Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

lama2 Mitrovicko, Kotěnice 
Dobrý den, pátral jste přes Hajného Míkovce v Nových Mitrovicích. Mám taky takový zájem, psal jsem hajnému ale je offline. Mě zajímají Lindové (odkud) ale Havránci se mi tam taky objevili přes ženské. Co kdyby jsme si poznatky vyměnili? Petr Linda Plzeň lindal@volny.cz
michalekvaclav  
Dobrý den.Mohu se optat co jste vypátral?
Zejména příchodem (často německých) horníků. Ano.
Svět je malý. Budu na ty Mitrovice zase muset mrknout.
michalekvaclav  
Super.Moc děkuji. Až se tím prokoušu dám vědět.
Hajny_Mikovec Jižní Plzeňsko, Nymbursko, Žďárec, Halič 
Vše, co jsem vypátral o chapulách 32 a 33 do roku 1826 jsem Vám poslal do vzkazníku. Je to docela chaos, tak ať to tu moc nezapleveluju. Dosud nevím, zda to byla původně jedna chalupa, jen poté rozdělená, nebo si Matěj tu druhou postavil. V každém případě se původně jednalo o jedno (docela malé) hospodářství. Zkuste se tím nějak prokousat. Uvidíte, zda Vám to k něčemu bude. Kdyby jste našel nějaké nesrovnalosti, nebo naopak doplnění, dejte vědět. Rád si doplním znalosti. Obávám se, že v těch Mitrovicích toho asi moc nenajdete. Jakubovi se tam narodily první 3 děti (jsou psány ještě před založením farnosti v Mitrovicích u farnosti Čížkov), ale v té době se teprve z Mitrovic (původně jen Huť) začala stávat vesnice, zejména příchodem (často německých) horníků. Takto tam přišel i praotec Vašeho mečového rodu, horník a domkař Jakub Michálek. Odkud ale přišel, netuším. Pokud vím, tak v Mešně (fara Sp. Poříčí) žili nějací Michalové. Nebývá vzácností, že se v další generaci příjmí zdrobňovalo. Ale to je fakt jen střelba od boku, netuším, zda s nimi Jakub měl cokoli společného. A ještě mi nedala ta druhá Anička, tak jsem nakouknul do té poslední, čtvrté farnosti, která částečně pokrývala spálenopoříčské panství, do Těnovic a ejhle - 28.4.1763 vdovec Matěj Michálek si bere Annu, dceru Jana Havránka z Mítova. Narozena (resp. pokřtěna) 10.12.1741. Hodně zdaru!
michalekvaclav  
A teď budu muset pátrat v těch Mitrovicích :-)
michalekvaclav  
Ty brďo...tolik se mi nepodařilo vypátrat ani omylem...jste mi teda pořádně rozšířil obzory. Já měl největší problém vypátrat Bartoloměje,protože jeho syn Jan(Nepomuk) narozený v Plaňanech žil ve Statenicích ale pohřbený je zase v Železným Újezdu.A dostal jsem se k Matějům.Ještě mě zaujali dva Michálci podle toho co píšete tak jeden musel být syn Jakuba,ten se oběsil myslím kolem 50 roku jeho života a druhý musel být bratr Jakuba, který zemřel dle matriky kolem věku 85 let a byl to vojenský vysloužilec.A rád bych se ještě optal, ten domek č.32 teda již stál když se Jakub přistěhoval,a ten č.33 postavil tem Matěj?
