Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéRPG a Dungeony

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama



Síťová textovka Prahy je sice dílo věčně nehotové, ale už dost velké na to, aby se v něm mohl člověk vyřádit. Tento klub je určen všem, kdo chtějí objevovat světy mezi Prahy a přitom svou zkušeností a radou pomáhat jejich dalšímu budování. Kdo by se rád zapojil do práce jako programátor (nebo "anděl", jak se tomu říká uvnitř hry), nechť dá vědět Šnekovi do vzkazníku, bude s radostí uveden do problematiky.

(Výše uvedený odkaz na hru by měl fungovat v každém prohlížeči. Komfortnější je však nainstalovat si nějaký mudový klient. Návod k tomu najdete v kurzu Programování pro hračičky na české Wikiverzitě.)

Kdo je právě ve hře (díky Sarnegarthovi):


Pokud citujete něco ze hry, tak ideálně uzavřete kopii logu do tagů <p class="code" > a </p>, aby zůstalo zachováno formátování.


Vandrovec: Taky jsem ulovil divočáka, ale byl tak těžký, že jsem ho neunesl. Tak jsem ho k ohništi dostrkal. Ale bez vzetí do ruky opéct stejně nešel.

Ach ano, porcování zabitých zvířat mám už dlouho v TODO.

Vandrovec: Na každém kroku je několik skřetích zbraní, ale o skřeta ani nezavadíš.

Tak to tam musel projít nějaký skřetobijce (jinak by tam nebyly ty zbraně). Možná někdo z měničských mistrů, co už umějí zabíjet pohledem nebo tak něco.

Celkově je to uděláno tak, že volně běhající tvorové se generují centrálně pro celou doménu a hlídá se jejich počet, aby nedošlo k přetížení systému. Když tedy nějakou dobu běhají hráči spíše po anórienských pláních, vygeneruje se více zajíců a koní, a je pak možné, že skřeti dostanou povolení k vygenerování už jen zřídka (než zase přirozeně zmizí ti zajíci a koně, protože kolem nich nikdo dlouho neprošel).

Aha. Je pravda, že jsem to tam moc neprocházel, jen mi chyběla odbočka tam, kde dřív bývala.

Jinak jsem si poprvé opekl zvěřinu, konkrétně zajíce. Chutnal výborně. Taky jsem ulovil divočáka, ale byl tak těžký, že jsem ho neunesl. Tak jsem ho k ohništi dostrkal. Ale bez vzetí do ruky opéct stejně nešel. Další na řadě bude lev. Ukážu mu kdo je pravým králem zvířat.

Taky se mi povedly prodat hořící zápalky.

A nestal jsem se mistrem v samokamu. I přes můj velmi slušný výkon (skoro 1150 bodů), to na mistrovství nestačilo. Ale co, nemůžu být nejlepší ve všem, samokam je konec konců NP-úplná hra.

A jak jsem si kdysi stěžoval, že je v Morii přeskřetováno, teď je naopak Moria úplně vylidněná (resp. vyskřetovaná). Na každém kroku je několik skřetích zbraní, ale o skřeta ani nezavadíš.
(Konkrétně byl problém v tom, že západní část se stáčela moc k severu.)
Aha, už chápu!

Napasováním Morie do mapy Středozemě jsme museli trochu posunout vzájemnou polohu jednotlivých sektorů. Cesta dál na západ vede z jiné místnosti, než vedla dříve.

Dřív vypadala západní část Morie za puklinou takhle:

