Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéRPG a Dungeony

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama



Síťová textovka Prahy je sice dílo věčně nehotové, ale už dost velké na to, aby se v něm mohl člověk vyřádit. Tento klub je určen všem, kdo chtějí objevovat světy mezi Prahy a přitom svou zkušeností a radou pomáhat jejich dalšímu budování. Kdo by se rád zapojil do práce jako programátor (nebo "anděl", jak se tomu říká uvnitř hry), nechť dá vědět Šnekovi do vzkazníku, bude s radostí uveden do problematiky.

(Výše uvedený odkaz na hru by měl fungovat v každém prohlížeči. Komfortnější je však nainstalovat si nějaký mudový klient. Návod k tomu najdete v kurzu Programování pro hračičky na české Wikiverzitě.)

Kdo je právě ve hře (díky Sarnegarthovi):


Pokud citujete něco ze hry, tak ideálně uzavřete kopii logu do tagů <p class="code" > a </p>, aby zůstalo zachováno formátování.


(Samozřejmě se také dá říci, že Ašpael to zařídí, ale ten je pro hráče přece jen trochu opruz.)
Hm, vidím, že s těmi několika novými měničskými mistry vyvstává nutnost, abych naprogramoval nějakého účinného uklízeče pro Středozemi.

Bridge je jen websockify, takže tam žádný vlastní kód nemám. Běží to na malé virtuálce a vypadá to, že na pár telnetových připojení to stačí.

Co se zvířat týče, tak je to určitě dílo nějakého Měniče. Jen jsem byl množstvím zvěře trochu zaskočen.

Vandrovec  
Dik. Podle me je to komentovane docela dobre, rozhodne lepe, nez kod u nas v praci. Ale koukam, ze je to React, takze asi moc neprispeju. Ale nevidim tam ten bridge/proxy mezi websocketem u tebe na serveru a telnetem s Prahy. Ten mas udelany jak?

Ohledne tech zvirat na Calenhadu, tipuju ze to ma na svedomi nejaky Menic, prirozene se tam nevyskytly, myslim, ze se jich ani vetsina ve Stredozemi nevyskytuje.
Asi nejméně očekávaná společnost na vrcholku věže.

Vylézáš nahoru po žebříku. Stojíš na nízké věži, kde máš jen pár metrů od vrcholu Calenhadu skvělý rozhled po krajině. Za jeho vrcholem se na západoseverozápadě tyčí Halifirien, opačným směrem pak za táhlým údolím ční Min-rimmon. Na severu se rozpínají pláně Anórienu, jižní obzor zabírají Bílé hory. Z okrouhlé plošiny vede žebřík dolů do útrob věže. Je hodina duchů. Dále: dolů. Levhart. Kozorožec. Stepní pelyněk. Vlk. Vlk. Vlk. Vlk. Vlk. Myš. Divoký osel. Lev. Kozorožec. Voňatka. Kozorožec. Divoký osel. Divoký osel. Divoký osel.

V domě se zeptej Josefa, ten by mohl vědět.

Jojo, kód mám na GitLabu: https://gitlab.com/janjaromirhorak/prahy-client

Kód jde určitě na hodně místech vylepšit (zkusím v dohledné době lépe okomentovat kritická místa), takže za případná vylepšení budu rád. Jen se bude hodně lišit, jak rychle je budu schopen mergovat a pouštět na produkci, tak v téhle oblasti prosím o strpení.

V současnosti k tomu přistupuju jako k odpočinku mezi školou a prací, takže nudnějšími věcmi jako readme jsem se zatím neobtěžoval, ale mám to v plánu.

Dotaz - moje postava zmira zizni. Kde v prvnim dome sezenu neco k jidlu a k piti, prosim?
Vandrovec  
Super. Myslim, ze neco takoveho by mohlo vazne pomoci prekonani prvni bariery pro vyzkouseni Prahu.

Jen tak pro zajimavost, mas nekde repozitar, ze bychom mohli mrknout na kod a pripadne i prispet nejakym vylepsenim?
Sarnegarth kvalitní nerezové povrchové  čerpadlo SAER M 99
Krásná práce. Respekt.
Klient teď umí klávesová makra, takže kdo preferujete pohyb pomocí numerické klávesnice, můžete si ho tam nakonfigurovat. :)
Díky veliké! (Už jsem Ti je vyslovoval po jiném kanálu, ale tady by měly stát také.)
Diky! Snad se konecne dostanu ven z baraku! :)
Prahy v prohlížeči

Kdo by chtěl hrát Prahy přímo v prohlížeči, vytvořil jsem webového klienta. Je to zatím hodně čerstvý projekt a určitě v něm bude ještě hodně chyb, ale základní věci by už měl zvládnout. Najdete ho tady: https://prahy.jenda.dev/.

