Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéRPG a Dungeony

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama



Síťová textovka Prahy je sice dílo věčně nehotové, ale už dost velké na to, aby se v něm mohl člověk vyřádit. Tento klub je určen všem, kdo chtějí objevovat světy mezi Prahy a přitom svou zkušeností a radou pomáhat jejich dalšímu budování. Kdo by se rád zapojil do práce jako programátor (nebo "anděl", jak se tomu říká uvnitř hry), nechť dá vědět Šnekovi do vzkazníku, bude s radostí uveden do problematiky.

(Výše uvedený odkaz na hru by měl fungovat v každém prohlížeči. Komfortnější je však nainstalovat si nějaký mudový klient. Návod k tomu najdete v kurzu Programování pro hračičky na české Wikiverzitě.)

Kdo je právě ve hře (díky Sarnegarthovi):


Pokud citujete něco ze hry, tak ideálně uzavřete kopii logu do tagů <p class="code" > a </p>, aby zůstalo zachováno formátování.


A jinak, i v noci se dá "normálně chodit", jen holt nutno s sebou pořád nosit nějaký zdroj světla (je jich ve hře k získání spousta).
Určitě by šlo vytvořit takovýhle příkaz, ale spousta věcí by pak ztratila půvab. V současnosti je možno poznávat čas:
  • podle hodin tu a tam vyvěšených (nezapomínejme, že třeba v Římské říši za vlády Neronovy nebo ve Středozemi ještě veřejné hodiny nikde nevisely)
  • podle hodinek, které může hráč nosit s sebou (získatelné velmi nesnadno, pro nováčka tedy jen pro informaci, že něco takového také existuje)
  • běžným odhadem, který se projevuje v popisu místnosti (například "Je brzké dopoledne.") a kterým se lidé běžně řídili v dobách, kdy časoměrné přístroje k dispozici ještě (téměř) nebyly
  • přesnějším pohledem na nebeská tělesa (když je měsíc v první čtvrti a kloní se k západu, bude krátce před půlnocí; když svítí Jitřenka, pak jsou to nejdéle dvě hodiny do východu slunce; apod.)
  • dotazem jiným hráčům (příkazem "kdo" se zjistí, kdo je právě ve hře)
(Pokud jsem něco zapomněl, doplňte mě.)
Časomíra
Ahoj, co jsem se ptal tak se v Prazích nedá zjistit čas podrobněji než " ráno, poledne, večer, šeří se... ". A v pár domech jsou prý hodiny. Nešlo by vytvořit, že pod příkazem "čas" by se člověku zobrazil herní čas? A nebo třeba trochu volněji dostupné "hodinky" které by při pohledu na ně ukázaly čas? Dost by to pomohlo s plánováním výprav a orientací, třeba: v noci by se dalo zjistit za jak dlouho už budu moct normálně chodit atd... Děkuju eRZet
Pokud ses ale ptal po návodu, viz popis Velké cesty v kurzu Programování pro hračičky na Wikiverzitě.
Směr "nahoru a pak na jihovýchod" značil, že z Jeruzaléma je potřeba přejít nejdříve do jiné domény, do Středozemě, a v ní pak hledat v jihovýchodním kvadrantu.
Kudy se jde k bratrstvu proměny?? Trochu jsem nepochopil směr "z Jeruzaléma nahoru a pak na jihovýchod".
(Taková událost by naštěstí již neměla nastat, tu chybu jsem tenkrát co nejrychleji opravil.)
Sarnegarth kvalitní nerezové povrchové  čerpadlo SAER M 99
eRZet: Prsten není potřeba, ba přímo je mírně na obtíž při překračování Prahu. Odkazoval jsem tím jen na jednu zažitou událost, která se stala právě při přesunu z Jeruzalému do Domu.
Jak jako nahoru???
A když prsten nemám? A je to mimo město nebo v něm, Jsem akorát na cestě směrěm do Gazy.
Sarnegarth kvalitní nerezové povrchové  čerpadlo SAER M 99
Sundat prsten a překročit práh. Přesná lokalizace by asi byl spoiler, ne? Jestli si to správně vybavuji, hledal bych jihozápadním směrem, ale už jsem nehrál strašně dlouho.
spoj Jeruzalém--÷>Dům
Ahoj, mám dotaz, jak je možno se dostat z Jeruzaléma zpět do domu.
Vandrovec: Pokud jde o generovani predmetu, tak se myslim generuji jen pri generovani samotne mistnosti.

