Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

nobanoba  
Dost detailně mám zpracováno mezi Zlínem a Holešovem - hlavně obce fary Mysločovice a fary Žeranovice. Pokud by i tato oblast přicházela v úvahu, mohu zkusit nahodit.
vladob genealogia, mapy, pohladnice 
Ak chcete skúsiť Slovensko, v digitalizovanom uhorskom cenzuse r.1715 sú mená Oravecz 100x, Oravetz 4x, Oramecz 1x a pár iných možných mutácií.
Ak chcete vedieť, kde sa tie mená vyskytovali, zadajte to do vyhľadávača
https://www.cisarik.com
napr. pre "oramecz"
https://www.cisarik.com/0_Rozbehy_Senica_TA_Nyitra_Nitra.html
a hľadajte v časti "SURNAMES from CENSUS records in 1715:"
na konci stránky
tomasokoun  
Dobrý den, zkoušel jsem vyhledat to příjmení ale nikde ani zmínka, na FS (varianta Oravicz) mi to háže do výsledků jen Oravecz a Oravik, takže pokud přišli(možná přišla sama, ale zase pokud je svatba psána z Prostřední Bečvy, tak ji někdo z P.B. musel platit) ze Slovenska, tak se jim na Slovensku říkalo asi jinak. V článku o valašských příjmení je varianta Oravec. Dál se tedy nedostanu?
GeneralHalsey  
Já bych to četl taky jako Oravicžová, písmeno S v okolních zápisech vypadá jako současné tiskací a v posledním zápise je to O dost podobné.
tomasokoun  
příjmení nevěsty 1748 Prostřední Bečva
Dobrý den, pomůžete prosím s rozluštěním příjmení? 3. odspodu vpravo - Catharina **avicžova. https://digi.archives.cz/da/permalink?xid=be87af16-f13c-102f-8255-0050568c0263&scan=5d970e669aca4064b3793094214e5d36 *já v tom viděl Stavicžova, kolega z Tabyho Oravicžová. Ale takové příjmení jsem v té oblasti zatím nezaznamenal. Může pocházet ze Slovenska? Díky za rady
 
Kroměřížsko
Byl by tu někdo, kdo má křížem krážem probádané širší Kroměřížsko, a byl by schopen na základě příjmení nahodit nějaký směr, jakým se vydat? Střílím prakticky úplně naslepo.
 
trojčata
Nějak jsem tady dlouho nebyla a sešlo se mi tu 16 nových trojčat - moc děkuji přispěvatelům, že na mě myslíte!
miana 6x, ohad, jacana, MenthaPiperita 2x, zde.spi, SAGITARIUS 2x, zcr, brouck, SANOV - DÍKY!
Lenka
 
Asi nejvíce je zde
https://www.familysearch.org/wiki/en/Austria_Military_Records
při troše štěstí tam můžete nalézt i kartu vojáka - od roku 1800
pluky a jejich majitelé, velitelské sbory jsou zde
https://library.hungaricana.hu/hu/collection/austrian_state_archives_MilitarAlmanachSchematismus/
napoleonské období a doplňovací obvody jsou zde
https://www.napoleon-series.org/military-info/organization/Austria/ArmyStudy/c_AustrianArmyBohemia.html#_edn25
Děkuji za upřesnění a mohla bych ještě neskromně poprosit o nějaký odkaz, kde bych si o tom nastudovala více? Například kde byl tento pluk verbován.
Já bych doporučil rozlišovat:
- Josef Mitrovský byl od roku 1786 majitelem 40. pěšího pluku (založen roku 1733, jako 7. pluk), což odpovídá Vašim (resp. vyvdaným) předkům
- po prohrané bitvě u Slavkova, (zrušení Svaté říše, ...) nastaly reformy vojenství a Antonín Mitrovský byl majitelem 10. pěšího pluku, o čemž je článek
- z jiného rodu Wratislaw z Mitrowicz velel na počátku 19. století zemské domobraně (landwehr)
Mitrovský regiment
Jsem šťastná, že jsem narazila na toto vlákno, protože jsem právě před chvílí našla na Vsetíně v zápisu z roku 1790 poznámku o Mitrovském regimentu https://www.yoom.cz/img/73c3spvk.jpg A stejná zmínka je u tohoto manželova předka i o dva roky předtím 1788. Avšak článek se zmiňuje o dataci 1806 a 1810 - sestavování regimentu. http://m.primaplana.cz/news/prispevky-k-dejinam-vojenskych-reforem-v-r-1808/ Proto bych se ráda optala, jestli o tom nevíte něco víc nebo jestli to špatně chápu. Díky
 