Budu rád, když mi případné chyby nahlásíte, abych je mohl ve volné chvíli opravit. Budu se snažit kontrolovat i vzkazník, ale jistější je mejl (prahy@jenda.dev), pro pohodlnost je i přímo v klientovi tlačítko na nahlášení chyby.

Na mobilu to zatím funguje dost mizerně, a mám v plánu to doladit, ale chci aby nejdříve spolehlivě fungoval klient samotný.

Mudlet jsem tady už propagoval. Už nějakou dobu podporoval české znaky, ale až teď čerstvě podporuje s českými znaky i jejich správné zvýrazňování pomocí triggerů. Stahujte na https://www.mudlet.org/download/
Poslal jsem Ti nové heslo na mejl, který jsi své postavě nastavil.
Ztracené heslo
Ahoj, po nějakém víc než půl roce jsem si chtěl dnes zahrát, ale samozřejmě jsem zapomněl heslo. Je možné si ho nechat nějak obnovit? Díky! P.S.: Jméno bych měl mít stejné jako tu.
Ani jsem se o to zatim nesnazil, protoze Prahy jsou docela tezke jak na parsovani (opakujici se jmena mistnosti, menici se popisy podle mnoha ruznych parametru, jine zpravy se mohou dostat mezi popis a smery, ...), tak nasledne prevedeni do mapy (napriklad v Dome, se lze dostat o patro vys aniz by clovek sel nahoru a rozhrani mezi mistnostmi mesta a krajiny nejsou nekdy symetricke). Ale jestli se ti to nejak rozumne podari, tak se urcite podel.

Jinak jsem se chtel podelit o zajimavy nalez. Kdyz jsem zkousel klient "axmud" (ktery rozhodne nedoporucuji, je strasne zabugovany), tak jsem na jeho strankach nasel odkaz na mudstats.com. Byl jsem zvedavy, jestli jsou tam i Prahy jako zastupce mudu v Cesku, tak jsem dal hledat "czech".

Prahy to nenaslo, ale zato jsem objevil dva jine ceske mudy. Lost In Time (lit.klfree.cz:7680) a BrutusMUD (brutusmud.net:4444). Oba maji ovladac v anglictine, ale ceske hrace. Kupodivu ani jeden z nich neni mrtvy.

Lost In Time ma stejny zaklad jako Prahy tj. LPMud, takze se tam da docela rychle zorientovat a je tam vazne dobre udelany tutorial, ktery cloveka uvede do hry. Hrace jsem tam potkal jen jednoho, ktery prisel na server, zeptal se me jestli jsem bot a protoze jsem mu neodpovedel (to slo az od 2. levelu a ja byl na prvnim), tak zase odesel.

BrutusMUD je zalozeny na knihovne CircleMUD, ktera se mi moc nelibi, docela rezignuje na gramatiku. Narozdil od Prahu jsou tam jen ctyri smery a prestoze tam maji take tutorial, je videt, ze je delany lidmi, kteri ten mud uz znaji jako sve boty a zakladni veci vubec nevysvetli. Je tam napoveda podobne jako v Prazich, ale v helpu uplne chybi nektere polozky, ktere jsou v rozcestniku a podobne. Nastesti pokazde, kdyz jsem tam byl, tak tam byli 2-4 jini lide, kteri byli pratelsti a dokazali poradit (jak by ne, kdyz to hraji uz 17 az 19 let).
Mudlet mapper
Máte někdo rozjetý mapper v klientu mudlet?
Ach ano. Zapomenuto nedopatřením. Nicméně Kartézská rovina je součástí domény Matematika, která snad bude už zanedlouho zpřístupněna všem hráčům, tedy poznal jsi něco z připravovaných světů.
Super. Ale nezminils nic o jinych novinkach. Zrovna vcera jsem v Prazich videl v Dome blocek vstupenek, ktery cloveka transportoval na nekonecnou plan. Mam podezreni, ze to bylo opet neco s opickama, ale zda se, ze to byla opet akce jen pro opravdove studenty Lycea :-(.