Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéRPG a Dungeony

Spravuje:

Šnek

Může vás zajímat



Reklama



Síťová textovka Prahy je sice dílo věčně nehotové, ale už dost velké na to, aby se v něm mohl člověk vyřádit. Tento klub je určen všem, kdo chtějí objevovat světy mezi Prahy a přitom svou zkušeností a radou pomáhat jejich dalšímu budování. Kdo by se rád zapojil do práce jako programátor (nebo "anděl", jak se tomu říká uvnitř hry), nechť dá vědět Šnekovi do vzkazníku, bude s radostí uveden do problematiky.

(Výše uvedený odkaz na hru by měl fungovat v každém prohlížeči. Komfortnější je však nainstalovat si nějaký mudový klient. Návod k tomu najdete v kurzu Programování pro hračičky na české Wikiverzitě.)

Kdo je právě ve hře (díky Sarnegarthovi):


Pokud citujete něco ze hry, tak ideálně uzavřete kopii logu do tagů <p class="code" > a </p>, aby zůstalo zachováno formátování.


Vandrovec: Závěrem jsi mi prodloužil život. 8oD
Ohledne orientovani se/mapovani bych doporucil v nastaveni zapnout zapnout jak kratke tak dlouhe popisy mistnosti (default jsou jen dlouhe).

Regexpy na identifikovani mistnosti moc fungovat nebudou - tam kde clovek potrebuje pomoc s hledanim cesty nejvic (ruzne jeskyne a bludiste, pripadne uprostred krajiny po nalogovani se), se casto popisky mistnosti opakuji (ale zrovna v techto oblastech funguji mapery pomerne dobre uz jen na zaklade smeru - takze se podle mapy clovek sice lehce nenajde, ale pokud vi, kde je, tak se na misto dostane jednoduse). Orientovani podle moznych smeru taky neni spolehlive, protoze se muzou menit v zavislslosti na tom, jestli jsou nekde dvere otevrene nebo zavrene.

Jestli se dobre pamatuju, tak jsem i narazil na nesymetrickost nekterych cest - napr. tam je sever a zpatky je dolu. U rozhrani krajiny a mest se casto zpatky ani nejde dostat.

Ve velke casti vetsich mest se taky nachazi mapy, takze si je muzes zobrazit vedle a kdyz mas pohyb napr. na numpadu, tak se tam dostanes behem chvilky.

A pokud se clovek stane menicem, muze si zobrazit i ty id mistnosti - ovsem v te dobe dobe uz mapovani kvuli presunum neni moc potrebne, kdyz se clovek muze i teleportovat.

Na zaver bych dodal:
"Vy deti to mate dneska stejne moc jednoduche - vsechny ty oslice, lode a autobusy. To za mych mladych let kdyz chtel clovek dojit do Pelusia, tak si musel vzit pul dne dovolenou a doufat, ze se cestou neutopi nebo nedostane choleru, protoze se musel napit z mocalu, aby neumrel zizni."
(Jo, a jak píšeš o tom nezvyku hrát český MUD: charakteristické kusy textu se mohou samozřejmě měnit i skloňováním, na což jsem zatím nepotkal mudklient, který by si s tím dokázal poradit.)
K47: Nemusíš ručně psát směr+Enter, snad všechny MUDclienty, které nabízejí mapování, nabízejí i definici pohybů bezprostředně na stisk klávesy.

Kliknutí na cestu Ti sice při funkčním mapperu běžně pomůže, ale jak jsem psal, občas se může stát, že do místnosti nedojdeš, protože to, koho nebo co cestou potkáš, může cestu změnit, může tam být někým nahozené nějaké kouzlo apod.

Rozpoznávání místností Ti bude také fungovat jen omezeně. Stačí, aby v dotyčné místnosti někdo třeba zatemnil nebo zamlžil nebo zapálil dýmovnici nebo nějak zakouzlil, a popis bude úplně jiný. Nebo u venkovních místností stačí změna počasí, a popis se mění a nemusí vůbec obsahovat to charakteristické. (Mezi v současnosti aktivními hráči je třicet studentů, kteří se v tom učí právě tím, že tu a tam změní třeba ten popis místnosti. Viz Piskloun níže.)

Pokud ovšem, jak píšeš, Ti pro funkci mapperu nevadí ty měnící se podmínky, pak jsem asi nepochopil, v čem je tedy problém. Když někudy chodíš a sama jednou místnost rozpoznáš jako tutéž a řekneš to mapperu a ten už od té chvíle nepotřebuje žádnou jinou identifikaci, tak přece nepotřebuje ani tu textově jednoznačnou. Nebo čemu nerozumím?

A já se raději také omlouvám, protože já jsem se Tebe také nechtěl dotknout, pokud to vyznělo podrážděně. Nejspíš nemám tu správnou trpělivost, když mám dojem, že tomu druhému by vyhovovala spíše grafika.

