silnici hovado, je to na 95 % Polák nebo Pražák.
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
Z různých dashcam videí na Youtube jsem si především odnesl dojem, že Poláci mají naprosto, ale naprosto v piči. Všechno a všechny. Na druhou stranu jsem absolvoval cestu ze Zawidowa do Radomi a zpátky a s výjimkou jednoho poněkud nestandardně se chovajícího řidiče na dálnici (pod vlivem?) jsem nenarazil na nic mimořádného.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Polští řidiči:

75% z nich nedodržuje 60km/h v obci, 40% 90km/h mimo obec a 62% 140 km/h na dálnicích

https://twitter.com/_zboral/status/1141282231345963008
 
Agave co nejde silou, jde jeste vetsi 
Jestli můžeš, tak sem potom hoď odkaz. Dík.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Výsledků testování na drogy, nebo výsledků při testování čehokoliv? :)
janek The Spice Must Flow  Jak se rodí děti
Zítra k tomu vyjde článek na finmagu, který jsme napsali s kolegy. Celé je to zoufalé nepochopení toho, jak funguje testování čehokoliv. Většina pozitivních výsledků jsou falešně pozitivní. Velká většina. Je to nehorázné.