Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéRPG a Dungeony

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama



Síťová textovka Prahy je sice dílo věčně nehotové, ale už dost velké na to, aby se v něm mohl člověk vyřádit. Tento klub je určen všem, kdo chtějí objevovat světy mezi Prahy a přitom svou zkušeností a radou pomáhat jejich dalšímu budování. Kdo by se rád zapojil do práce jako programátor (nebo "anděl", jak se tomu říká uvnitř hry), nechť dá vědět Šnekovi do vzkazníku, bude s radostí uveden do problematiky.

(Výše uvedený odkaz na hru by měl fungovat v každém prohlížeči. Komfortnější je však nainstalovat si nějaký mudový klient. Návod k tomu najdete v kurzu Programování pro hračičky na české Wikiverzitě.)

Kdo je právě ve hře (díky Sarnegarthovi):


Pokud citujete něco ze hry, tak ideálně uzavřete kopii logu do tagů <p class="code" > a </p>, aby zůstalo zachováno formátování.


Poslal jsem Ti nové heslo na mejl, který jsi své postavě nastavil.
Ztracené heslo
Ahoj, po nějakém víc než půl roce jsem si chtěl dnes zahrát, ale samozřejmě jsem zapomněl heslo. Je možné si ho nechat nějak obnovit? Díky! P.S.: Jméno bych měl mít stejné jako tu.
Ani jsem se o to zatim nesnazil, protoze Prahy jsou docela tezke jak na parsovani (opakujici se jmena mistnosti, menici se popisy podle mnoha ruznych parametru, jine zpravy se mohou dostat mezi popis a smery, ...), tak nasledne prevedeni do mapy (napriklad v Dome, se lze dostat o patro vys aniz by clovek sel nahoru a rozhrani mezi mistnostmi mesta a krajiny nejsou nekdy symetricke). Ale jestli se ti to nejak rozumne podari, tak se urcite podel.

Jinak jsem se chtel podelit o zajimavy nalez. Kdyz jsem zkousel klient "axmud" (ktery rozhodne nedoporucuji, je strasne zabugovany), tak jsem na jeho strankach nasel odkaz na mudstats.com. Byl jsem zvedavy, jestli jsou tam i Prahy jako zastupce mudu v Cesku, tak jsem dal hledat "czech".

Prahy to nenaslo, ale zato jsem objevil dva jine ceske mudy. Lost In Time (lit.klfree.cz:7680) a BrutusMUD (brutusmud.net:4444). Oba maji ovladac v anglictine, ale ceske hrace. Kupodivu ani jeden z nich neni mrtvy.

Lost In Time ma stejny zaklad jako Prahy tj. LPMud, takze se tam da docela rychle zorientovat a je tam vazne dobre udelany tutorial, ktery cloveka uvede do hry. Hrace jsem tam potkal jen jednoho, ktery prisel na server, zeptal se me jestli jsem bot a protoze jsem mu neodpovedel (to slo az od 2. levelu a ja byl na prvnim), tak zase odesel.

BrutusMUD je zalozeny na knihovne CircleMUD, ktera se mi moc nelibi, docela rezignuje na gramatiku. Narozdil od Prahu jsou tam jen ctyri smery a prestoze tam maji take tutorial, je videt, ze je delany lidmi, kteri ten mud uz znaji jako sve boty a zakladni veci vubec nevysvetli. Je tam napoveda podobne jako v Prazich, ale v helpu uplne chybi nektere polozky, ktere jsou v rozcestniku a podobne. Nastesti pokazde, kdyz jsem tam byl, tak tam byli 2-4 jini lide, kteri byli pratelsti a dokazali poradit (jak by ne, kdyz to hraji uz 17 az 19 let).
Mudlet mapper
Máte někdo rozjetý mapper v klientu mudlet?
Ach ano. Zapomenuto nedopatřením. Nicméně Kartézská rovina je součástí domény Matematika, která snad bude už zanedlouho zpřístupněna všem hráčům, tedy poznal jsi něco z připravovaných světů.
Super. Ale nezminils nic o jinych novinkach. Zrovna vcera jsem v Prazich videl v Dome blocek vstupenek, ktery cloveka transportoval na nekonecnou plan. Mam podezreni, ze to bylo opet neco s opickama, ale zda se, ze to byla opet akce jen pro opravdove studenty Lycea :-(.
Rozličné novinky
V Prazích jsme provedli velkou aktualizaci, po níž například bude možno, aby se vzhled krajin proměňoval podle ročních období. Tyhle proměny ovšem nepřijdou hned a samy od sebe, nýbrž budou záviset na tom, jak pilně je do oblastí své odpovědnosti budou zabudovávat různí andělé (zatím je můžete vidět jen na zahradě Lycea).

