Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

GeneralHalsey  
škoda, že celkem dost hřbitovů není v té evidenci vůbec a zrovna ty, které by se docela hodily
Aha, no škoda. Z Olšan tam mají tak 10% a beztak to nějak nefunguje. Když si tam zadám např. "František Krása + Olšany", tak ho to nalezne, ale už nezobrazí lokalizaci hrobu, neboť je evidentně v té nezpracované části (mapový podklad není k dispozici!). Tak alespoň, že je tam datum uložení ostatků...
Vždyť tam mají fotky hrobů, ty nemohou vylovit z knih. Zkuste si to zde: http://mapy.hrbitovy.cz/#/plugin/cemetery Teď se mi tedy nezobrazují, asi se jim to nějak sesypalo nebo technický problém, ale nedávno jsem je tam normálně viděl.

No já tu smlouvu nevlastním, to byl příbuzný, jenž zemřel bezdětný a tudíž smlouva se ztratila někam s ním. Ale mám to od něj poznamenáno v dopise a snad mám z pozůstalosti i jakousi účtenku. Byl dost movitý. Ale ano, v podstatě se jednalo o slavnou osobnost. To tedy mění situaci? Jednou mi ho HS nabízela, ale podmínky byly šílené a finančně to bylo nákladné.

Reakce na | Vlákno  
Trojčata
Dymokury 1787
Petr, Pavel a Alžběta o. Josef Zahradníček m. Veronika Slánská
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/5383/11

Tuchotice f.Bykáň 1676
Eva, Voršila a Magdalena o. Jiří Beneš m. Markéta
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/4444/61

Podmoky f.Vrbice 1794
Jiří, Jan a Matěj (†2dny) synové Františka Mluvky
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/7721/13

Starý Kolín 1833
Anna, Kateřina a Václav († po narození) děti Kateřiny Buřinové
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/12452/77

Židovice f.Žlunice 1787 (SOA Zámrsk)
1787 6.12. fol.3/94 Židovice, trojčata (Kolbaba)
sign. 190-4 matrika N index N 1785-1817
 
Vyměnil se ředitel hřbitovní správy a od té doby to stojí na místě.
Ano, byl jsem z rodiny, jinak bych do spisu nahlížet nemohl (ovšem je otázka, co takové spisy starší, nevím, sta let; nestávají se archiváliemi?). A samozřejmě, i tak byly dokumenty velmi zajímavé, bohužel mi ale chybí místo pohřbení některých předků, a zda to bylo právě zde z dokumentů už nevyčtu...

Co se týče metody "focení hrobečků", nemyslím si, že by takto postupovali. Dohledával jsem na Olšanech vícero hrobů, a dost často se stalo, že hrob na webu SPH vede v evidenci vč. jmen a roků úmrtí, fyzicky ale podlehl zániku tak dokonale, že jsem ho ani přes znalost konkrétního oddělení a pododdělení nenašel, a to prosím i u osob zemřelých ve 20. století! Myslím si tedy, že vycházejí čistě z hrobových matrik.

Ad předplacení hrobu na sto let (nebo dokonce na "věčnost", alternativně "po dobu trvání hřbitova"): tyto smlouvy jsou stále platné, existuje k tomu dokonce vyjádření ombudsmana, a pokud tuto smlouvu stále vlastníte, SPH by ji měla bez problému uznat a program adopce zrušit.

A propos, program Adopce hrobů se týká hrobů slavných osobností či vysoce umělecky hodnotných. Je to tento případ, nebo pouze SPH vyhlásila hrob jako volný k prodeji novému zájemci?

