Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a zálibyNové

Spravují:

Misa,
Claricia



Reklama



Fórum o Actapublica - tam směřujte příspěvky o této aplikaci, dotazy na funkčnost apod.
Fórum o eBadatelna (SOA Praha) - připomínky k této aplikaci směřujte tam
Fórum o archivním katalogu AHMP - diskuse o (ne)fungování badatelského systému AHMP, zpřístupňovaných datech, apod.
Fórum o genetické genealogii - o testech DNA a všem souvisejícím

Rody "stěhovavých" povolání - společný projekt pro mapování mlynářů, kovářů, pivovarníků, ovčáků a dalších povolání, která se za svou prací stěhovala z místa na místo.
Rozcestník genealogických odkazů
Genebáze

Žádosti o čtení záznamů patří spíše na http://genealogie.taby.cz - tady většinou mnoho pochopení nenajdou.

tomasokoun  
zde jsem přeložil informace z článků v tom filatelistickém časopise 10. prapor vládního vojska polní pošta 37787 kancelář otevřena v červnu 24.1944 a zavřena v prosinci 27.1944 a znovu otevřena v únoru 28.1945 Prapor byl původně umístěn v Aostě a od července 21.1944 byl umístěn podél železniční trati Verona - Bologna později od záři 30.1944 byli v San Dona di Piave, kontrolovali železnici do Trieste. Poté od listopadu 1944 byli v provincii Rovigo a od února 1945 v Fiesso Umbertino, Lendinara , podél řeky Adige v Peschira(Verona) a v Mattarello(Trento)
tomasokoun  
Díky, uložil jsem si to, pak to pročtu
Tady máte vládní vojsko v Itálii z pohledu polní pošty, jsou tam i pozdější dislokace 10. praporu.
http://mlstamps.com/stamps/Specialist/2004/2004_01_JanFeb.pdf
článek je dokončen v dalším čísle březen-duben
http://mlstamps.com/stamps/Specialist/2004/2004_02_MarApr.pdf
tomasokoun  
Díky abulin, informaci o san Dona di paiave a zákopech podél železničí tratě jsem neměl. až nedávno jsem zjistil z té karty zařazení u 10 praporu a 1. roty, asi 10 let mám knihu Vládní vojsko vlastenci či zrádci od Kalouska. Jak jsem psal jinde prvně jsem myslel o zařazení k praporům Vysoké Mýto a pak Hradec. O odzbrojení v září 44 vím, Kdyby napsal Geza proč potřebuje 1. stranu, tak bych ji možná zveřejnil, z části začerněnou, jsou tam osobní údaje o mém dědovi, které nechci zveřejňovat, Mnohem více o postavě vojáka je v průkazu VV, ale ten nemám, průkaz je na internetu v nějakém online antikvariátu. ** Na zadní straně karty jsou navíc jen 2 řádky o vstupu do VV a o přidělení k 10 praporu v roce 1942. ** ze vzpomínek příbuzného: měl doma krabici plných fotek z Itálie, fotografem byl asi děda, na fotkách bylo plno budov- architektura, fotky z koupaliště a vojáci v uniformách beze zbraní. Všechny fotky rozdal kamarádům, prý se to tehdy sbíralo. Děda chodil na procházky, za ženskýma, nějaká Italka z bohaté rodiny mu psala prý milostné dopisy dokonce až do konce 50. let(mám její jméno) Na webu se vzpomínkami vojáků vládního vojska je popsána oblíbená volnočasová aktivita - návštěva italské střelnice, po zasažení desítky střelce vyfotografoval fotoaparát a dostal fotografii. ** Příbuzný si myslel, že děda byl u VV kuchařem, protože byl vyučený řezník. Když jsem říkal o střežení trati, tak o tom děda nemluvil, jen že měli dohromady 1 pušku a s tou hlídali nějaký sklad** Jak jsem psal jinde oproti kartám RAF jsou karty italských legionářů a VV o ničem. Ty informace z prvních stran zjistíte z 99% v matrikách.
(Pokud je gezův výrok pravdivý, pak vlastně i můj, ovšem celá debata se tím stává zpětně značně pofidérní :-) )
 
To eric a zcr
- jak jsem napsal, proti gustu žádný dišputát, ale za maximum potřebného to nepovažuji - když už nejsou jiná témata :-)
Např. - nedávno jsem se dostal k soukromému válečnému deníku jednoho legionáře, prastrýce mého kamaráda. Pokud něco podobného existuje i v případě 10. praporu vládního vojska byla by znalost příjmení užitečná, viz např. paměti o službě v 6.praporu od Karla Effy.
Konec vysílání.
zcr petaklic je nemytý kyberpuberťák  (jestli vůbec ještě někdy kde bude)
Možná jsem přecitlivělý, ale komentář "No tak čekejte." je podle mě vcelku ukázkový sarkasmus - přináší to něco? mohl si ho geza odpustit? Řekl bych, že nepřináší a mohl.
Pravidla je podle mého potřeba aplikovat tam, kde dávají smysl a mohou přinést něco navíc pro obě strany - a tohle je přesně ten případ, kdy se mi zdá, že kdo se v oné specializované problematice orientuje, bude vědět bez dalšího, nebo si dodatečné informace vyžádá sám - a to přesně ty, které potřebuje. Proč tazatel něco uvádí tam a něco jinde... nu, ať dělá, co uzná za vhodné, může pro to mít své důvody a je to nakonec jeho věc.
Jinak na genealogie.taby.cz mu nejspíš bez ohledu na to, že dodal všechny požadované informace podle podmínek, neporadili, jinak by se neptal jinde.
(když už jsme u toho kočkování, tak ten sken je z hlediska datové využitelnosti zhola zbytečný, vše potřebné již bylo v položené otázce)
Mně se jeví, že z hlediska datové využitelnosti je ten částečný scan maximum potřebného.
(když už teda nemáme jiná témata ...)
 