Hajny_Mikovec Jižní Plzeňsko, Nymbursko, Žďárec, Halič 
No, ale já jsem psal o Matěji Michálkovi *12.2.1779 v Železném Újezdu čp. 33. Ten měl ženu Kateřinu, dceru Víta Maška z Myti. Přísahám!:) Ten Váš Matěj Michálek, domkář a horník, o kterém píšete byl jeho otec *2.9.1729 v Železném Újezdu. Ten měl skutečně manželku Annu. Dokonce dvě Anny! A těch dětí jste mu také krapánek ubral. Dle mých poznámek (raději zkontrolujte) měl tyto děti - 1)*1757 Josef (x1781 v Mitrovicích s Annou Klancovou), 2)*1759 Maria I. (+1761), 3)*1763 Vojtěch (+1763), 4)*1764 Kateřina (+1766), 5) *1767 Václav (x patrně v Praze Teresia Novotná), 6) *1769 (+1770, 7) *1771 Matěj I. (+1771), 8) *1772 "Váš" Bartoloměj, 9) *1775 Matěj II. (+1775), 10) *1776 Maria II. (x1791 Václav Ryčl), 11)*1779 Matěj III. (xasi 1799 KATEŘINA! Mašková), 12) *1781 Jan I. (+1781), 13) *1783 František (+1783), 14) *1784 Anna I. (+1785), 15) *1786 Anna II. (osud pro mě neznámý), 16) *1787 Jan II. (+1787). Tento zasloužilý otec Matěj Michálek se ženil roku 1757 v Čížkově s Annou, dcerou Františka Jirbárka ze Železného Újezda, ale o tomto tchánovi nevím nic. Jinde jsem ho tu v matrikách nenašel. Tato Anna zemřela ve věku 28 dne 8.3.1763, krátce po porodu svého třetího dítěte, Vojtíška, který ji přežil o 10 dní. Poté se Matěj oženil s další Annou, ale tuto svatbu jsem nedohledal ani v Čížkově, ani v Mitrovicích ani ve Sp. Poříčí (rodopiscova noční můra - dvě manželky téhož jména bez nalezení druhé svatby - tady alespoň mám to úmrtí 1. manželky, uff). Předpokládám, že na nalezení zápisu o svatbě (podle všeho roku 1763) s touto Aničkou budete dělat, neb jde o Bartolomějovu matku, tak se pak kdyžtak podělte s případným úspěchem. Budu vděčen. Matěj zemřel 26.3.1806 v čp. 33, psán věku 78 let (ve skutečnosti 76,5, takže se pan farář docela trefil) a Anna zemřela též v čp. 33 dne 23.12.1810, psána věku 65 let, což by cca mohlo odpovídat, když své první dítě, Kačenku měla v roce 1764 a poslední, Honzíka v roce 1787.
michalekvaclav  
Dobrý den.Trošku Vás musím opravit.V domě č.33 měl Matěj(Matheas) manželku ne Kateřinu,ale Annu a těm se narodili děti Matěj(2.6.1771 a ten měl manželku Kateřinu) , Bartoloměj (20.8.1772 - můj předek co se odstěhoval do Plaňan 2) ,Anna (28.12.1784) , Jan (Joanes 1.4.1787) .Rád bych se zeptal jestli by jste mi nedovolil nakouknout do toho Vašeho gruntovního seznamu.Tím že jste našel prvního Mihálka zde(Jakub) jste mi hodně pomohl.Předem díky
long.michel  
Dobrý den Taky hledám rod Michálků dopátral jsem se max k Aloisu Michálkovi ze Lhotky Chocholaté Synovi Matěje Michálka který co jsem dozvěděl měl 10 potomků vím max Jednoho určitě Jan Michálek. Děkuji za nějaké další Info
Hledám hledám záznamy o mých předcích a tady narazím na celou diskuzi o nich =))) Michálek jméno mé. Potomek Matěje Michálka atd atd =))))
ó děkuji, děkuji, za vyčerpávající informace... Pondělíkovi se chystám hledat v Blovicích, ale páč do Čížkova se přiženili, nevylučuji, že i do Železného Újezda se časem vrátím...
Hajny_Mikovec Jižní Plzeňsko, Nymbursko, Žďárec, Halič 
Budu určitě rád. Já jsem sice zatím s Michálky zpříznění nedohledal, ale zajímám se o celou vesnici, počítám, že do měsíce, dvou, bych snad mohl na svých (i Blackdogových) stránkách zveřejnit vývoj držitelů gruntů a domů pro celý Železný Újezd zatím alespoň 1617-1826. Jen předesílám, že rod Michálků se do Újezda přistěhoval ve ztělesnění Jakuba Michálka z Huti Mitrovic v roce 1724 do č.p. 32 a velmi tu rozbujel. Mimochodem tu chalupu č.p. 32 rozdělili vedví a dělali tu takové psí kusy, jako že si roku 1800 vzal Matěj Michálek z č.p. 32 za ženu Kateřinu a hned po něm bratranec Matěj Michálek z č.p. 33 též Kateřinu. Jednomu se 18.9.1800 narodila dcera Anna a druhému dne 23.2.1801 taky dcera a modří už asi tuší, jak byla pokřtěna:)
Nedávno jsem se také s předky dostal na Spálenopoříčsko, včetně Železného Újezda, a Michálkovi z Újezda jsou jednou z rodin, které mě zajímají. S dovolením bych Vám dnes později napsal do vzkazníku, abych to tu nezahltil věcmi, které jsou moc konkrétní a pro ostatní nezajímavé. Třeba se někde napojíme.
