Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

Díky za trojčata :-)
 
Trojčata pro Chriss
 
Trojčata pro Chriss: nevím, jestli máte trojčata od Náprstků z Kačice. http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12262/36 Ve stejné matrice (22.5. 1775) je i zápis o narození otce Vojty Náprstka, ten je ovšem zapsán jako Antonín Fingerhut :)
Zajímavé je, že zřejmě žil s manželkou a dětmi buď v kasárnách nebo na nějaké svobodárně?, protože jinak nevím, proč by byly ve vojenských matrikách.
Střípky ze zdejší Farní kroniky (aneb ne vždy bylo a je vše podle šablony):

roku 1943 zemřela slečna N.N., ředitelka chóru a farní hospodyně (více než dvacet let) u níž je zapsáno:
"všechny matriky psala, i při administracích v okolních farnostech"

zápis vztahující se k administrátorovi fary, který nastoupil po zemřelém faráři a administroval ze své vlastní farnosti - excurrendo 8 měsíců; zapsal jeho nástupce, jde o přelom let 1945/46!!:
"Matriky psal nepořádně (takže jeho nástupce musel ohlašovat z kazatelny, aby lidé chodili na faru hlásit, kdy jaká událost byla) a na urgování, aby svou věc dal do pořádku nereagoval."
 
Tak jsem to vzal z gruntu a jsem asi "jen" poloslepý. Pravdu máte v tom, že ty dvě matriky jsou totožné (bližší pozornost jsem tomu nevěnoval, neměl jsem důvod), ale něco pravdy mám i já, protože je tam i třetí, kde jsem náhodným klikem objevil ty Sassmanny.

Bordel nesnadno rozlišitelný je dán především tou absolutně nepřehlednou stránkou - tu třetí matriku prostě ze záložky Vojenské matriky nelze dohledat.

Předpokládám, že nafocený máme stejný inventář, tedy "Prozatímní jednotný soupis vojenských matrik uložených ve VÚA v Praze", a dle tohoto inventáře se tam nachází matriky pořadového čísla 592, 594 a 611.
On 1. čs. pluk = 91. c.k. pěší pluk, tak to budou ty samé. Já to vím, protože mám nafocený inventář z badatelny, ale bez toho bych se v tom asi nevyznal už vůbec. Ale přibyla tak ta barevná kartotéka padlých, tj. jiná než je ta bílá na stránkách VHA.
Já tam vidím čtyři, ale třeba jsem slepý.
Dvě jsou pod "Vojenské matriky" a to pěší pluk č. 91 a zeměbranecký pěší pluk č. 10,
další dvě jsou pod záložkou "Nejnovější" hned na úvodní stránce, a to pěší pluky č. 1 a 2 včetně předchůdců, celkem tři svazky.
Alespoň na tom, že je to očistec, ten jejich web (a máte pravdu, jedou v něm i jiní), se shodneme.
SAGITARIUS  
Lidi zajímají kalendáře, jen když předpovídají konec světa. ;-)
JPAVLIC Havlíčkobrodsko a okolí 
S tím kalendářem je to docela zajímavé, také jsem na podobné úvahy narazil. Dovolím si to ještě trochu upřesnit: Jde o to, jakou otázku si klademe. Pokud otázka zní: „Na který den současného kalendáře by připadl 14. květen 2016 v případě, že by nikdy nebyla zavedena kalendářová reforma, pak zní odpověď opravdu: „na 27. května“. Pokud se ale ptáme, který den roku 2016 bude Země vůči Slunci v astronomicky stejné poloze, jako byla dne 14. května roku 1316, pak musíme uvažovat jinak. Jde totiž o to, že gregoriánský kalendář zavedený v Čechách roku 1584 je velmi blízký skutečnému kalendáři astronomickému a odchýlí se od něj o den jednou za 3300 let. Juliánský kalendář tak přesný není a odchýlí se o den jednou za 127 let. Roku 1316 se od skutečné astronomické situace odchyloval již o sedm dní a proto 14. květen roku 1316 by v astronomickém a gregoriánském kalendáři odpovídal 21. květnu 2016.
Jsou tam jen dvě matriky. Ale tahle nová verze Krameria je halucinace, o tom žádná. V tom se prostě nedá vyznat, když je tam víc položek. Úplně postavený na hlavu, najít vůbec seznam nahraných složek je teda věc. Používá to třeba Jihočeská knihovna a MZK a radši se jim vyhábám a používám starší verze jinde. Je to o nervy hledat v tomhle něco v novinách (resp. zjistit, jaké periodika tam vůbec jsou). Přitom ten starý Kramerius, co má NK nebo SVKPL je v pohodě. Až na to vyhledávání (neumí to jako google hledat podobná slova, špatně načtené slova, skloňování a ani jinou interpunkci; ale to neumí ani ten nový).
Snímek je to číslo 1. No a v indexu jsou ještě další.
Jen tak ze sportu jsem se zas podíval po vojenských matrikách a zdá se, že v novinkách jsou dvě nové (nikoli však už ve složce Vojenské matriky - ten jejich web je tedy uživatelsky velice "nepřívětivý") a náhodou jsem zrovna naklikl úmrtní zápis dcery jistého feldvébla Sassmanna, pokud by Vás to zajímalo (nepovede-li odkaz k cíli, pak je to v Nejnovějších první matrika a v ní asi čtvrtý snímek):

https://kramerius.army.cz/search/i.jsp?pid=uuid:60e30ed2-05ba-4684-a06d-0d82892c5965#monograph-monographunit-page_uuid:67ee7cba-86c5-11e5-9013-005056b73ae5
MILAVS okolí Chrudimska + Litomyšle 
zcr děkuji, asi jsem měl málo kyslíku, že mě to netrklo. Dělnický pěvecký spolek.
Reakce na | Vlákno  
(a Turn- jako tělovýchovný)
Reakce na | Vlákno  
u. je zkratka und, četl bych jako "Arbeiter Turn- und Gesangverein" (Arbeiter zde ne jako pracovníci, nýbrž jako dělnický)
MILAVS okolí Chrudimska + Litomyšle 
Zdravím nejen němčináře. Prosím o spravné přeložení prvního slova.
Arbeiter-Turnu.(tady to u. za písmenem n je o polovinu menší velikosti tak předpokládám, že se jedná o zkratku a následuje) Gesangverein "Vorwärts" .... Můj překlad: Pracovníci(to asi není to pravé slovo) pěveckého spolku "Vorwärs (Vpřed)". Děkuji za pomoc.
 
stoural Dějiny nejsou mrtvou historií  Stránky klanu Šemíků
Má-li někdo oblast pátrání na panství Lobkowitzů, zde někdo nabízí možnost dohledání.
 
SANOV Střední Čechy 
Orlová : Já tu mám - Lečko, Pavel, Bielik, Ondrašík, Martiňák, Talda, Balucha, Kalivoda. Bielik Štěpán -00- 1842 s Taldovou Annou. Dál před r. 1842 se nehnu. Je tu "zatím" jedna kniha 1789 - 1910, prakticky N od 1860, O 1789, Z 1864.
alfecu Dalešice, Plískov,Chýnovsko Nedašova Lho 
Po dlouhé době zdravím všechny přítomné. Orlové u Povážské Bystrice: Asi jsme na tom podobně. Manželčina větev vede též do Orlové. A ejhle jméno Talda je mezi nimi. Bielik také známe jako svědka. Bieliků je v Orlové spousta. V září 1850 si Talda János bere Annu Gajdošovou, jako svědek Bielik Mihály. Možná byli Jánoš Talda a Anna Talda příbuzní???