Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

No, asi na to bude nějaká metodika - možná jsou obsáhlejší, ucelenější archivní soubory považovány za hodnotnější, a proto mají přednost.
Digitalizace SOA Praha - Velkostatky - Karlštejn: Jaká je politika digitalizace? Proč se tedy nejdříve nedigitalizují VS s malým fondem (Kolín, Veltruby, Konárovice např.), které by šly jak po másle, když je tam pár knih, ale digitalizuje se jeden z největších (asi, neznám) fondů, kde jsou stovky položek? Proč se ty největší nenechají na konec?
Sice mám, co jsem potřeboval, takže to nepíšu, protože bych na to čekal, ale sledovat rok, jak se digitalizuje jeden VS, když tam mohlo být třicet jiných, to je trošku ubíjející. Aspoň člověk vidí, že "bádat" a "bádat" v různých fondech je skutečně nebe a dudy.
 
SANOV Střední Čechy 
Díky moc
Nalézt lze také na Stabilním katastru, i na mapy.cz, ale tam musíte zadat adresu U obecního dvora 796/1. Je to rohový dům se dvěma adresami 796/3 "Haštal", 796/1 "dvůr".
MenthaPiperita
Trochu krkolomně tady:

https://www.dveprahy.cz/

Neni tam 1871, ale 1869 a 1884 ano. A zkuste hledat Haštalská 3 ;)
SANOV Střední Čechy 
Mapa Prahy r. 1871
Prosím o info, zda je na netu přístupná mapa Prahy, kde lze najít adresu domu z r. 1871 - čp. 796/I ( je to ze zápisu svatby Sv. Haštala ) Díky.
 
badatelna.eu zřejmě definitivně lehla (přesněji správcové zmizeli), pokud to není na zběsilém vademecum, tak asi nejlepší napsat maila správcům, ať to tam nahoděj.
 
Neumím hledat, nebo Národní archiv stáhl z webu digitalizované kroniky železničních stanic zveřejněné kdysi kolem r. 2016?
 
po dvanácté už to šlo, ale musel jsem končit
Asi byla dočasně nedostupná databáze, mně se načtou ok nyní.
Nefunguje taby?
Dobrý den, při pokusu dostat se na genealogie.taby mi to píše chybu: General Error SQL ERROR [ mysqli ] Can't connect to MySQL server on 'mysql01' (113) [2003] An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists. ***Je to krátkodobý výpadek nebo ne? Díky za objasnění
 
Je také možné, že v těch lístcích nebudou všichni. Mám případ člověka, který měl padnout v Rusku. Jeho lístem tam není, ale na webu https://www.volksbund.de/erinnern-gedenken/graebersuche-online je uveden, že padnul a je pohřben v Polsku.
Díky moc za kontrolu, kloním se k tomu, že padl nebo byl prohlášen za mrtvého jen Franz v Rusku
Fritzů je tam 20, ale ani jeden neodpovídá. Nejstarší 1.8.1908 Steuberwitz/Leobschütz.
Ancestry karty padlých německých vojáků 2. s.v. - prosím o info
Dobrý den, není tam náhodou také bratr Fritz Anders narozen buďto 21.5.1907, či 13.11.1906(na každém sčítání má jiné datum) místo narození Bukowina osada Huntířova(Güntersdorf)-(uvádí se jako místo narození obojí, samostatně) tím by se mi vyloučila ta druhá možnost , že tím námořníkem byl Betřich nebo-li Fritz. Ještě jednou díky za kontrolu. https://www.ancestry.com/search/collections/61641/?name=Fritz_Anders&birth=1907_G%C3%BCntersdorf
 
Já měl taky historku, že bratr pradědy padl jako námořník u Řecka, tuto historku vyprávělo více příbuzných, já měl za to, že to je ten Franz, co jste našel ty 2 lístky. Děda říkal, že se možná jmenoval Fritz.
A ještě jedna dnešní historka. Už dlouho pátrám po části naší rodiny (bratr pradědy), která byla po válce odsunuta. Podařilo se a paní mi poslala krabici plnou starých fotek i z archivu mi zdarma zaslali jejich registrační listy i s fotkami. U posledního mailu, ale doplnili informaci, že ještě v jednom fondu jsou 2 spisy, ale nejsou digitalizovány, a tak musím vyplnit objednávku reprodukce a zaplatit poplatek. V žádosti bylo 0,5 €/stránku, vyplnil jsem, odeslal s požadavkem, že neznám celkový rozsah, tak aby mi nejdříve poslali celkovou částku. Dnes mi přišla faktura na 125,50 €. Tak na to jim prdim...
 
Pro mě by ještě bylo akceptovatelných těch 20 €, pokud by všechny tři sourozence šlo zadat do jedné objednávky a měl jsem jistotu, že nějaké průkazy zemřelých vojáků (Wehrpass...) se vůbec archivovaly. Na tyto dotazy však vůbec neodpovídají. Jak kdyby na druhé straně byl robot, který na všechno odpoví "zašlete objednávku a kopii občanky". Tak se bojím, aby mi pak nepřišla faktura na 60 €, já to zaplatil a dostal zprávu, že nic nenašli nebo našli maximálně čísla regimentů, která jsou na těch úmrtních lístcích.
na to forum jsem se přihlásil, prohlédl si ty přílohy co tam dali , jeden člověk tam hledal někoho, kdo padl ve stejný den na stejném místě, mám tam i bojový deník pluku pro ten den, pak si to přeložím.Nejspíš i pro den následující.
jen tak pro zajímavost na základě toho lístku co jste stáhl z ancestry jsem našel forum, kde probírají ten pluk a i zmiňují tu oblast jeho úmrtí https://www.forum-der-wehrmacht.de/index.php?thread/66409-kriegstageb%C3%BCcher-vom-infanterieregiment-426/