Díky za odpověď Šneku
"Tak především, rozhodně není pravda, že "u všech jiných MUDů" se zobrazuje nějaké ID místnosti" U všech asi ne, ale u těch "velkých" co jsem dlouho kdysi dávno hrála to byla běžná věc - právě kvůli orientaci. "Pokud máš dojem, že "bez mapy to prostě nemá smysl hrát", tak jsi holt stavěná na grafiku a ne na čtení" Tady bych nesouhlasila - kniha Vás unáší dějem od začátku příběhu do konce zatímco v MUDu se tím příběhem aktivně potřebujete pohybovat dopředu i dozadu - a i v knize si zakládám některé stránky záložkou a v průběhu čtení se k nim vracím. "Pro ty, kdo se bez mapy úvodního domu aj. neobejdou, je níže nasdíleno několik map ručně vytvořených hráči." JJ, to jsem si všimla ale to chci si to "objevovat" sama. Mapa sice pomáhá v orientaci ale především umožňuje rychlý přesun tam kam potřebuji - prostě klknu na místnost a za pár vteřin jsem tam - takhle musím ručně psát směr+ENTER v každé místnosti... jsou prostě situace kdy mne vůbec nezajímá co potkám po cestě (to si když tak přečtu až budu mát čas třeba druhý den cestou do práce v historii) ale chci někam rychle dojít a něco udělat/dodělat. Nakonec jsem to vyřešila tak že u každé nové místnosti vybírám ručně text který se nemění a jednoznačně místnost identifikuje (ve spojení se sousedními místnostmi) a zatím to funguje perfektně ačkoliv to znamená jednu operaci v nové místnosti navíc. Měnící se místnosti nebo nepravidelný způsob není problém, to se v mapě bez potíží prolinkuje. Omlouvám se jestli jsem se někoho nějak dotkla, rozhodně to nebylo myšleno jako nějaká výtka - spíš jen překvapení že to funguje jinak než jsem už přes 20 let zvyká :D. Jinak díky že to pořád udržujete při životě, hrát MUD česky je trochu nezvyk, si připadám jako nováček :D
Funkce dan() generuje podle rodu "dán"/"dána"/"dáno". Pro správné přivlastnění se dá použít buď funkce jeho(), která vybere zájmeno podle rodu udaného objektu, anebo funkce gender(), která vybere obdobně z vícera obecných řetězců.

Popis funkcí se získá buď v Matici ("imaginuj jeho", "imaginuj gender"), anebo v 8. lekci měničského kurzu na WV.

Kikina: Tak především, rozhodně není pravda, že "u všech jiných MUDů" se zobrazuje nějaké ID místnosti. Textová hra je vlastně interaktivní kniha, a stejně jako se v knize může někde vynořit postava, u níž teprve po chvíli přemýšlení poznáš, že jsi ji vlastně už viděla, může se tak stát i v MUDu. Jistě, čtení knížek není jednokaždého věc, někdo číst nezvládá, a tak kouká na filmy. Ale stejné je to s textovkami a hrami grafickými.

Totéž platí o mapách. Stejně jako čtenář knihy si jen zřídka ke knize maluje mapu, nemělo by to být ani v MUDu potřeba. Nosičem významu jsou texty, nikoli průmět místností do úplně jiného, totiž grafického prostoru, takže informace, že jdeš po schodech, je podstatnější než skutečnost, že pak přijdeš do téže místnosti. Pokud máš dojem, že "bez mapy to prostě nemá smysl hrát", tak jsi holt stavěná na grafiku a ne na čtení. Nicméně, automatické mappery fungují dost dobře ve volné krajině, kde to má smysl. V úvodním domě, kde jsou místnosti na sebe nalepeny různým nepravidelným způsobem a mění se i výška aktuálního podlaží, má automatické mapování smyslu podstatně méně -- stejně jako ve většině dalších interiérových oblastí, nebo kdekoli se do hry zamíchají různá kouzla apod. Pro ty, kdo se bez mapy úvodního domu aj. neobejdou, je níže nasdíleno několik map ručně vytvořených hráči.

Konečně, barevné odlišení různých druhů popisů si nastavuje každý jinak. Někdo má jen černobílý výstup, tak si barev neužije, někdo chce barevně vyznačit pohyb, ale ne boj, atd. Proto je na to celá jedna sekce nastavení (viz "pomoc nastavení", resp. příkaz "nastavení" a pak příslušný výběrníček).

Takže, pokud se mi nepodařilo tě znechutit svým brbláním, dej si vyhledat příspěvky, v nichž se vyskytuje "pdf", a najdeš celou řadu map, a pak si nastav barvy zmíněným příkazem.

Přivlastňování předmětu, který není součástí inventáře
Prosím, nemůžete někdo napovědět, jak mám hráči pomocí přivlastňovacího zájmena přivlastnit něco, co není součástí jeho inventáře, ani součástí inventáře místnosti? Chtěla jsem změnit zápach místnosti tak, aby se hráč, který ji očichal (zde např. Pískle), dozvěděl toto: Něco tady smrdí. Zdá se, že by to mohlo být Pískle a jeho ponožky, které nevypadají zrovna nejčerstvěji. Časování slovesa i dosazení jména hráče se mi podařilo, problém je se zájmenem jeho. Nejblíže bylo, když jsem zadala toto:

Něco tady smrdí. Zdá se, že by to $dan(mohl,OBJ_TP) být $ten(1,OBJ_TP) a $dan(jeho,OBJ_TP) ponožky, které nevypadají zrovna nejčerstvěji.

