Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

Já též nejsem znalcem, ale mám povědomí že ano, na dovolené se jezdilo. Také mohl být doma ze zdravotních důvodů. I když byla "válka", tak se nebojovalo 365 dnů v roce. Neprobíhaly-li zrovna bojové operace, a to po většinu času neprobíhaly, panoval "běžný" vojenský režim.
SANOV Střední Čechy 
Prosím o váš názor. Pro kamaráda dělám rodokmen předků. Jeho maminka se narodila 16.1. 1918, kdy její otec byl ve válce v Bosně, do války narukoval v r. 1915. Je možné, že měl 9 měsíců před jejím narození ( duben 1917 ) urláb či opušťák. Kamarád má pochybnosti, že obyčejní vojáci dostávali dovolenku z bojové fronty. Má pochybnosti, že jeho dědeček není tudíž biologickým otcem jeho maminky. V matričním zápise narození je psáno : "Josef N. za otce tohoto dítě se svolením jeho matky se přihlásil a v přítomnosti dvou svědků o zapsání žádá." Tento dopsaný zápis v matrice narození maminky je s datem svatby její rodičů - 5.7. 1919. Nejsem znalcem 1. sv. války, je možné, že obyčejní frontoví vojáci, navíc svobodní !, dostávali dovolenku ?
 
Pro Chriss trojčata Poledníkova
 
Vymření rodu "z Wartenberka" se všeobecně datuje rokem 1647.
K tomu "vzdání se šlechtictví"…

Nevím sice nic o této konkrétní rodině, ale na přelomu 19. a 20. století fungovaly - zejm. v Čechách - tzv. renobilitace, kdy skupina "genealogických podnikatelů" kontaktovala lidi (typicky úspěšné novopodnikatele a lokální elity) s příjmeními odpovídajícími ztraceným šlechtickým rodinám. Těm následně dohledávali důkazy o jejich šlechtickém původu, který poté legitimovali, vše za slušné provise.

Nakonec se však ukázalo, že ty důkazy jsou padělky (často šlo o dopsání predikátů v matrikách), vypukl z toho pěkný skandál, a nově nalezení "šlechtici" byli - na rozdíl od současných vysokoškolských titulů - nuceni se tohoto šlechtictví vzdávat, aby nebyli vystaveni hrozbě postihování za vydávání se za šlechtice.
Tipuji, že v případě p. Čeňka mohlo jít o obdobný proces.
to Geza, Spic a Abulin
Díky všem za ochotu pomoci. Nejnadějnější bude asi projít si archiv Místodržitelství. Přeju pohodové dny.
 
Perfektní, díky moc. Email jsem poslal do vzkazníku.
ELIOMYS Jižní Čechy, střední a jižní Morava  Mapa předků
Kontakt mám. Napište mi do vzkazníku mail na Vás a já ho předám dceři Marie Zelenkové.
https://archives.cendari.dariah.eu/index.php/ceske-mistodrzitelstvi-praha
spic už jen wtf 
Nevím, zda ministerské výnosy té doby vycházely tiskem (pravděpodobně nějaký věstník existoval). Tento výnos pravděpodobně umožňoval vzdát se predikátu, v té době zřejmě již jistého ahistorismu, nikoli však titulu. Bylo asi nutno rozhodnutí místodržitelství, proto ten druhý výnos. Místodržitelství takovýchto výnosů vydávalo tisíce ročně a uveřejňovány byly asi jen výjimečně. Snad ale v nějakých spisech existují.
(To, že nejsou přednostně a systematicky digitalizovány různé věstníky státních úřadů nebo úřední listy apod. z různých dob - R-U, doby meziválečné nebo z období lidové demokracie - mne dlouhodobě velmi vadí. Jako druhý /prováděcí/ stupeň zákonodárství jsou pro badatele prakticky nedostupné.)
to ALL:
Nevěděl byste prosím někdo, o jaké výnosy jde? (viz níže)
Nějak mi to nepasuje se zákonem o rušení používání šlechtických titulů (zák. č. 61/1918). Je to o dost dříve. Díky za případnou odpověď.
dle výnosu c.k.místodržitelství v Praze ze dne 20. června 1912, čís.11 798 praes., vzdal se zde jako dítě uvedený Rudolf Čeněk z Wartenberku podle výnosu c.k. ministerstva vnitra ze dne 1. dubna 1908, čís. 438/A užívání šlechtického praedikátu "z Wartenberku"
 
MenthaPiperita
A ke čtyřčatům trojčata...

Mám ale takový dojem, že tohle je sběratelčina zájmová oblast a mohla by je mít: Anna, Martin a Magdalena Motyčkovi, 17. 2. 1782, Středokluky

Apfelstrudel  
Proč mě to nenapadlo? Přitom o těch mapách z 19.století vím, ráda se tím bavím a srovnávám oblasti kdysi a dnes. Sice mi to až tak divné nepřišlo, že by jeho otec pocházel z té polské Lutole, za prací se na Karvinsko stěhovali z větších dálek, je to tam slušný mišmaš.
Trofozoit E agora? Enterram-se os mortos   e cuidam-se os vivos
Dost taky pomáhá číst (cizojazyčné) Wikipedie českých měst nebo přímo v Opavském archivu, to umí vyhledávat i podle německých názvů. Akorát to není Google, takže je nutné mít všechny písmena dobře. Rovněž pokud se domníváme, že by to mělo být někdě v okolí a ty písmenka moc dobře nemáme, tak Mapy.cz mají i mapy z 19. století s německými názvy.
Ovšem tam se občas liší způsob zápisu třeba od toho z matriky. Opava má na té informační stránce k matrice vždycky kompletní seznam variantních názvů.
Apfelstrudel  
Díky moc, já používám primárně kachní vyhledávač a tam to nenašlo nic.
Hned první odkaz v Googlu:
Lutyně is a district of the city of Orlová in Karviná District, Moravian-Silesian Region, Czech Republic. It was a separate municipality, historically prior to World War II known as Polská Lutyně (Polish: Lutynia Polska, German: Polnischleuten)

Tak snad :-)
Apfelstrudel  
Polnisch Leuthen
Dobrý den všem. Po delší přestávce jsem se rozhodla pokračovat v rodokmenu své slezské rodiny. U narození mého předka Josefa Szkuty ze Starého Města u Karviné roku 1897 je uvedeno, že jeho otec Wiktor se narodil v Polnischleuten. Mohla by to být polská Lutol, lubušské vojvodství v Polsku? V té matrice je to psáno dohromady, což mě trochu mate. Ale nic jiného mi mapy ani vyhledávač nenašly. Děkuji.
 
SAGITARIUS  
1: Adam Matlas, Jiřík Kudibala z Nepřevázky
2: po Petru Říhovi chalupníku z Čachovice 15
Lusteni zaznamu
Prosim pekne, potrebuji pomoc s rozlustenim krestniho jmena u otce zenicha: "Matej, pozustaly syn po zemrelem .......Matlasovi." Dale jak se jmenuje tchan Mateje a odkud je? ".....Ludmila vlastni dcera Jirika (mozna, nejsem si jista).......(prijmeni neprectu) z......" (opet neprectu). Zaznam je z obce Kobylnice 10. unora (vlevo) https://ebadatelna.soapraha.cz/d/4953/43 A zde jeste jeden zaznam kde neprectu prijmeni matky narozeneho a odkud pochazi: "Katerina dcera po zemrelem Petru......chalupnika z......" zaznam z Kobylnice c.p.10, 23.rijna (vlevo, 5. zaznam od spoda) https://ebadatelna.soapraha.cz/d/9922/136 Predem dekuji za pomoc.