Vždyť by to bylo i tak zajímavé, ne? Smlouvy s kým byly na hrob učiněny. Ovšem je mi jasné, že asi musíte být nějaká zainteresovaná osoba z rodiny, aby vám do toho dovolili nahlížet. Přežil bych, že by byla k dispozici hrobová matrika až od roku 1920. Zejména jsem se domníval, že tohle je projekt, kde fyzicky chodí po hřbitově, vyfotí si hrobeček vč. jmen na desce...neboť tam mají systematicky nafocené hroby. Možná k tomu ještě hledí do těch "hrobových matrik", jak uvádíte. Taky mě teď napadá, že si tam příbuzný v padesátých letech pořídil hrobku a "předplatil na sto let", přičemž nedávno ji HS Olšany nabídla k adopci, jelikož nežili potomci. Chápu, že asi bylo nákladné se o ni starat, ale když si to dotyčný sám zaplatil na dlouhou dobu dopředu...
Reakce na | Vlákno  
A to si vezměte, že ještě někdy před deseti lety to zpřístupňoval normálně za peníze ;) platili jsme 20 Kč za vypůjčení jedné matriky, takže to pěkně létalo. To už je dnes nepředstavitelné.
Nevím, ale uvedu doplňující informaci, kterou jsem se shodou okolností nedávno dozvěděl na SPH Olšany: hrobové matriky sice mají, ale pro některé úseky jen z poměrně nedávné doby, jejich předchůdkyně bohužel dnes neexistují (požár, povodeň, ztráta, už nevím, možná nevědí ani oni). Některé matriky jsou ohlodané od myší a část údajů chybí. Například u hrobu, který jsem řešil, sice existuje spis od jeho založení (1850), ten ale obsahuje především řešení správních poplatků, smlouvy, výkresy atd., nic o pohřbených. No a příslušná hrobová matrika se dochovala až od r. 1920, takže jména pohřbených za celých prvních 70 let jsou podle všeho ztracena:(
Nesledujete někdo tento počin digitalizace hrobů?
https://opu.peklo.biz/p/20/06/01/1591018018.png
Jestli se to nějak hýbe, či nikoliv. Mám za to, že v tomto stavu to bylo již před rokem. Bude to jistě trvat roky než bude možné hledat virtuálně všechny hroby, nejen na Olšanech.
Udělal jsem výřez - pouze v tomto rozlišení vidíte zpracované hroby, kde to najde podle jména i obrázek a přesnou lokaci.
 
Podobně to zaznamenal v pamětech příbuzný, narozený 1889 v Rokycanech. Uvádí, že doma slavili jmeniny, nikoliv narozky, ale zároveň pokaždé přáli otci k narozeninám.
Melly Detained by the world.  Expect me when you see me.
(Že já se s tím píšu! :-)
Melly Detained by the world.  Expect me when you see me.
Oficiální název Hromnic jako církevního svátku býval "Očišťování Panny Marie". (Od druhého vatikánského koncilu je to "Uvedení Páně do chrámu", bo na úhlu pohledu záleží.)

Moje babička se narodila v březnu, svátek tedy slaví na Zvěstování. (V občanském kalendáři je tam dnes Marián.) Prababička přišla na svět 17.8., svátek "držela" na zářijové Narození Panny Marie - jakkoli mně by přišlo logičtější Nanebevzetí, což je 15.8. A lednová prateta byla taky Hromnice. :-)
MenthaPiperita  
Očišťování Panny Marie.
2. 2. je svátek nějaké Marie?
mariss Chýnovsko, Nepomucko, Přešticko, ... 
Podle mé babičky *1901 (a vlastně i mé maminky) soudím, že narozeniny se neslavily. Minimálně ve vesnicích na Plzeňsku to tak bylo. Mnohem důležitější ještě v polovině 20. století byly jmeniny, svátek. Pokud bylo např. svátků Marií v kalendáři více, slavil se ten nejbližší po datu narození. Takže já jsem třeba Hromnice :)
Heřmanická jsem viděla, bystřická ne, ale mám je už delší dobu, ta od Zel mi také unikla. Osmistránkovou diskuzi jsem opravdu nepročítala a hlavně s ní nepočítala - to je pomalu jako za půl roku :-) Děkuju vám oběma i za ně - a už tedy mám snad odsud všechna uložená.
MenthaPiperita  
Ta jsem nedávala, vim, ze tu uz proběhla, ale dávala jsem v posledni době ještě dvoje - jedny z Velke Bystřice a jedny z Horních Heřmanic. Snad to nezapadlo.
Připomínám ještě svoje ze 7.5., byla tu docela bujná diskuze. A mezitím byla tuším ještě jedna.
Děkuju za ně. V Dubu se trojčata narodila přesně po sto letech, mám jedna z roku 1741.