Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

Moje zkušenost je, že ne všechny svobodné matky chodily rodit daleko. Většinou odrodily tam, kde byly ve službě, případně doma, či u příbuzných ve stejné vsi. Tunochody patřily pod panství Ledeč. Hledala jsem, zda se třeba nějaké lokalitě v okolí neříkalo Vrchlabí. Narazila jsem na nějaké reference geodézie Ledeč, která dělala digitální mapu okresu Havlíčkův Brod včetně lokality Vrchlabí. Ovšem víc jsem o této lokalitě nezjistila. Tak třeba to ví ta geodézie. http://www.geodezieledec.cz/cs/reference/
V Ledči se od roku 1797 zjevuje mydlář a měšťan Václav Ulrich s manželkou Viktorií roz. Růtovou, či Ruthovou. Manželka pocházela z Pelhřimova, kde je i záznam sňatku roku 1796. https://digi.ceskearchivy.cz/6314/226
Mezi narozenými dětmi jsem Teklu nenašla. Ale mohla by věkově odpovídat jedné z dcer tohoto Václava. Pokud tedy nezemřely, na to jsem se nedívala. Světice Tekla má svátek někdy v září, tuším. Tak bych to tipovala na možné narození. Takže bych postahovala matriky nejen Číhošti, ale i Ledče a ostatních okolních farností a zaměřila bych se na tohohle Václava Ulricha. A nespoléhejte pouze na index, mohou být děravé. Někdy jsou matričné knihy řazeny podle obcí, prostě to chce projít celé. A většinou něco chytrého vypadne, nebo vodítko.
monoptalmos Praha, Vysočina 
SAGITARIUS děkuji, matriku Z OL si dohledám, nyní sem tak často nechodím, ale pochybuji že Tekla rodila v porodnici, podle svatby (oo 1833) Jana mu bylo 20 let, martin
monoptalmos Praha, Vysočina 
tady je jeho svatba -
Potvrzuji. Můj nejstarší předek v přímé mužské linii se narodil u Apolináře v roce 1858 a Národní archiv mi vypracoval rešerši z fondu „Zemská porodnice a nalezinec Praha“, tedy z knih ošetřovanek (nacionále matky, data a časy porodu) a z tzv. základní knize nalezince (soupis pěstounů).

„Samozřejmě“ opět: Víc pramenů – víc nejistoty. Data z matričního záznamu o narození mého prapradědečka a ze zmíněné knihy ošetřovanek obsahují jiné jméno otce rodičky. Nevím, jestli je to administrativní chyba, nebo pravděpodobná a již zmíněná „tendence si vymýšlet“…
Z fondu porodnice.
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
Odpovím si sám, není to tam. Zemřel 30.6.1888 v Ovesné Lhotě 2, uvedený věk 81 let, příslušný do Tunochod. Bohužel nic víc.
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
Co úmrtí Jana? V této době už v některých uvědomělejších matrikách doplňují místo narození...
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
A z čeho ty rešerše tedy dělají?
Dají se pak nechat udělat rešerše a tam už zajímavé informace být můžou.
na FS nacházím např. Johanna Ullricha nar. 1825 v Oberhohenelbe - Hořejší Vrchlabí, propuštěn II. 1847 https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9T1-XSPX-V?i=2128&cat=489271 pak Johanna nar. 1826 v Mittellangenau, ale ten 1848 zemřel https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9T1-XSTB-R?i=2129&cat=489271 ... a pak jich je tam ještě celkem dost dalších
 
A co sčítání? tam by mělo být i místo narození Jana... a jaký je podle věku u oddacího záznamu rok Janova narození?
 
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
Škoda že nejsou v Zámrsku soupisy, v těch novějších už bývalo místo narození většinou správně.
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
Ok, to jsem přehlédl. On se tam stejně člověk moc nedoví. :-(
No nevím od kdy Apolinář fungoval, můj nemanželský předek se tam narodil v roce 1833. Podle https://www.apolinar.cz/home/historie-budovy/

Předchůdkyní dnešní porodnice, dříve Zemské, byla od roku 1789 veřejná porodnice. Ta se nacházela také v Apolinářské ulici, v barokní budově bývalého kanovnického domu při chrámu sv. Apolináře. Byla určena pro anonymní porody a byl při ní nalezinec. Rodily zde osamělé a chudé ženy, které mohly v budově své dítě odložit.
monoptalmos Praha, Vysočina 
SAGITARIUS díky a to bych byl rád. Potomků Jana Ulricha bylo 6, a u dvou je zmíněno to Vrchlabí, jeho svatbu mám, ale tam je jen drobná zmínka a jeho matce (Tekla). Další generace je opět Jan (9 potomků), ale tam se již děd z Vrchlabí nezmiňuje. Nevím kde se nemanželský syn Tekly Ullrichové narodil, jestli ještě ve Vrchlabí nebo jinde v Čechách. Zatim jsem prohledal celou farnost Čihošť a nic, několik indexů * a oo Vrchlabí a taky zatim nic. martin
MenthaPiperita
A jo, sakra, moc brzo, moje chyba. Tak třeba Vlašský špitál, když bude opravdu zle, odtamtud mám mnoho nalezenců a nemanželských dětí.
SAGITARIUS petaklic mi roztočil textik 
S těmi nemanželskými je opravdu dost potíž. Na Apolináře zapomeň. (otevřen 1875), na Vídeň bych také moc nesázel. Rodičky nemanželských dětí dost často chodily rodit někam kde je nikdo nezná, i kdyby to byla jen sousední farnost. Na věrohodnost uvedených lokací bych také moc nespoléhal, měli tendenci si dost často vymýšlet jak lokaci, tak jména rodičů. U křtů se na to tolik nedbalo. Jak zmiňuje MenthaPiperita, ten záznam sňatku by byl lepší, tam už nějaká komunikace mezi farnostmi probíhala. (posílání křestních listů, ohlášek, a pod) Tam už by se dalo možná najít více. Pak samozřejmě posbírat křty všech jejich dětí, jestli časem nepřibyla nějaká relevantní informace. (čím novější, tím víc a přesnější. Za 20 let kdy mohli plodit děti se toho mohlo hodně změnit)
Až budu mít víc času, zkusím se ti na to mrknout.
Můžu se zeptat, v jakém fondu to úmrtí našli? (Asi bych takhle tipoval na matriku obecních příslušníků, ale docela by mě to zajímalo...)
MenthaPiperita
Máte svatbu těch dvou? Se štěstím by tam mohlo byt napsáno víc o jeho původu, aspoň třeba odkud prišel křestní list. Jako nemanželský se klidně mohl narodit v některé porodnici - pokud byla matka opravdu z Vrchlabí, tak bych začala Apolinářem a potom zkusila Vídeň.
monoptalmos Praha, Vysočina