Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

Prosba o info
Pěkný den, kdysi se zde letmo probíral rod Lhotků ze Smyslova. Jelikož jsem zjistil, že se jedná o mé předky, byl bych rád za jakékoliv informace o tomto rodu, případně o rodu Jeníků z Bratřic. Děkuji. Martin
 
Něco málo na FamilySearch (po přihlášení).
ELIOMYS Jižní Čechy, střední a jižní Morava  Mapa předků
Sčítací operáty
Měl bych prosím dotaz, dají se někde na webu najít sčítací operáty z okresu Kroměříž ? Nedaří se mi to najít, možná digitalizované nejsou.
 
Ten nejstarší Jakub (pravděpobodně syn Jana *1651 Vlčtejn) měl ještě dceru Annu, která si vzala 1707 Tomáše Poláka (f. Seč), ale její narození není. Po r.1700 se Jakub a Anna objevuje v sečské matrice mezi kmotry jako "pastýř/ka z Chlumu". Po zkušenostech s pastýři a mistry polními z jiných oblastí si ale říkám, zda záznamy skutečně chybí, a nebo dotyčný nějakou dobu působil někde jinde a děti má pokřtěny v jiné faře (třeba i jiné panství).
Kapitan.misa Západní až jihozápadní Čechy 
Tak na Přešticku zůstávají jako Šnebergerové, kdežto na Blovicku převažují pak jako Šneberkové od 17. st. (Šnejpergové aj., včetně toho z farnosti Letiny). Problém s bl. matrikou je někdy právě torzovitost zápisů. Onoho Matěje mám také v databázi, 1684 ve Vlčtejně jako syna Jakuba a Anny. A Jakub s Barborou 2 děti ve Vlčtejně (1700 Kateřina - provdaná Kameníková, 1705 Matěj). Každopádně ani VS Šťáhlavy Vám nepomůžou...
Jestli se budete pouštět do nějaké hlubší analýzi matrik, tak dejte určitě vědět. Já po tom rodu nepátrám, ale je mi dobře známý a určitě by mne výsledek zajímal. Něco se Vám určitě podaří propojit!
Tak propojit všechny není ani hlavním cílem. Ono to příjmení je před 1700 dost rozšířené v okolí celé Plzně (Ejpovice, Přeštice...). Prioritou je svatba Matěje roku 1708 ve Zdemyslicích s Markétou Bočkovou. Nejpravděpodobnější se jeví, že byl synem Jakuba *1684 Vlčtejn, ale vzhledem k tomu, že je zde i spousta jedinců, které není kam zařadit (např. Josef - děti po 1720, ale není svatba, čí byl? nějaký Josef Š. jde Matějovi za svědka) a spousta rodičů s jedním dítětem (např. Jakub+Barbora - jedno dítě 1700, není svatba atd.), tak je možné, že byl synem někoho jiného. A to se snažíme ověřit. Takže nakonec nám nezbývá nic jiného, než vypsat z okolních matrik (Blovice, Seč, Chválenice) všechny nositele příjmení a ty se pokusit spojit. Ještě zde byla další rodina poddaná k Chocenicím (Matěj ze Bzí... možná VS Šťáhlavy, Chocenice v SOA Praha?), ale ta už je vedlejší.
Kapitan.misa Západní až jihozápadní Čechy 
No, tak Šneberkové jsou tam hodně rozvětveni už v 17. století. Ja mám v poznámkách v 60. letech 17. st. Jiřího, Hanse, Václava a Matěje. V 70. pak Martin, Mikuláš, František, Jakub...A krom nejstarších chválenických matrik chybí ještě jedna ždárská. Ale chválenické byly známy ještě za první republiky, pokud se nepletu, tam je ještě teoretická šance, že se někde objeví. Opravdu nezbývá než úplně vytěžit matriky, ale vzhledem k provázanosti a rozšíření všechny rody jednotlivě zřejmě nepropojíte...
Děkuji za info. Pomáham kamarádovi z rodem Šnejberků v oblasti Hradiště, Vlčtejna a Chlumánek. Blovická matrika je v té době děravá a neobsahuje moc informací, u svateb jenom jména snoubenců bez rodičů a spousta jedinců bez svatby a jenom s jedním ditětem. Vedlejší Chválenice jsou už podrobnější, ale bohužel až od 1717.
Kapitan.misa Západní až jihozápadní Čechy 
Mělo by existovat 10 knih Mannschaftsbücher, ovšem až z let 1812-1843. A pak ve 2 kartonech jakýsi soupis obyvatel (1784-1805, 1808-1813). Ze starší doby zřejmě ani ve spisech nic užitečného. Po jakých rodech pátráte?
Neví někdo něco o Velkostatku Hradiště u Blovic? Fond je nezpracovaný, v SOA Plzeň je online pár pozemkových knih a urbář. Zajímá mě, zda se dochovaly nějaké soupisy poddaných, nebo něco co pomůže při identifikaci pastýřů/mistrů polních z této oblasti na přelomu 17./18.stol.
 
