Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

Byl jste rychlejší. Než jsem to dopsal, tak jsem si vašeho příspěvku vůbec nevšiml :-)
SAGITARIUS  
Heh :-)
Tak nakonec to nejjednodušší, co mě nejdřív vůbec nenapadlo. Moravské Budějovice na staré mapě jako "Budwitz", ale i tak díky za tip :-) http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/7334/?strana=55 +24.12.1826 - Herr Johann Schwetz, Welvater der Herrschaft Mährisch Budwitz Ale nakonec to není ten, co jsem potřeboval. Na tom mělnickym panství je těch Ševců nějak moc a žádný ten hledaný.
SAGITARIUS  
A nemohli by to teda být Moravské Budějovice? Nevím sice jestli to bylo panství, ale velké to určitě bylo dost, aby si mohli zaměstnávat nějakého správce. :-)
Jen nástřel... Naskočila mi Budeč, dnes sice JČ kraj, ale historicky Morava.
Netušil by někdo, co by mohlo být - panství Budvice na Moravě?
Zmínka zde http://vademecum.soalitomerice.cz/vademecum/permalink?xid=F147A6926BD511E4A0F87446A0B326F9&scan=92#scan92 (levá stránka, 11. řádek Jan Švec auřední Správec na panství Budvicy v Moravie)
 
A to tam zkuste zadat obec, co už neexistuje... případně je rozdělená na více částí...
honyk Východní Čechy 
MyHeritage má tristní systém zadávání míst. Hodila by se tam nějaká nápověda. Našeptávač u některých obecných názvů dokáže zobrazit jen několik variant. Metodou pokus-omyl jsem objevil, že je potřeba za název zadat čárku, pak se nabídnou další varianty. Volím formu ves, obec, Česko. Duplicitně tam nabízí to samé i ve variantě s Českou republikou. A tam jsem objevil, že na mapě se ukazují jen místa, která mají tu Českou republiku. Psal jsem na podporu, ale asi 14 dní bez odezvy.
spic už jen wtf 
eva48, Sazyma: pokud by vás zajímalo, pokročil jsem maličko u Lenců: rodiče mého poklasného Matěje byli Ignác, šafář v Rábíně a Markéta roz. Bartoloměj Krotkey z Nebahov. Našel jsem jeho svatbu...
To je právě ono, dřív to šlo normálně. Všechna místa se zobrazila na mapě najednou. Teď už jenom to, na které kliknu.
Mně ta FamilyMap ukazuje směs umístění, nenalezených umístění a vypšel časových limitů. Ale nevím, jak ho donutit, aby zobrazil na mapě víc než vybrané jedno místo.
Slušné pokrytí :) Já bych měl hnízda jen cca tři. Rád bych si něco udělal někdy taky, ale kde na to vzít čas... MyHeritage dělá podobnou mapku automaticky, ale je problém jak zadat třeba už neexistující obec či přejmenovanou, pak to ukazuje blbosti. A nemaj to úplně prakticky, Google tohle ukazuje líp.
Pěkné. Také jsem něco podobného chtěl udělat, ale zatím jsem se k tomu nedostal. MyHeritage takovou mapu umí vygenerovat (s menší chybovostí při lokalizaci míst), resp. dřív to šlo, teď to nefunguje a skončí na "Vypršel časový limit".

P.S. Proksche v Truzenicích mám kolem roku 1700 taky :)
Díky. Jestli to dobře počítám, podle uvedených součtů v zápise, tak písař počítá s 28 groši za hřivnu a 7 denárů za groš.
Koho to zajímá (ostatním se omlouvám za spam), mapa mých předků
Tady jsem to po letech objevil svoji mapku, kam jsem si vyplnil kde žili moji předci, pokud to někoho zajímá...nemám tam však časové období, na to nebyl čas. Naopak bych tam rád někdy dobušil ty jedince, které hledám, tj. příbuzné z mladší doby. Já tam asi fakt nemám ani nikoho z Moravy, ten Tovačov je nejistý.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1aVm8QPiPrcBdQ2DMka6HCjfspW8&ll=50.017260914654095%2C15.377297992366834&z=8&fbclid=IwAR2T_kHPtV7chc5LFDdR-XMIZs_uJ8kqb9lcs4z-eZjvfQXtBWB0fl9lOTo

 
TROFOZOIT: Děkuji za informace, zatím se do toho členství na MH neženu :) ta cizina mě prakticky moc nezajímá, naopak mám zájem kontaktovat lidi, kteří tam mají společného předka. Až bude čas, vzal bych si to základní premium a zaplatil rok paypalem.

PETERS: To je nemilé, doufejme alespoň, že to adminy nikdy nenapadne smazat (kdejsme.cz a nasejmena.cz)

 
Hřivna je jednotka váhová - pražská hřivna je cca 253g, moravská a vídeňská 280g, pro stříbro.
Kvalita/hodnota peněz, resp. mincí je dána počtem kusů vyražených z hřivny stříbra - doplněné jiným kovy (mědí).
Pro 17. století se udává moravská hřivna jako ekvivalent 32 grošů, později se znehodnocuje - a volatilita měny je vysoká.
V důsledku války se - a) vyplatilo obrovské množství peněz jako žold ... b) byla Švédy vyrabována Kutná Hora a její zásoby.
Pro století 18 se píše až o 64 groších/hřivnu, průměr se udává asi 50.
V roce 1753 zavedla JMC Marie Terezie "konvenční měnu", se základem v kolínské hřivně (233,8g), ze které se razilo 20 zlatých, resp. 10 tolarů.
Ke studiu bych doporučil numismatické weby, je tam toho hodně - z hlediska gruntovních knih je zajímavá tato práce:
https://is.muni.cz/th/udmpk/
Pozitivní je, že to tam nechává běžet.
Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat, jestli byste mi někdo nemohl poradit nebo mě odkázat na nějaký zdroj, kde zjistit více o moravských platidlech 17. a 18. století. Často se mi stává, že na Moravě v gruntovních zápisech jsou částky uváděny v hřivnách (např. teď řeším zápis z roku 1705 ze Slatinic u Olomouce). Předpokládám, že jde o moravskou hřivnu, nicméně, když hledám možné informace na netu, vše je o hřivnách VelMor říše nebo 13., 14. století. Nikdy žádná zmínka o období po Bílé Hoře, jako by se tehdy platilo jen v groších a zlatkách. Předem díky.