Hajny_Mikovec Jižní Plzeňsko, Nymbursko, Žďárec, Halič 
Jen tu člověk pár hodin chybí, už mu šmejdí za jeho zády po Železném Újezdě:) Můžete mi prosím někdo napsat datum a obsah toho zápisu? Mě to tu totiž opětovně nejde rozkliknout. O Čp. 20 v Železném Újezdě mohu na první našlápnutí zatím poskytnout toliko toto - Chalupa postavena kolem r. 1750 Vojtěchem Levým, synem Jana Levého z Ledče (*cca 1717 +1779) a pole (1 strych, 1 věrtel, 0,5 měřici polí a 2 vozy luk) od vrchnosti r. 1764 jím koupeny za 50 zlatých. Vojtěch se do Újezda přiženil (1749), když si vzal dceru Jakuba Ryčla Sibilu (* 1716 +1787). Roku 1779 zemřel Vojtěch, r. 1787 vdova Sibila, pak se zde ještě narodili děti Ludmila r. 1785 a Jan Levý *1788 Vojtěchova syna Matěje (*1750) a Marie, dc. Havránka – svatba v Mitrovicích roku 1784), avšak již roku 1792 je zde uváděn Václav Hodek a o rok později již Josef Michálek (*1757 +1817) syn Matěje Michálka z čp. 32, který grunt r. 1793 od vrchnosti znovu kupuje z čehož plyne, že Vojtěch Levý chalupu nesplatil. Rod Levých v Matějově ztělesnění chalupu i ves opustil neznámo kam, když Matěj byl jediným Vojtěchovým synem, doživším se dospělosti. Soupis duší 1826 - Michálková Barbora *1779 (3. m. Jos. M., dc. Jana Houšky z Přešína 33,vdova, domkařka, Josef *1811 (syn horníka a domkaře Josefa a 3.m Barbory), syn, Kateřina *1815 (dcera Josefa a 3.m Barbory), dcera. Roku 1850 majitelem domu František Ryčl, syn Václava Ryčla a Marie Michálkové. Podle sčítacího operátu z roku 1890 je majitelem bytu Matěj Honz s manželkou Kateřinou, rodiči a 4 dětmi. Pondělíkové se tu ale ochomejtali po okolí, dodnes má jeden potraviny u náměstí v Blovicích. Bylo-li by potřeba ještě nějaké informace o domku č.p. 20 v Železném Újezdě, ještě zapátrám, ale pochybuju, že by se skutečně jednalo o tento Újezd.
Hradišťský Újezd je stejně jako Štítov ve farnosti Blovice... už na to mám zacíleno, jen tam nemají indexy a já mám málo času, nicméně snad o víkendu chvíli před usnutím do toho zaostřím...
radamec Staňte se členy  FRA
Že by přece jen jiný Újezd? No co už, teď je třeba pátrat.
radamec Staňte se členy  FRA
To bude třeba vybádat. Nevěřím tomu, že by farář jen tak bez ničeho napsal prostě Oujezd, kdyby to nebyl ten jeho. Osobně vidím jako pravděpodobné dvě možnosti. Buď se tam rodina vyskytovala i předtím pod jiným jménem, nebo se celá rodina s odrostlými dětmi přistěhovala do Železného Újezda a syn se tam pak oženil. Prohledávat jiné Újezdy nepovažuji za perspektivní. Každopádně sňatek ve Štítově je nadějná stopa, ale podíval bych si i do matrik zemřelých, zda v Železném Újezdě č.p. 20 někdy později nezemřeli rodiče ženicha, případně co se v tom čísle popisném celkově dělo.
to právě ne, Železný Újezd sem prošla... indexy mají pro celou farnost společné...
radamec Staňte se členy  FRA
Já bych to tedy tipoval na ten Oujezd, který je v záhlaví stránky a který zjevně patří do farnosti.
Tož děkuji i za doplnění identit matky, Rozárii sem přečetla, dále jsem to zatím odložila, ale ten Štítov mi snad pomůže najít správný Oujezd, ono jich je přeci jen na Plzeňsku požehnaně...
radamec Staňte se členy  FRA
Tak pro jistotu celé.

Vojtěch Pondělík domkář, syn Matěje Pondělíka domkáře z Oujedu (Augezdu) z Nra 20 a mateře Rozárie Hubrové ze Štítova.

(Ale nemusí to být úplně přesně, některá písmenka jsou nejednoznačná.)