Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládežiNové

Spravuje:

rom007



Reklama




diesel_ A koho to zajímá? 
Autorizovane servisy Renault jsou kupodivu jineho nazoru a doporucuji u motoru Renault 1.5 dCi zkratit interval vymeny oleje z 30000 km na 15000 km, viz https://www.tipcars.com/magazin/poradna/spolehlivost-motoru-1-5dci-od-renaultu.html , posledni odstavec.
Pokud se uzivatel drzi oficialniho intervalu 30kkm (aby renaulty v TCO excelech fleet manageru vypadaly dobre), castecky karbonu v oleji dokazou sejmout turbo jiz v 50000km.

Co se tyce motoru neduveryhodnych vyrobcu, bohuzel Ford Focus 1.6TDCI je presne takovy problematicky model. Ford bere tyto motory od Peugeotu (je to rebrandovany 1.6 HDI) a jsou to choulostive srace, ktere trpi presne na stejny problem, jako u vyse popsaneho 1.5 dCi. Mam to doma a proto olej menim v polovine intervalu.



rom007 oblibuji oder rybiny 
Tak u motoru s celkovou naplni par deci oleje kterou stejne zerou litr na 1000km a o kterych je znamo ze litaji spony pokazdy kdyz jde pist dolu, tedy motoru od neduveryhodnych vyrobcu, tam preventivni vymenu chapu. V Renaultech menim olej podle predpisu vyrobce, tedy jednou za dva roky.
 
Rambogeo Uchyl druhej kategorie. 
Ze sa nieco tak celkom nepovedie plati pre kazdu znacku a kazdy model ako ostatne u kazdej zlozitej a prekotne vyvijanej veci. Ovsem nakolko je to relevantne (a nie len debilny bulvar "sok" clanok, jenz potom papagajuje cely internet dalsiu dekadu ako jasny fakt, zvlast potom ludia, co ani dane auto/model nikdy nemali, natoz spominany problem) je vzdy otazka. Napriklad na tom E46 som mal nejake chyby a problem(ik)y, ale vlastne ani jeden z tych, o ktorych blabolia masovejsie ynternety. :-p
odpustí, já lepší motory a oleje uznávám, ale ony to degradují spíš ty bambiliony odfláknutých pičačinek okolo. Ikdyž lepší motory ... asi jich půl míče nenajel až takový vzorek, aby se dalo říct, že je to fakt dobrý. A když už jsme u těch BMW, tak tam zrovna přechod na přímovstřik a hliníkový bloky nebyl úplně bezbolestný a dokonce se jim občas nepovede i něco zaběhnutýho, jako třeba vytrhávající se zadní nápravy u E46 nebo praskající řetězy u prvních N-kových dýzlů
tommyknocker Sojová paštika z jelena. 
Jo, RTFM :) Pisou kazdy 1 rok / 15k km, podle toho, co je drive.
diesel_ A koho to zajímá? 
Interval vymeny a specifikaci oleje mas v navodu k autu. Treba manzelky Kodiaq 2.0TDI chce vymenu co 30kkm nebo 2 roky, co prijde driv, olej specifikace VW 507.00. A ja to menim po 15, protoze 30kkm intervau ani trochu neverim. Uz po 15 kkm je olej cerny jak boty a tahne se jak marmelada. Focus zase chce fordi specifikaci wss-m2c913-d. Klidne bych do focuse mohl nalit starsi specifikaci, wss-m2c913-b, ale to by mi postupne ucpalo DPF filtr. Osobne doporucuju hlidat firemni specifikaci a zkracovat interval. Zrovna focus 1.6TDCI me velky problem, ze pri udavanem intervalu 20kkm se zacal srazet karbon na sitku mazani turba, to se prestalo masat a slo srat, casto dokonce prasklo, olej vytekl (pouziva stejny olej na turbo i motor) a sejmulo to cely motor. Presne tohle se stalo sousedce u jejiho C-Maxe. Ford pak zacal doporucovat snizeni intervalu na 15 kkm pri "nestandardni zatezi", coz je jenom floskule, ze cely ten LL interval je napycu. Osone zase ve Focusu pulim interval, jenom 10kkm. Vliv ma i to, ze Skodka ma napln 4,6 litru, Focus jenom 3,6 litru oleje.
Rambogeo Uchyl druhej kategorie. 
Problem je, ze domnienky z 90. rokov, ci este starsie su fakt niekde inde, nez dnesne. Ako motory, tak hlavne oleje sa vyvijaju k lepsiemu, to zas nie, ze nie (Lib odpusti :P).
Rambogeo Uchyl druhej kategorie. 
Menim olej raz za rok, po asi 11k-13k realne najazdenych podla roku. Inak auto nastavuje pocitadlo do vymeny podla typu jazdy, ak idem dlhodobo cisto mesto-kratke trasy zacne znizovat cas do vymeny dost brutalne, kludne i na pomer viac nez 3:1, to jest prejdem asi 300km a uz 1000km odpocita. Ale staci jedna dovolenka po dialinici a zas to zvysi, dokonca som raz jazdil kratko po vymene len dlhe trasy a dokonca mi po asi 1000km zvysil cas do vymeny z inicialnych 30k na 31k. ;-) Obecne ale u mojho stylu mesto-dialnica 1.5:1 je to asi tak, ze po prejdeni tych 11k-13k, auto znizi pocitadlo o nejakych 13k-17k, takze to robim asi v polovici odpoctu a - vzhladom na odporucane dvojrocne vymeny - polovici veku. Ci to ma vyznam nefim (osobne si myslim, ze nie :P), ale citim sa lepsie a to mi za to stoji. ;-)
tommyknocker Sojová paštika z jelena. 
Ja zil v domeni, ze by se olej (u osobaku) mel menit bud po 10k km, nebo po roce. Tedka pojedu menit kola, tak mam domluvenou i vymenu oleje (asi 12k km, 10 mes). V zute mi zatim nic nesviti, tak ted nevim, jestli to neni zbytecny :)
diesel_ A koho to zajímá? 
Longlife oleje v osobacich s malou olejovou naplni je totalni zlo a maji jediny ucel, aby auto v TCO excelech korporatnich fleet manazeru vypadalo vyhodneji. Korporace to pri 120kkm posle dal do sveta a se se to v tu chvili rozsype ji nezajima.

