Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

trojčata 1773 Semice
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/13879/63
 
Co se dívám do Palackého (1848), tak v panství Radim a Pecka vidím:
Aujezdec, Aujezdce - 17 domů, 137 obyvatel
Aujezd podhorní - 46 domů, 452 obyvatel
Záleží ze které doby je ten údaj, přečíslování mohlo nastat. Jinak já mám jen seznam dnešních katastrů na území okresu JC, kam to panství zasahovalo: Kyje-Valdice-Těšín-Soběraz-Studeňany-Radim-Lháň-Tužín-Zboží, další část Valdov-Štikov-Radkyně-Bělá-Stupná-Pecka-Lhota u Pecky-Staňkov-Vidonice-Vidochov a separátně Podlevín. Bohužel tu semilskou část nemám.
jindra.petr Pátrám po předcích svého otce. 
To je stejný problém jako níže. Spíš jsem si myslel na Újezd pod Troskami, ale taky nic. Kdybych tak měl Seznam zboží panství Radimského, ale nevím, jak se k němu dostat.
jindra.petr Pátrám po předcích svého otce. 
V textu matričního zápisu je docela čitelně uvedeno, že pochází z Újezda č. 32 a tento dnešní Újezdec má asi jen 20 čísel, ale prověřím ho.
Pokud to skutečně bylo panství Radim-Pecka, tak to bylo větší území, ale Újezdec by tam měl být jen jeden, dnes okr. Semily. Pak tedy f.ú. Jičín N 1707-1742, a dále f.ú. Železnice N 1751-1912, O 1761-1880, Z 1761-1867. Pokud tedy ř.-k. Takže viz Zámrsk.
 
Strýček Gugl nabízí - Újezdec/Syřenov severně do Radimi.
jindra.petr Pátrám po předcích svého otce. 
Panství Radimské
Ahoj, jsem tu poprvé, ani si neumím nastavit ikonku:-)... Každopádně mám prosbu. Při práci na rodokmenu jsem se zasekl kolem roku 1800, protože má prapra...babička pochází z Újezda na panství Radimském a já nemohu přijít na to, který Újezd/Újezdec by to měl být. Máte pro mě někdo dobrou radu?
 