SAGITARIUS  
Já teda raději mlčel, protože zrovna to liberecko máme hodně řídké. :-(
mariss Chýnovsko, Nepomucko, Přešticko, ... 
Web http://vanek.free.fr/Resources/Pohodni%20Oxygen/index.htm asi znáte, že? Úžasná pomůcka při dohledávání sňatků a stěhování rodin pohodných. A obrovské množsví práce, klobouk dolů!
Vstupuji do diskuse s malým zpožděním. Teprve v posledních dnech se mi podařilo po dlouhé době sestavit rodokmen Špindlerů. Jedná se o kompletní větev ze strany mé maminky, která sice pocházela ze Štětí, ale všichni její předkové mají kořeny v Oboře. č.p. 19, neboli v Třerbánce v domě tehdejší "Rasovny". Zatím se mi podařilo dohledat nejstaršího Matěje 1727. Jedná se o rod pohodných, drnomistrů neboli rasů. Zkusím, jestli se dostanu dál. Jinak mám snad všechny osoby spřízněné v jednotlivých věkových liniích. Pokud má někdo stejnou oblast zájmu, budu rád, když se mi ozve. Třeba jsme "rodina".
 
Jo, to je jeden z obrazů českého zákonodárství.
Kdyby bylo potřeba (hlavně instituce), tak vzkazník, občas člověk i někoho zná.
 
Děkuju za "tříčata"!
Ty pozm. návrhy a tu senátní vratku s tím zkrácením skartační lhůty jsem si vymyslel já a šlo to přes KDU. Takže to podpořili nakonec KDU, ODS, TOP, STAN, Piráti. Asi čtvrtka poslanců nepřítomná, takže počty moc neplatí. Původně to podpořilo i SPD, ale teď otočilo, z interního infa asi po dohodě s ANO, které chtělo všechny senátní návrhy smést a jedou čistě podle stanoviska MV. Problém je tudíž v MV. ANO slyší na to, že se to mělo řešit v rámci další novely, tisk 593 (tam je navíc to zvýšení nahlížecí doby), což teď bude. V KSČM nakonec hlasovali pro nás oba zpravodajové (Dolejš a Pojezdný, to je důležité) a asi půlka klubu, zbytek to chce nechat do tisku 593 a zdržel se. ČSSD je tak nějak mezi proti a zdržel se.
MV se vymlouvá na to, že jde o moc matrik a že to představuje zátěž pro archivy a i ty úřady při předávání. Jakože je moc práce to tam převést a sepsat to. Prostě výmluvy. U SOA Praha jsme tu předávku odhadl na 2000 kusů (spíš méně). Roční přírůstek běžný je tak 200 ks. Stejně 2024 budu muset přebírat všechny OZ do 1949 a to je přes 2000 ks/archiv, teď můžou mít půlku hotovou.
Probíhají jednání s Úlovcem z MV. S matriky Z do 1949 problémy prý archivy nemají, s matrikami 1950-1969 prý by chtěli nějaký čas na předávku navíc, aby to nemuseli dělat najednou.
Je potřeba sehnat podporu dalších, je důležité, kdo je tam pod tím podepsaný instituce typu Ústav pro soudobé dějiny a co já vím, prostě instituce. To ještě nemáme, je tam jen ČGHS.
Postě problém je u MV, část poslanců už informavaná a stačí přesvědčit zbytek, teď už je to v rámci velké novely. Bude se prostě pokračovat.
 
Tak samozřejmě mezi banány nelze čekat, že by parlament udělal cokoliv pozitivního, že.
Sice jsem z toho popisu dost zmatený, ale pokud mám někde někoho někdy oslovit, tak mi řekněte, koho.
 
SAGITARIUS  
Tak když jsi hledač zlatých zubů? :-)
Ale vážně, GDPR se týká pouze živých osob. Problém je že i u mrtvých se mohou vyskytovat informace o živých, viz co píše Antiquus.
ELIOMYS Jižní Čechy, střední a jižní Morava  Mapa předků
Já jsem teda nikdy nepochopil, jak jde zneužít, že někdo ví, kdy (a kde) konkrétní osoba zemřela.
Tyhle ochrany osobních údajů mě točí... když si vezmu, že jeden dotaz na živnosťák a všichni vědí nejen mé přesné datum narození, ale i všechny mé adresy.. ale údaj o úmrtí bude děsně tajnej :-/