Videl jsem peknou studii, zkouseli tribotechnickym testem LL olej v Octavii s deklarovanym intervalem vymeny 30kkm, pri 21 kkm to bylo na hranici pouzitelnosti. Pak zkouseli LL olej v kamionu Scania, s deklarovanym intervalem 50kkm, tam byl olej v pohode jeste pri 60.
Hlavni rozdil, ze ta oktavka mela olejovou napln 4 litry, kamion 38 litru.
LL intervaly jsou delane na idealni provoz typu sest hodin jizdy rovne po dalnici nizkou rychlosti, jak jezdi kamiony. Normalni provoz degraduje olej mnohem rychleji.

Dnesni motorovy olej je defacto jenom rozpoustedlo na aditiva, aditiva zajistuji mazani, ochranu proti korozi, regulatory kyselosti, rozpousti karbon. A tyto aditiva se postupne "spotrebovavaji" az zbyde jenom ten holy zakladni mineralni olej-rozpoustedlo, a motor jde srat.
Osobne nechavam na autech LL mazaci plan (tj. na servisku jednou za dva roky) ale sam si v pulce intervalu vymenim LL olej odsavackou, filtr necham puvodni. Olej koupim za par supu od Alzaka, s odsavackou se ani nemusim ohybat, vysaju, naleju, pri LL garancce to vymeni znova a poradne i s filtrem.


diesel_ A koho to zajímá? 
Ty vibrace bych hledal v souvislosti s nabouranym kolem, bud je zdeformovany disk, nebo ta geometrie.
Moderni podvozky maji schvalne vule v predni naprave za ucelem nizsich jisdniodporu a spotreby. Takze vibrace muzou byt zpusoben sbihanim/rozebihanim kol, vibruje to v tech vulich neznatelne porad a kolem 120 chytne rezonanci.
Jinak vbraci muzou klidne zpusobovat vybehane poloosy, dvouhmotak nebo silentbloky motoru, hlavne pokud se to projevuje vic pod plynem.
Tyhle problemy se strasne blbe hledaji.
geo ti vibrovat nebude, spíš to vyvážení. Můžeš ještě zkontrolovat vnitřek ráfků. Jestli tam není nějaký bordel (třeba v zimě si člověk párkrát zadriftí a co se pak udělá sníh v ráfcích, to je teprve žrádlo). Můžou být špatný ještě nějaký čepy nebo silentbloky, ale to bys měl pak vůli v řízení a auto by jakoby plavalo (častá lehká korekce při přímém směru) a to by ti na poctivé geo řekli (ta by se měla dělat jen na dobrém podvozku, jinak nemá smysl)
Oleje jako takový ne, ale jezdit na tom 30k ... no při vhodných podmínkách to asi bude vpoho, do nějakýho dálkovýho či služebního auta taky, ale pro normálního člověka je to nanic. Ta jedna výměna oleje navíc - v porovnání s ostatními výdaji za auto je to prd a časově je to taky na počkání. CO se týče zbytečnosti, já měnim olej po 7-9k km. Je to overkill, ale autům jak to chutná :-)
yakuza Neserte Japonce. 
ono to je maličko, tak 5°
Rambogeo Uchyl druhej kategorie. 
Po pravde, neviem ci su Longlife oleje az take zlo, inzinier-chemik nie som a ich rychlost detoriacie/kontaminacie v modernych motoroch spocitat, notabene nasimulovat neviem. Ze nieco tvrdia "ynternety" roznych pablbov, zvlast potom podlozene kravovinami, kde v skutocnosti pricina karbonizacie mohla (a na 99% aj bola) bohvie v com, ma nechava obecne chladnym. Vychadzam ale z toho, ze auto nie je binarny system a skorsou vymenou nic skazit nemozno. ;-) Pricom auto rozmaznavam celkom rad, bavi ma to, i ked su mozno niektore veci dost zbytocne. ;-)
Ještě bys moh mít přidřený ložisko, ale to by se jedno kolo zahřívalo víc a ještě by to vydávalo nehezký zvuky. Tu geo si určitě nech udělat, jezdit na rovné silnici s volantem nakřivo by mě teda fakt sralo :-)
 
kostej3 Pentelky a Rifle 
no ja zitra jedu s tim ceedem za predchozim majitelem, slibil mi tu geometrii ve spriznenem servisu poladit. fakt je, ze to pri 120 dost vibruje, coz muze byt i nevyvazene kolo i geometrie, ne?
 
Má, open diff jde jakoby nejsnažší cestou a kroutit kratší poloosou snažší je. Ovšem není to zas tak výrazný, mnohem víc udělá náklon auta nebo různá adheze kol. Pokud je to ale stejný, tak i tenhle detail může rozhodnout, který kolo nakonec proklouzne
Autorizáky jsou koukám všude stejný. Disky určitě rovný jsou (ikdyž ne nafurt), asi jim nikdo ještě neprozradil, že ty pneu nejsou úplně dokonalý :-) jo a longlife je fakt zlo.
yakuza Neserte Japonce. 
Tož teda jo, někam s tím zajedu.