Kikina: Tak především, rozhodně není pravda, že "u všech jiných MUDů" se zobrazuje nějaké ID místnosti. Textová hra je vlastně interaktivní kniha, a stejně jako se v knize může někde vynořit postava, u níž teprve po chvíli přemýšlení poznáš, že jsi ji vlastně už viděla, může se tak stát i v MUDu. Jistě, čtení knížek není jednokaždého věc, někdo číst nezvládá, a tak kouká na filmy. Ale stejné je to s textovkami a hrami grafickými.
Totéž platí o mapách. Stejně jako čtenář knihy si jen zřídka ke knize maluje mapu, nemělo by to být ani v MUDu potřeba. Nosičem významu jsou texty, nikoli průmět místností do úplně jiného, totiž grafického prostoru, takže informace, že jdeš po schodech, je podstatnější než skutečnost, že pak přijdeš do téže místnosti. Pokud máš dojem, že "bez mapy to prostě nemá smysl hrát", tak jsi holt stavěná na grafiku a ne na čtení. Nicméně, automatické mappery fungují dost dobře ve volné krajině, kde to má smysl. V úvodním domě, kde jsou místnosti na sebe nalepeny různým nepravidelným způsobem a mění se i výška aktuálního podlaží, má automatické mapování smyslu podstatně méně -- stejně jako ve většině dalších interiérových oblastí, nebo kdekoli se do hry zamíchají různá kouzla apod. Pro ty, kdo se bez mapy úvodního domu aj. neobejdou, je níže nasdíleno několik map ručně vytvořených hráči.
Konečně, barevné odlišení různých druhů popisů si nastavuje každý jinak. Někdo má jen černobílý výstup, tak si barev neužije, někdo chce barevně vyznačit pohyb, ale ne boj, atd. Proto je na to celá jedna sekce nastavení (viz "pomoc nastavení", resp. příkaz "nastavení" a pak příslušný výběrníček).
Takže, pokud se mi nepodařilo tě znechutit svým brbláním, dej si vyhledat příspěvky, v nichž se vyskytuje "pdf", a najdeš celou řadu map, a pak si nastav barvy zmíněným příkazem.