Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

davesade



Reklama



Jak to vsechno zacalo?
Projekt DOL je celozivotnim snem meho otce, stareho vodniho skauta a nositele vsech moznych titulu. Vetsinu sveho zivota zasvetil jeho realizaci - samotny projekt, detaily financovani, navratovost, rozbory dopadu na ekologii mista, spolupraci prilehlych statu a celkova rentabilita pro nasi republiku. Bohuzel, s nastupem jisteho Ing. na prezidentsky stolec se na projekt nalepilo spousta balastu a nesmyslnych navrhu na realizaci, coz z DOL udelalo papalasky projekt "kazdy svuj Batuv kanal" za 600 mld. CZK.

Klub jsem zalozil proto, ze mne velice mrzi, kdyz vidim tatuv sen rozcupovanej novinarema a i jinak rozumne smyslejicimi autoritami, na bazi naprosto falesnych argumentu a zamerne zkreslenych informaci.

Zavazuji se, ze budu pravdive tlumocit nazory sveho otce, ktereho se milerad v pripade zajmu zeptam na technicke detaily a zverejnim vhodnou dokumentaci. Roky jsem tatovi pomahal s podporou skrz technicke konference, cili jsem okrajove do cele veci namocen - v pripade, ze placnu nejaky technicky nesmysl (nejsem vodohospodar ani inzenyr), tak je to pouze moje blbost. Nebojte se mne upozornit a ja se zeptam taty na spravna data.

Tata jiz zodpovedel spousty vasich dotazu, no je to ve forme dlouheho psani, nebot tema je skutecne komplexni. Stahnete si PDF:
Odpovedi 1 - Odpovedi 2 - Odpovedi 3 - Odpovedi 4 - Prohlaseni signataru - Informace pro signatare - Re: odpar vody - Re: Skalicky

 
No ja mam pocit, ze tam byli totiz spolu :). Ale sam si to moc nepamatuju.
kultakutri koniklece jsou koťátka mezi kytkami  
Díky. Mě hlavně zaujalo, jak p. Skalický popisuje, že na kanál ukecal vlastně Zemana on, zatímco vy jste vzpomínal, jak váš pan otec daroval Zemanovi knihu a Zeman se nadchnul, tak kdo jako kecá :D

Ale musím opět naznat, že pan otec umí ty věci pěkně vysvětlit, že je pochopí i blb nebo já.
V zahlavi je odkaz, ktery se vyjadruje k tomuto tematu. Neni prilis odborne, pro tatu jde o okrajovou profesni zalezitost.
V zahlavi jsem umistil novy dokument, ktery se vyjadruje k vodohospodarnosti, odparum a podobne.
dovolim si odkaz na site, kde je modelový příklad možnosti vyjádření veřejnosti k tématu DOL. (něco jako referendum) Aby byla laická veřejnost seznámená s vyjádřením odbornější veřejnosti, jsou tam v několika záložkách dohledané odkazy na internety za těch posledních 15 let. (site se nezabývá jen DOL, najdete tam také projekt Lipno-Dunaj atd.)
 
Heh, pamatuji si, ze pred X lety tata se Skalickym uzce spolupracoval. Rovnez si pamatuji, ze se spolu rozesli, ale ne uplne ve zlem. Jdu mu to poslat, diky za podnet.
kultakutri koniklece jsou koťátka mezi kytkami  
 
Posilam tatovi, dik za podnet.
arnost Snad zas nechci tak  moks
Co tahle namitka?

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/planovany-kanal-dunaj-odra-labe-vyrazne-ovlivni-ricni-krajinu-rika-fluvialni-geomorfolog-a-geoekolog-jan-hradecky

„Studie proveditelnosti kalkulovala odpar v hodnotě asi 18 milionů m3 ročně,“ říká Jan Hradecký s tím, že jemu se zdají být tyto hodnoty poddimenzované. „Kolega Martin Rulík z Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci dělal vlastní propočty a hovořil o 2,5 násobku výparu. Kdybychom uvažovali jen oderskou větev, pak se bavíme o necelých 50 milionech kubíků vody ročně, což je přibližně objem údolní nádrž Šance na Ostravici. Ta má přibližně 60 milionů kubíků,“ popisuje Jan Hradecký.

Podle Hradeckého by kvůli kanálu Dunaj–Odra–Labe musely být připraveny dostatečné zásobní objemy vody, které by tyto ztráty dotovaly. „Už teď se hovoří o budování údolní nádrže Skalička na řece Bečvě nebo o nádrži na profilu Spálov na Odře, které by mohly posloužit jako zásobárna vody pro kanál,“ říká Hradecký. Což ale znamená, že tato voda bude v krajině někde chybět. „Ta bilance je poměrně neúprosná,“ míní Hradecký.
 
To je nereálný cíl - tratě jsou plné a nákladní vlaky se vyplatí, když jsou dlouhé a jedou daleko.
Reakce na | Vlákno  
Není kam ji dostat, tratě jsou plné.
Reakce na | Vlákno  
igi mors ontologica  -
Sám jsi kamion. Cílem je dostat tu přepravu nákladů ze silnic, ne ji lehce nalakovat na zeleno a jet dál jako dosud.
Mě spíš fascinuje, že i se střední dopravní vzdáleností 80 km si myslí, že bude železnice efektivní. To už radši elektrokamiony ....
 
rampa Strach zabíjí myšlení  svoboda rozvíjí kreativitu
Funguje.
Mně už to teď funguje
Nefunguje, jen bílé stránky.
za ty dokumenty díky. Pročtu to.
Muzes to zkusit tedka? Snad jsem to naklikal dobre.