Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

spic už jen wtf 
Ostatně, kdybyste někdo ta zdrojová data měl - nejlépe všechny ročníky - tak se hlásím.
ELIOMYS Jižní Čechy, střední a jižní Morava  Mapa předků
Teď (po hodině) už zase ne. Doufám, že to bude fungovat, byť se starými daty.
Hmm, tak teď to jde. Asi nějaká chyba.

https://www.kdejsme.cz/
To mě také napadlo, ale v matrikách žádná zmínka. Hledal jsem narození jejich dětí a prošel jsem matriky celé Prahy. Nakonec jsem je našel v evangelických matrikách a u všech je Praha I nebo Praha II.
Nejsou to Vinohrady - Königliche Weinberge?
Nějaký nápad, kterým pražským čtvrtím by mohla odpovídat uvedená čísla domů, resp. zkratky Wtgr, Bzbg? Poslední je Žižkov, který se shoduje s matrikou, ale ty před tím nedokážu identifikovat:
digi.nacr.cz/prihlasky2/?action=link&ref=czarch:CZ-100000010:874&karton=436&folium=65
 
GeneralHalsey  
Jo, a hlavně to dělat dřív než nastane ten poslední obrázek a není kdo by ty fotky popsal a mohl říkat ty příběhy.
Tohle je přesné:

 
Tak už to ani neběží? Nebo nějaká chyba?
Svobodnik_Jirik Mělnicko,Sedlčansko, Haná 
V případě oficiální titulatury se löblich překládá jako: slavný.
Zkratka "Lobl.": löblich = chvályhodný, skvělý. Byl to 12. prapor polních myslivců (nikoliv "lesních")!

Já bych tam tu vsuvku "jako nemanželské dítě" nedával, ať ho zbytečně nedehonestujete. Kdo si přečte ta data narození a svatby, tak si to stejně domyslí. Ti vojáci to totiž měli s ženěním komplikované. Povolení se dávalo jenom omezenému počtu osob, musela se skládat kauce, případně slíbit, že nebudou po eráru nic chtít. To povolení dostal Václav Müller až 9. února 1817, a protože před svatbou musely ještě proběhnout tři ohlášky (ty proběhly 13., 20. a 27. dubna), tak to dříve než 29. dubna snoubenci nestihli.

Ad poustevníci
zajímavý článek o poustevnících zde, byť je trochu směřovaný na konkrétní region: https://tachovsky.denik.cz/zpravy_region/poustevnici-obyvali-i-tachovsko-usadili-se-na-deviti-mistech-mnohdy-u-kostelu-20170118.html Poustevníci jako takoví tedy měli určitý konkrétní status ve společnosti a obvykle se očekávalo, že žijí asketickým životem. Nebyli to však posvěcené osoby, a tak se nevylučovalo, aby poustevník, který již například měl odrostlé děti, utekl poustevničit před manželkou, anebo prostě před světem. V mnoha těchto případech to byla jen lepší verze žebroty, nicméně doprovázená péčí o konkrétní místo, pokud s tím vrchnost daného panství souhlasila.
 
Ad Josef Müller
Všem Vám moc děkuji: budeme-li tedy chtít tohoto našeho slavného varhaníka a rodáka na webu obce prezentovat, je správně následující: Josef Müller se narodil 17.2. 1817 jako nemanželské dítě, otec Václav Müller z 12 praporu lesních myslivců (zkratka Lobl. je prosím co?), matka Anna, dcera Josefa Neuberta chalupníka, matky Anny z Rynholce č. 7. Ke sňatku rodičů došlo 29. dubna téhož roku. Je u některého ze záznamů ještě nějaké info? vidím u záznamu o sňatku opět číslo popisné 75, ve sloupci "jména" druhém zleva - je to adresa otce Václava, nebo to jen blbě odhaduji, jak to písmo nepřečtu? pro jistotu raději opakuju oba linky, ten z křtu už je docela daleko v diskuzi.. svatba: https://ebadatelna.soapraha.cz/d/10283/131 křest: https://ebadatelna.soapraha.cz/d/10284/14
 
Svatba je tam hned o dva měsíce později https://ebadatelna.soapraha.cz/d/10283/131
Ale velký pozor! Ten Váš Josef Müller ze čtvrtého zápisu se narodil jako nemanželský! Viz čárka v posledním sloupci před hřbetem (Unehelich). Takže je velice pravděpodobné, že ten otec (Václav Müller z 12. praporu) tam byl dopsán dodatečně. Ještě by to tedy chtělo najít záznam o svatbě Václava Müllera a Anny Neubertové.
Poustevníci
Máte někdo zkušenost s poustevníky? Doposud jsem se domníval, že to byli lidé, alá sv. Antonín, nebo Školastykus (František Smolík), žijící někde o samotě a v celibátu. Teď jsem narazil na poustevníka na Hůrce u Klatov, jménem Martin Melichar, který se ženil a měl děti.
 
V první reakci jsem vám přepsal rodiče Marie Anny narozené 28. ledna.
Pokud vám jde o dítě Josefa Mathause (přepsaného na Mathias), narozené 17. února, tak jeho rodiče jsou:
Václav Muller von Lobl. C. K. Feldjager 12 Bataillon syn Václav Mullera z Rynholce
Anna dcera Josefa Neuberta chalupníka, matky Anny z Rynholce č. 7

Jinak to čtení zas není taková věda, stačí trocha snahy. Jak píše kolsi, čitelné je to velmi pěkně.
Rádi vám tu pomůžeme, ale prosím, zkuste se alespoň snažit. Ty vaše záznamy jsou krásně čitelné a neřikejte, že nedokážete ani správně přiřadit to, co jsme vám již poradili. Jinak pro kompletně čtení využívejte spíše tohoto fóra: http://genealogie.taby.cz
Děkuji za radu. Nicméně tedy, těmi zmatky s porody v rámci stejného příjmení: Josef Müller, narozen 17. února, je tedy synem Welzela Müllera z 12. praporu polních myslivců a nikoliv, jak píše "Geza", synem Václava a Ludmily z č. p. 75? A pokud ano - je tam k němu ještě něco, např. č. popisné, nebo jméno matky? Onou shodou příjmení a ještě členství obou otců v bataillonu se to poměrně zamotalo...
Jedná se o dvě různé děti. 28.ledna je Maria Anna, dcera Josefa Müllera ze 7.praporu. 17.února je Josef, syn Wenzela Müllera z 12. praporu polních myslivců. Oba otcové pravděpodobně bratři.