ZCR, ANNE1: No teda, jste dobří, díky moc, to bude on! :-) Budu teď muset zjistit jak to měl s mojí rodinou ve Vršovicích, byl mnoho let dost blízko, vůbec to nechápu. Odkaz na Mormonech si ještě projdu, nějak mi to uniklo. Zrovna jsem se rozplýval nad těmi přihláškami z Plzně, ale bohužel mají naskenované karty jen do písmene Č.
 
omlouvám se, přehlédla jsem to, chytla jsem se jen data a místa... Zajímalo mě to, protože jsem znala primáře prof. Miloslava Uhra narozeného v Nedvědici. Příjmení se v obci vyskytuje delší dobu, ale konkrétně tato rodina, bydlící na čp 24 v nájmu už tam v roce 1880 nebydlela.
(to je ten druhý odkaz v mé odpovědi)
Narozen 21.4.1874 v Nedvědici čp. 24 https://www.mza.cz/actapublica/matrika/detail/6719?image=216000010-000253-003380-000000-015828-000000-00-B07706-00430.jp2
(a jinak teda to řazení je dělané nějakým příšerným fonetickým systémem, hledat v tom něco přímo je na mašli)
no, na FamilySearch něco je, drtivá většina na mikrofilmech, ale část i k prohlížení a dokonce indexovaná - na dotaz Adalbert Uher to přeci něco vyhodí:
https://www.familysearch.org/search/record/results?q.givenName=Adalbert&q.surname=Uher&f.collectionId=1404451&count=20&offset=0&m.defaultFacets=on&m.queryRequireDefault=on&m.facetNestCollectionInCategory=on zdaleka nejblíž je tam A. Uher nar. 21.4. 1874 v Nedvědicích na Moravě, manželka Katharina, v r. 1910 pobyt Wien Melk, Margarethen; tamtéž je psaný i v r. 1899... bohužel FS teď nějak blbne a nezobrazují se snímky

(je tento... https://www.mza.cz/actapublica/matrika/detail/6719?image=216000010-000253-003380-000000-015828-000000-00-B07706-00430.jp2 )
Přátelé, nevíte zdali má Vídeň své staré pobytové přihlášky někde online? Něco jako u nás má Národní archiv a AHMP. Já tu lovím příbuzného ve Vídni a je to těžší než jsem čekal. Dokonce znám jeho rok narození a jméno (Vojtěch/Adalbert Uher *2.4.1874), ale pořád mi uniká. Nevím, kde se narodil, na Myheritage záznam nemá, žádnou pobytovou přihlášku v Praze, ačkoliv se motal ve Vršovicích, kde měl příbuzné. V roce 1910 již žil ve Vídni a také tam zemřel (1955). Dokonce jsem nalezl jeho hrob - z Zentralfriedhof mi odepsali, že je od r.2012 nezaplacený a tudíž tam kontakt na platící osobu nemají. Mám tu doma fotky s jeho hrobem ze 30. let, zápis ve sto let starém památníku, kde se nazývá "strýčkem". Nedokáži ho zařadit, v lepším případě se přiženil do rodiny... Uhry ve Vršovicích a v Michli jsem prošel, ach jo.
 
V žádném registru to není, jsou jen starší.
 
zběžně jsem prohledal NK, NDK, MZK, a bohužel to nevypadá... a ani google books, ani archive.org