Nicméně, proč to sem hlavně píšu: Několik desítek docela zásadních programových modulů se nyní rozběhlo v nové verzi, kterou jsme sice před spuštěním testovali, ale která přesto může někde mít nějaké netušené vedlejší efekty. Proto prosím, kdykoli narazíte na nějakou podivnost v popisu místností a předmětů, tedy že třeba bude někde pod širým nebem chybět popis počasí, nebo bude v popisu napsáno dvakrát, jaká je denní doba, apod., tak to hned hlaste. Mohou to být také lokální chyby, napáchané jednotlivými anděly, ale mohou to být také chyby vzniklé touhle velkou aktualizací.

PS.: Ona již před delší dobou hlášená chyba, že při halucinacích po požití mandragory se nesprávně zobrazují sněhové popisy (vyskytovalo se to hlavně na anórienských pláních), by naopak nyní měla být opravena.
Musí se napsat "q" na samostatnou řádku a odentrovat.
rozepsaný dopis
Q jsem zkoušela, ale jen jsem ho napsala do dopisu. Nakonec zabralo zavřít okno s Prahy a znovu se přihlásit.
(To "q" je z anglického "quit", tedy je to jedna z těch tradičních fíčur, které jsme do češtiny nepřeváděli. Podobně "i" pro výpis "inventáře", byť se česky "inventář" v tomto významu jinak neříká -- je to anglické "inventory".)
Otazník je Tvůj přítel v takových situacích (vypíše nápovědu).

A z nápovědy se dozvíš, že k ukončení psaní/čtení funguje takřka univerzálně příkaz q (tedy napíšeš q a dáš Enter).

rozepsaný dopis
Začala jsem v Domě v podkroví psát dopis a nejde mi toho nechat, ani se odhlásit ze hry. Nevíte, co mám dělat?
Pak ještě existují různé přechodné neviditelnosti pomocí různých kouzel apod. Ale ty vyprchají zpravidla po několika minutách.
Neviditelnost pravděpodobně znamená, že jsi umřel. Aby zase obživl, jdi do kaple a "vtěl se".
Neviditelnost
Při odpojení jsem dal «konec město» a při opětovném přihlášení jsem se objevil domě u Jozefa. Největší problém je však, že nemůžu nic dělat, protože jsem neviditelný, nevíte jak se toho zbavit? Nemůžu vůbec nic dělat.
Tak pro pořádek doplňuji, že od dnešního rána už to zase běží, a že problém nebyl v místní síti, ale ve výpadcích u T-Mobile.
Abych snížil množství dotazů:

Výpadek, který se objevil včera v ranních hodinách, se řeší. Já nejsem schopen řešení nijak urychlit, čekám na odpověď od někoho z BI (psal jsem jim až večer, přes den jsem se k tomu nedostal, takže si to možná přečtou až ráno), nejspíš se jedná o nějakou změnu konfigurace jejich místní sítě.
Totéž platí pro tasené zbraně. Zkrátka všechno, co je nějak polohováno vůči tělu, se ve chvíli, kdy tělo zmizí (hráč se odhlásí a jeho věci se složí do pomyslné přihrádky v neviditelných oblastech hry), uvede do klidového stavu, tedy oblečení se svleče a zbraně se skloní.

Má. Po odhlášení se oblečení sundá. Pokud chceš, aby se ti zase automaticky obléklo, tak použij alias "login".

zkratka login oblékni všechno

Viz také "pomoc zkratka".

Po letech jsem opět objevil Prahy a rozhlížím se co je nového. Nevím zda je to chyba, ale když si v Domě seberu nějaké oblečení a obleču ho, po odhlášení a znovupřihlášení ho oblečené nemám. Má to tak být?