Záleží to na typu předmětu, ale většina se generuje v taktu cca 40 minut. Každopádně takové ty běžné předměty, co se nalézají různě poházené po místnostech (meč pod lavičkou, lampa na větvi stromu, zlatá lžička v hromadě odpadků, rezavá přílba ve křoví apod.).

Ozývám se po třítýdenní nepřítomnosti:

Ano, je to očividně tou hmotností. Máš batoh plný, tedy se tam už žádný denár nevejde. Když ale z batohu nějaké další vyndáš (tedy když už je úspěšně přesuneš k tomu denáru, který máš v ruce), tak se spojí, a mohou mít dohromady hmotnost stejnou, jako měly bez toho v ruce.

A neoznačoval bych to za chybu. Prostě to tak funguje, hmotnost je veličina celočíselná, navíc nelineárně rostoucí, protože (ve světě Prahů) to není jen váha, ale také objem a skladnost.

tramvaj V Prazích jsem Step 
Vandrovec má pravdu. Ta chyba byla již dříve, jen jsem na ni s dlouhým nepoužíváním mincí v batohu zapomněl. Skutečně se jedná o sčítání předmětů až poté, co se prověřuje místo v batohu.

Díky Step
tramvaj V Prazích jsem Step 
Laso
S tím lasem... Laso jsem měl pouze v rámci testování, myslím že ještě není přístupné, lano je rozdílná věc. Doufám, pokud skutečně není, že brzy bude.
igi mors ontologica  -
grammar nazi parser!
Ischandros bez Ischandra...

dej x denaru Ischandrovi
dej x mistrovi
nakupovani u zbrojire
Říkáš: chci mec > Ischandros bere meč z bedny s hotovým zbožím. Ischandros říká: A dělá to 30 denárů, prosím. dej ischandros 30 denárů Komu chceš co dát? > dej 30 denárů Ischrandosovi Komu chceš co dát? > Ischandros pokládá meč opatrně zpátky do bedny s hotovým zbožím. dej 30 denárů Ischandrosovi Komu chceš co dát? > dej 30 denaru Ischandrosovi Komu chceš co dát? > rci chci mec Říkáš: chci mec > dej 30 denaru Ischandrosovi ========================= Nechápu proč to nefunguje :( Musí zde být nějaká chyba.
Ten batoh tak funguje, co pamatuju (coz uz je hezkych par let). Normalni batoh ma nosnost 12 jednotek a pokud vim, tak u vseho, co lze slucovat, ma jeden predmet stejnou vahu jako libovolny pocet sloucenych predmetu (testovano pouze do nekolika stovek prave u minci). Pri mem testovani vychazelo, ze vahy jsou pouze celociselne. Existuji i predmety, ktere nezabiraji zadne misto, napr. nocni kosile.

Problem se slucovanim je ten, ze kdyz chces vlozit predmet do kontejneru, tak se prvne se overi, jestli je v nem dost mista, pokud ano, tak se tam ten predmet vlozi a az potom dochazi ke slucovani. Pokud si dobre pamatuju, stejne to funguje nejen u batohu, ale i u inventare - pokud ho mas plny a polozis jen jednu minci z mnoha, tak uz nepujde zvednout.

Pokud jde o generovani predmetu, tak se myslim generuji jen pri generovani samotne mistnosti. Dokud je mistnost v pameti, tak se negeneruje nic, az potom co se uklidi a znovu se nacte, tim ze do ni vstoupis, tak se predmet zase objevi. Coz znamena, ze pokud budes celou dobu stat v te mistnosti, tak se nedockas.

Netusil jsem ale, ze se da lano nejak pouzivat, to budu muset vyzkouset. Vzdycky jsem si chtel chytit sveho legionare.