V tomto s Vámi lze souhlasit. ale Vaše "obvinění" gezy ze sarkasmu moc nechápu.
Mně se velmi líbí podmínky dr. Tabyho na Genealogie - když chci od někoho pomoci, měl bych zveřejnit, co jsem sám vlastním úsilím zjistil. Takže, pokud tazatel na jednom webu zveřejní, že se jedná o Josefa Jirku *1920, nechápu zdejší tajnůstkářství. Ale proti gustu žádný dišputát.
Jinak v únoru 45 již dávno nebyl 10. prapor nasazován do bojových akcí ... na začátku října 1944 byly prapory vládního vojska v Itálii zcela odzbrojeny (vyjma osobních zbraní důstojníků a bodáků) a staly se z nich prapory pracovní - 10. prapor byl dislokován v San Donà di Piave a vojáci zde kopali zákopy podél železniční tratě.
zcr petaklic je nemytý kyberpuberťák  (jestli vůbec ještě někdy kde bude)
A proč by to nezkoušel - třeba sem chodí někdo, kdo jinam nechodí.
Jinak já například udělal pro věc aspoň to, že jsem na ten dotaz upozornil id czekotay, který se ve vojenských záležitostech vyzná... bohužel taky neví.
(Jsemť možná tvého trestání páně nástroj.)
(zač mne pane trestáš...)
Ano dotaz na VHÚ / VHA by byl jistě vhodný, pokud se jím někdo bude zabývat - toto fórum evidentně není první, kde to pán zkouší.
(tady se zjevně nejedná o problém se čtením či porozuměním, který by byl řešitelný nějakým bolestivým čtenářským sebevzděláváním se - dotazovaný záznam je tištěnou latinkou... poptává se jen expertní znalost; imho by bylo nejlepší adresovat dotaz přímo VHÚ)
(Každý z nás začínal tak, že si pročítal X stránek matrik, kronik, konskripčních karet a tak dále, aby všemu porozuměl. Víc než snahu o pomoc za tím nehledejte. Někdy tato snaha holt bývá snaha po zásluze potrestána...)
(obtížně si představuju někoho, kdo se v téhle speciální záležitosti neorientuje a celý skan by mu pomohl, nebo někoho, kdo se v téhle speciální záležitosti orientuje, a bez celého scanu by se neobešel... k čemu ten sarkasmus?)
No tak čekejte.
a do třetice - pokud se narodila v Podolí, možná zkusit projít pár let v matrice narození, jestli tam nejsou připsané poznámky "oddána tehdy a tehdy tam a tam s tím a tím", což by ji mohlo identifikovat a navést do farnosti, kde mohla mít s manželem první děti.
jo ještě - možná se po těch příjmeních podívat do pražských adresářů, třeba by se tam našlo jiné/předchozí bydliště, a taky je možnost zkusit prohledat na Krameriovi denní tisk - jeden nikdy neví.
nějak se mi nedaří dešifrovat, co se teda ví - Šustová je po prvním manželovi, Weissová po druhém? Rodné příjmení je známé?
Já Prahu moc neumím, ale rozhodně bych zkusil přes konskripce (když se omezí rok narození, nemusí to být taková katastrofa, když se začne nejméně běžným příjmením); a pak AHMP digitalizuje matriky obecních příslušníků a soupis obyvatelstva - ale do jaké míry je to pokryté, to nevím.
Přátelé, neznáte nějaký způsob jak najít potomky ženy, když: znám její jméno, rok (1860) a místo narození (Podolí), znám asi zkomoleně jméno po provdání a vím, že měla vlastní byt v Praze na Vyšehradě? To bylo v roce 1937. Ještě vím, že měla dceru a snad i vnučku, ale jména neznám. Hrob je už zrušený, resp. tam jsou nějací Rusáci. Přeci jen si říkám, že za první republiky každý byt neměl, žilo se dost v nájmech, ale přes sousedy to nepůjde. Jednak jich je na té adrese asi stopadesát a pamatovat si na ní nebudou. Pracovala jako listonoška a kdy a kde zemřela nevím, asi za války. Narození žádných jejich dětí jsem v matrikách nenalezl, ale bůhví kde dříve žili, je to Praha. V konskripcích to bude peklo hledat, protože příjmení se psalo v podobě Weiss, Weis, Vajs a klidně tam může být i Vais. Kromě toho byla dvakrát vdaná, nejprve Šustová. No říkal jsem si nějak přes pozemkovou knihu, kde bych viděl kdo ten byt pak koupil nebo zdědil, ale neznám číslo bytu, je jich tam více...asi to bude marné, že?