Zajímavé. Vůbec jsem nepochopil, kam se v tom pionýrství slepých uliček chtěli vlastně vydat - jak píšou na wikipedii "He 119 was originally intended to act as an unarmed reconnaissance bomber capable of eluding all fighters due to its high performance." a pak hned třetí prototyp postavili s plováky?? :-D Každopádně jsem rád, že jsem si pro sebe alespoň dobře tipnul, že jde o německé letadlo...
Omlouvám se, teď jsem se na Okouna nedostal.
No jo, funguje to na trpaslíky a kliku :-)
NTVL, nejdřív jsem myslel, že to je nějaký demonstrátor kousek, aby bylo vidět na motor...a pak jsem zaostřil... :-D
Swordfishe poznám, zato tohle vidím poprvé v životě, jako 99% věcí tady.
Časem, včil ještě ne:
ale vyráběl se v podstatě nezměněné podobě ještě v roce 1929 (Farman F.170 Jabiru). A to už byly Lockheedu Vega dva roky. Prostě někdy v té době se zadělávalo na ohromné zaostávání Ervopy, z čehož se, co se dopravních letadel týče, dlouho nevzpamatovala. O Britech s jejich vzpěrovými dvojplošníky nemluvě. Ostatně k těm se jistě někdy dostaneme :)
nojo, tehdy to byl fofr - za 20 let od drevenejch dvouplosniku k tryskacum a atomovy bombe :)
Ten Farman byl 10 let před Boeingem 247. A 5 let po 1. světový. Evidentně to šlo mílovými kroky.
Správně. Třímotorová varianta (dělaly se i dvou- a čryřmotorové) Jako malého mě fascinovalo, jak je možné, že se takovéhle obludky stavěly a nacházely zákazníky jen pár let před příchodem opravdu moderních a nesmírně elegantních strojů jako Boeing 247 nebo Lockheed Electra.
Je to francouzské a je to z dílny poměrně slavné firmy.
Ten je tak škaredej, až je hezkej. Tipl bych Francoute (parasol, tlustý křídlo), ale nemám vůbec tuchu.