*-* *-*-*-*-*-*-* *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-*-*-*-* *-*-*-* *-*-*-* \ | | \ / | | \ | | / | / *-*-*-*-* *-*-* * *-* * * *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-* * * * *-*-* * / \ | / \ / \ / | | | \ | | | / \ / \ / *-* * * * * *-*-*-* *-* * * * * * *-*-*-* *-*-*-*-* * * * * \ / \ / | \ \ | \ / | \ / | | \ / / \ / | | * *-*-*-*-*-* * * * *-*-* *-*-* * *-*-* * * * *-* * * *-*-* * \ | | \ | \ | \ / \ / \ / / \ / | | | * *-*-*-*-*-* * * * *-*-* * * * * * *-*-* * *-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-* / \ | | \ | | / | / | \ \ / | *-* * * *-* *-*-*-*-*-*-* *-*-*-*-*-*-*-*-* * *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-*-* *-*-* *-*-* | \ | \ | | | | \ / | \ \ / | | \ \ \ / / * *-*-*-*-*-* * * *-* * *-*-*-* * *-* * * * * * *-* * *-* *-* | / \ | \ / \ / | | | \ \ / | * * * *-*-* *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-* * *-* * * *-*-*-*-*-*-*-*-* | | \ | | *-* *-* *-*-* * * * *-* | | \ / \ | | | | *-* * * * * *-*-*-*-*-* | | / \ | | \ *-* *-* *-*-* * | / | | \ *-*-* * * *-*-*

A teď je tam jen ta pravá část

*-* * * * *-*-* * | | | / \ / \ / *-*-*-*-* * * * * | \ / / \ / | | * * *-* * * *-*-* * / \ / | | | * *-*-*-*-*-*-*-*-*-* *-* | \ \ / | *-*-*-* *-*-* *-*-* *-*-* | \ \ \ / / * * *-* * *-* *-* | | \ \ / | *-* * * *-*-*-*-*-*-*-*-* | | \ | | *-* *-* *-*-* * * * *-* | | \ / \ | | | | *-* * * * * *-*-*-*-*-* | | / \ | | \ *-* *-* *-*-* * | / | | \ *-*-* * * *-*-*

Lépe to popsat nedokážu.

Ty postele jsou nádherná chyba (tedy, nádherná v podobném smyslu, jako může být pro patologa nádherný nádor, který nalezl při pitvě). Má to být tráva, kterážto je udělána z obecného objektu, na který si našinec může sednout nebo lehnout, ale bylo tam blbě uděláno nastavení vlastností, a tak se nastavily implicitní vlastnosti, což je nastavení postele.

Možná stihnu ještě dnes v noci nahrát opravu na server.

Překrásnéť vyprávění.

Co se týče těch některých nesrovnalostí, časem se na všechny podívám. Nějak úplně ovšem nerozumím zmizení západní části Morie. Jak zmizela?

Vandrovec  

Tak jsem v posledních dnech zase pohyboval mezi Prahy a rozhodl jsem se, že se s vámí podělím o své zážitky a objevy.

Začněme tím nejemotivnějším. Vykračuju si takhle Jeruzalémem, když tu najednou na ulici vidím Tuula, Stepova bělouše. Vypadal hladově, ale jinak docela zdravě, takže jsem si řekl, že se projedu na koni a potrénuji zacházení se zvířaty. Vyskočil jsem na Tuula a vzápětí jsem byl shozen a znova. A znova. A pak najednou

Tuul umírá hladem. Tuul pod tebou padá a ty padáš s ním. Tuul zemřel.

Zdá se, že ten hlad jenom nepředstíral. Proto jsem se rozhodl, že ho alespoň uctím náhrobkem od vyhlášeného kameníka Efraima ben Josefa. Určitě by se mu líbil, no posuďte sami.

-------------------- ZDE ODPOČÍVÁ TUUL, STEPŮV VĚRNÝ OŘ. PADL HLADEM, LEŽÍ LADEM. --------------------

Ten epitaf se mi úplně nepovedl, ale nic lepšího mě nenapadlo. Náhrobek můžete vidět a památku věrného koně uctít na místě Tuulova skonu, v úzké uličce poblíž pekařství. Stepovi jsem se už omluvil a nabídl mu monetární kompenzaci, on ale peníze odmítl, řka, že oddaného přítele mu stejně nenahradí. Jaké z toho plyne ponaučení? Osud je vrtkavý a smrt může rozdělit i ta nejlepší přátelství (zvlášť když se o své přátele pořádně nestaráte, že, Stepe).

