Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

spic už jen wtf 
Tak jsou v archivu, nejnovější zde a jde docela dobře dohledávat starší: http://web.archive.org/web/20180917104120/http://www.mvcr.cz/clanek/cetnost-jmen-a-prijmeni-722752.aspx
Neozývám se kvůli poděkování :-), ale nerada bych aby ta moje zapadla (3x v lednu - Chorušice, Chotětov a Odolena Voda)
trojčata
Děkuju za trojčata - Mentha Piperita 2x, Jana Vi, Keplik a 2x Evina52.
fnesveda - to je jedna dcera s třemi jmény, holt tatínek pan purkrabí chtěl pro dcerušku jen to nejlepší :-) Ale taky děkuju za snahu.
 
Data v excelu jsem našel pro Mužská příjmení 1994, 2007 a 2009. Ženská příjmení 1994, 2006 a 2009. Ženská a mužská jména pak mám k roku 2006. Potom ještě tabulku kombinací mužských jmen a příjmení, nevím k jakému roku. Asi také 2009, ačkoliv upravený soubor jsem si nahrál do archivu v dubnu 2011.
Trojčata pro Chris
https://ebadatelna.soapraha.cz/d/12020/62
 
stoural Dějiny nejsou mrtvou historií  Stránky klanu Šemíků
Ze těch samých dat vychází i https://www.nasejmena.cz/
SPIC: V Nebahovech mám dost rodů důkladně zpracováno. Myslím, že i Bartoloměj Krotký patří mezi širokou přízeň. Problém tu je s velkou variabilitou jmen po chalupě. Mám tu rekordmana, jenž je v pramenech uveden sedmi různými příjmími.
spic už jen wtf 
Ostatně, kdybyste někdo ta zdrojová data měl - nejlépe všechny ročníky - tak se hlásím.
ELIOMYS Jižní Čechy, střední a jižní Morava  Mapa předků
Teď (po hodině) už zase ne. Doufám, že to bude fungovat, byť se starými daty.
Hmm, tak teď to jde. Asi nějaká chyba.

https://www.kdejsme.cz/
To mě také napadlo, ale v matrikách žádná zmínka. Hledal jsem narození jejich dětí a prošel jsem matriky celé Prahy. Nakonec jsem je našel v evangelických matrikách a u všech je Praha I nebo Praha II.
Nejsou to Vinohrady - Königliche Weinberge?
Nějaký nápad, kterým pražským čtvrtím by mohla odpovídat uvedená čísla domů, resp. zkratky Wtgr, Bzbg? Poslední je Žižkov, který se shoduje s matrikou, ale ty před tím nedokážu identifikovat:
digi.nacr.cz/prihlasky2/?action=link&ref=czarch:CZ-100000010:874&karton=436&folium=65
 
GeneralHalsey  
Jo, a hlavně to dělat dřív než nastane ten poslední obrázek a není kdo by ty fotky popsal a mohl říkat ty příběhy.
Tohle je přesné:

 
Tak už to ani neběží? Nebo nějaká chyba?
Svobodnik_Jirik Mělnicko,Sedlčansko, Haná 
V případě oficiální titulatury se löblich překládá jako: slavný.
Zkratka "Lobl.": löblich = chvályhodný, skvělý. Byl to 12. prapor polních myslivců (nikoliv "lesních")!

Já bych tam tu vsuvku "jako nemanželské dítě" nedával, ať ho zbytečně nedehonestujete. Kdo si přečte ta data narození a svatby, tak si to stejně domyslí. Ti vojáci to totiž měli s ženěním komplikované. Povolení se dávalo jenom omezenému počtu osob, musela se skládat kauce, případně slíbit, že nebudou po eráru nic chtít. To povolení dostal Václav Müller až 9. února 1817, a protože před svatbou musely ještě proběhnout tři ohlášky (ty proběhly 13., 20. a 27. dubna), tak to dříve než 29. dubna snoubenci nestihli.

Ad poustevníci
zajímavý článek o poustevnících zde, byť je trochu směřovaný na konkrétní region: https://tachovsky.denik.cz/zpravy_region/poustevnici-obyvali-i-tachovsko-usadili-se-na-deviti-mistech-mnohdy-u-kostelu-20170118.html Poustevníci jako takoví tedy měli určitý konkrétní status ve společnosti a obvykle se očekávalo, že žijí asketickým životem. Nebyli to však posvěcené osoby, a tak se nevylučovalo, aby poustevník, který již například měl odrostlé děti, utekl poustevničit před manželkou, anebo prostě před světem. V mnoha těchto případech to byla jen lepší verze žebroty, nicméně doprovázená péčí o konkrétní místo, pokud s tím vrchnost daného panství souhlasila.
 
Ad Josef Müller
Všem Vám moc děkuji: budeme-li tedy chtít tohoto našeho slavného varhaníka a rodáka na webu obce prezentovat, je správně následující: Josef Müller se narodil 17.2. 1817 jako nemanželské dítě, otec Václav Müller z 12 praporu lesních myslivců (zkratka Lobl. je prosím co?), matka Anna, dcera Josefa Neuberta chalupníka, matky Anny z Rynholce č. 7. Ke sňatku rodičů došlo 29. dubna téhož roku. Je u některého ze záznamů ještě nějaké info? vidím u záznamu o sňatku opět číslo popisné 75, ve sloupci "jména" druhém zleva - je to adresa otce Václava, nebo to jen blbě odhaduji, jak to písmo nepřečtu? pro jistotu raději opakuju oba linky, ten z křtu už je docela daleko v diskuzi.. svatba: https://ebadatelna.soapraha.cz/d/10283/131 křest: https://ebadatelna.soapraha.cz/d/10284/14