Tak jsem moc nepochodil. Kennkarty sice v SOkA dochované mají, ale z mnou zkoumaných příjmení ani jednu. A to tam v té době žilo a mělo domovskou příslušnost od každého příjmení cca 10 lidí. Tedy nevím, čí průkazy se tedy vlastně dochovaly.
jacana smutný výročí, hladím fotky spím s urnou 
V tom mém konkrétním panství to po podrobnějším zkoumání soupisu poddaných vypadá tak, že některé rodiny byly více "sledovány" a jiné méně, u polobratra toho mého šafáře si úředníci s přesností zápisu nedělali víceméně žádnou starost - ten se sice za celá léta nikam nestěhoval, byl jen obyčejný rolník, sedlák jen chvíli po smrti matky, než sám zaklepal v poměrně mladém věku bačkorama, ale o to větší zmatek v zápisech dětí - živé označeny za mrtvé, aby za 2-3 roky náhle oživly atd. Je tedy fakt, že vyznat se v téhle rodince a stejnojmenných sousedech je složité i s podrobnou tabulkou ...
Na druhou stranu je v oněch konkrétních soupisech uváděný věk u poddaných (zkoumaný na počtu cca 50 lidí/ 6 rodin) podstatně blíže reálu než v matričních zápisech svateb a úmrtí (u lidí s narozením do cca 1830). Nicméně též beru za hlavní matriční údaje a údaje ze soupisu poddaných mám pro dokreslení života. Poznámky o tom kdo se kam oženil/vdal/vydal/ztratil jsou ale příjemným bonusem
mariss Chýnovsko, Nepomucko, Přešticko, ... 
Dobrý den, mám podobnou zkušenost. Seznamy byly připravené předem a pak se do nich doplňovalo, škrtalo a přepisovalo. Běžné to bylo u odrostlých dětí - slouží tam a tam, nebo provdala se za XY do AB. Nebydlel ten váš šafář na hospodářství, kde v té době ještě hospodařil jeho otec nebo bratr? Mám takto opačný případ - rodinu, která podle matriky žila ve vesnici, ale podle soupisu poddaných pracovala a bydlela "na puchýrně" (drtička rudy) asi 5 km od vesnice. Až po několika letech se u jejich dětí i v matrice začalo objevovat "puchýrna" jako místo narození. A další rodina si postavila vlastní domek (cca 1820), ale jejich další dvě děti byly ještě do matriky zapsané na původní číslo popisné, kde v té době už žil ženatý švagr s rodinou. Taky bylo běžné, že se děti narodily a byly pokřtěny v jiné vesnici, když matka slehla např. u své matky - typické u prvorodiček. Já to chápu tak, že matriky a SP jsou nezávislé zdroje (církev a panská správa), osobně přebírám místo narození z matrik a údaje ze SP beru jako náhled do jejich života, povolání, majetkových změn atd. Rovněž pokud je v SP uveden věk dětí, bývají to úplně vymyšlená čísla, klidně s rozdílem 10 let. Myslím, že úřednící ani ta hospodářství nenavštívili - většinou jim podklady připravil rychtář a ten pak i hlásil změny.
jacana smutný výročí, hladím fotky spím s urnou 
na Porta Fontium, podle nákuku hlavně Klatovsko, ale nejen
Nové pozemkovky SOA Plzeň? Uf, já nestíhám. SOA Praha má nové matriční přírůstky a vylovil jsem si tam tolik lidí...už abych byl v důchodu.
jacana smutný výročí, hladím fotky spím s urnou 
Co to mají zas za pitomost u "Plzeňáků" (Porta fontium), že u jedné z matričních knih Kolovče (1784-1863) nelze stahovat scany (ani zvětšené, ze základní velikosti to tam nejde nikde už minimálně od jara)
Možná to je i u jiných jinde, zatím jsem narazila na tuhle jednu (jinak jen občasně někde nějaká stránka, většinou s chybným scanováním).
Poradit si se získáním obrázku příslušné matriční stránky samozřejmě umím, ale vopruz a sere, že jaksi nechápu "pačemů soudruzi..."
Nebo snad chybka systému a po nahlášení možno doufat v nějakou uživatelům vstřícnou reakci?

jinak k nim aktuální info - přihodili novou dávku pozemkových knih
(akorát na to, abych byla schopna si v nich o svých předcích přiměřeně počíst, budu muset trénovat ještě nejmíň nějaký rok, ale to je můj soukr problém)

 
Mám DNA shodu s jedním Čechem, co v Gruzii žije 13 let. Zkusím mu říct a kdyžtak vám pošlu kontakt tu do zprávy. Máte Facebook?
Díky za tip, tu ruštinu už mám vyřešenou. Gruzínštinu tam zkusím nadhodit.
Reakce na | Vlákno  
Před časem tu bylo diskutováno
 
s tou gruzínštinou by mohli pomoci ve zdejším klubiku Jazykový koutek, tam leckdo umí ledajaký menší jazyk, ruštinu by tam určitě dali taky.
to ALL: Nemáte prosím Vás někdo zkušenost s touto aplikací Vídeňského státního archivu? Měla by tam fungovat možnost on-line objednávky nalezených záznamů, ale ač jsem se zalogoval, nikde jsem nenašel možnost dostat nalezený záznam do "košíku" a objednat si kopii, ač je to inzerováno. Rod Dovarů je pro mne hodně důležitý a jsem natěšený, že se dozvím spoustu nových věcí...
Díky za případnou radu.
 
Dobrý večer, mám kamarádku, která jest z Rusi. Napište mi prosím do vzkazníku a domluvíme se, jak byste mi poslal zápisy, co potřebujete přečíst.