Jenže jsem dostala u zájmena dvě o – jehoo:

Něco tady smrdí. Zdá se, že by to mohlo být Pískle a jehoo ponožky, které nevypadají zrovna nejčerstvěji.

Za případné rady děkuji.
ID místnosti
Zdravím (teda pokud tady ještě je někdo živý) Po letech jsem si řekla že opráším zítra (když je ten státní svátek) trochu nostalgickou notu a zkusí si zahrát nějaký ten MUD co jsem u nich na VŠ trávila nesčetné hodiny - a že teda zkusím ten jediný český .. ale problém na úvod, v podstatě není možné nějak smysluplně rozchodit mapu --- v MUSHclientovi jsem si napsala vlastní automapu která je poplatná českým příkazům atd atd .. jenomže .. jak sakra nějak smysluplně identifikovat místnost, když to v podstatě není možné? Proč Prahy nezobrazují (jak je to naprosto běžné u všech jiných MUDů) jedinečné ID místnosti? Problém je, že se nedá ani nějak smysluplně vyrobit hash ani z popisu místnosti, protože Prahy absolutně nerozlišují mezi popisem pohybu a vlastním popisem místnosti nebo dialogy NPC apod .. prostě to je všechno text ve storhých větách pod sebou bez nějakého formátování ..kdyby aspoň vstup do místnosti byl identfikován něčím jako místnost: blabla aby se dalo regulárním výrazem od něčeho odpíchnout.... Takže když stojím v místnosti, dozvím se v prvním řádku po příkazu "rozhledni se" sice info že "Stojíte v místnosti s lustrem" ale když do téhle místnosti jdu z jedné strany, dozvím se v první větě "Stoupáte po schodech." a teprve ve druhé až je ten samotný popis. Stejně tak nejsou nijak odlišeny (aspoň barevně) dialogu NPC apod, takže automaticky identifikovat jednoznačně místnost je pro mě úplně nemožné, stejný text je někdy v první, ve druhé nebo v x-tém zobrazeném řádku A uznejte, že bez mapy to prostě nemá smysl hrát, zase takový hardcore abych si kreslila tužkou mapy fakt nejsem .. škoda, jsem to chtěla fakt zkusit .. tak jestli mě třeba někdo nakopne, třeba se ID dá nějak jednoduše zapnout a já jsem jenom úplně blbá a nevím jak :D
V rámci dnešních oslav 15. výročí Waldorfského lycea bude probíhat též programátorská dílnička (jako jedna z těch od 16 hodin), při níž bude poprvé naostro nasazena „programátorská fantazie“, nový nástroj pro výuku programování.

Více prozradím až potom, protože (pro všechny kromě testerů) to má být překvapení. Anebo přijďte v 16.00 na dílničku.

Vandrovec  
Je pravda, ze ted s webovym rozhranim na https://prahy.jenda.dev/ se objevil dalsi uzel, kde muze nastat problem. Takze mozna to bylo zpusobeno vypadkem tam.

Ale pokud se zobrazuje obrazek se seznamem hracu, tak Prahy urcite jedou.
Aha, pardon, nějak jsem si tenhle klub odnovil nebo co, takže jsem přehlédl, že je tu už měsíc nějaký dotaz.

Prahy běží od posledního (nedlouhého) výpadku už 177 dní nepřetržitě, takže to musel být nějaký přechodný problém někde cestou.
?
Ahoj, rád bych se zeptal, jestli Prahy aktuálně fungují. Při pokusu o připojení dostávám hlášku Unable to resolve host name for "prahy.mmh.cz:3333", code = 11001 (Host not found)
Vandrovec  
Sneku, nabizim se jako dobrovolnik na moderovani. Kontroluju to tady docela casto, takze muzu mazat takovato individua.
Sarnegarth: Nezkoumal jsem. Jak jste mi to kdo dodali, tak jsem to aploudoval.
Zda se, ze jediny rozdil je ze "updatovana" mapa zabira 3x vic mista na disku. A porad tam chybi becvar a druhy kovar.
Sarnegarth kvalitní nerezové povrchové  čerpadlo SAER M 99
Ty dva Jeruzalémy se v něčem liší?
ocs sine ira et studio  OCSite
Zkusils napsat Luciferovi?
Mapy

Tak jsem ty mapy hodil aspoň na Ulož.to, což sice asi znamená, že po čase nebudou fungovat přímé odkazy, ale bude se to muset podle názvu znovu dohledat, ale v tuto chvíli nemám chytřejší možnost:

Ocs: Tak jsem to zkusil, a nejde to, OPU nebere PDFka.