Mé další zážitky jsou už oproti tomu nicotné, ale stejně. Trénoval jsem vrhání nožů a nevěřili byste jakou to dá práci. Jeden takový nůž váží jako kovadlina, proto jich moc nepoberete, pak když jimi hodíte po vlkovi, tak se do něj zapíchnou a on si stále vesele poskakuje a protože zbraně už jste nepobrali, tak ho nakonec musíte zardousit holýma rukama, abyste z něj ty nože zase vytáhli.

Když jsem si chtěl v natěžit zlato a stříbro, tak jsem zjistil, že západní část Morie, kde se nacházely, se vypařila. Prostě zmizela. Nikde nic. Nada.

Dále jsem objevil důležitost svobodného trhu a škodlivost monopolu. Chci prodat zlatý solitér a když ho na tržišti ocením, tak zjišťuju, že si namastím kapsu, protože má cenu 64 denárů. Ale na trhu ho prodat nemůžu, musím ho prodat zlatníkovi. A co byste řekli? Aurelius, ten zloděj, mi za něj zaplatil jen 50.

Na zahradě lycea se povalují postele. Bez komentáře.

Loskuták létá i v Éteru.

Inspirován starým tipem tady v klubu, jsem se rozhodl, že zkusím kácet stromy. Pokácet strom, na kterém sedím, se mi sice nepovedlo, ale za to jsem pokácel každý strom, na který jsem přišel. Zvlášť v lyceu to bylo zajímavé, protože strom, na který se normálně přeskakuje, tam už nebyl. Bohužel se místnosti restartují, takže tam už nikdo neuvízne, ale bylo to pěkné, dokud to trvalo.

Vandrovec  
Tak jsem se dnes poprvé proletěl na orlovi. A kdyz uz jsem byl ve Středozemi, tak jsem zjistil, že Elendilova mohyla je už zase přístupná.
Ach ano, všude jinde než v ruce se po chvíli (řádově minutách) rozpadnou. Je možno si je na chvilku odložit při přerovnávání věcí, ale právě jen na tu chvilku.

Problém je akorát, že z toho pytle pravděpodobně nedostaneš hlášku o rozpadnutí, a že by pak také neměl vítr rozfoukat slámu, nýbrž tam zůstat nějaké slamněné drtivo.

Inu, popřemýšlím, jak to udělat co nejkonzistentněji. (Klidně přispěte s dalšími nápady.)

Vandrovec  
Jeste k tomu, ze slamene veci zustavaji v inventari, tak jsem asi narazil na bug. Uz nekolik slamenych veci (vcetne te klicky) mi zmizelo z hadroveho pytle. Hned po tom, co je tam dam, tam jsou, ale po chvili se vypari. Teda jestli to neni umysl, ze jsou ty slamene veci tak krehke, ze se v pytli rozpadnou.
Udělej si zkratku pvsvo (= posbírej všechnu slámu v okolí), a občas ji spusť.
Vandrovec  
No, nevim. Ze bych se tak strasne nudil a zaroven se mi chtelo travit hodiny sbiranim slamy v MUDu se nestava tak casto.
Ocs: Ty v Prazích jsou mnohem menší (největší z nich by v reálu měla cca půl kila). Sice by bylo zajímavé nechat hráče sestavovat i slamníky, terčovnice apod., ale zase takový sadista nejsem, abych úkol se slámou protahoval až do takovýchto rozměrů.
ocs sine ira et studio  OCSite
Slaměné věci ... jsou lehoučké

Až/pokud se u nás někdy stavíš, nechám Tě odnést slaměnou terčovnici :)

Vandrovec: Slaměné věci zůstávají ve Tvém inventáři i po odhlášení, ba i po případném pádu systému, a jsou lehoučké, takže si můžeš klícku nějakou dobu nosit s sebou, a příležitostně skládat zase dál.
Vandrovec  
Ta slama sadisticky zneuziva zvedavosti hracu. Dostal jsem se az ke klicce a dal uz odmitam jit. Pokud se nekdo dostanete az na konec, pochlubte se, co to bylo.
Ale aspon jsem behem chozeni po polich nasel misto, odkud se da dostat k trojuhelnikovemu soliteru.
Děkuji
Poslal jsem Ti nové heslo na adresu, kterou jsi měl u své postavy nastavenu. (Heslo si můžeš v nastavení změnit.)