Přesně tak, typicky se ti nevyplatí nabíjet do plna při cestě právě z tohoto důvodu. Je to jeden z důvodů, proč sem ten celý problém dávám.
Hm, hm.... takze dost mozna bude racionalni jezdit na polovybitou baterku (tj. nikdy po ceste nenabijet pres ten schod)?
Ano, je to ta nabíjecí křivka, přičemž ta křivka se liší auto od auta. Zjednodušeně si to představ, jako tabulku, která říká, pro stav nabití X je přitékající proud Y.
Například do 50 procent teče na maximum 150 kW, pak to schodově klesne třeba na polovinu maxima do 80 procent a pak už to lineárně zpomaluje do stovky.
Ale ty křivky jsou různé a proto pro různá auta bude poměr rychlosti/vzdálenosti/nabíjení rozdílný k tomu, abys minimalizoval celkový čas.
No a zname funkci T(x) znacici, jak dlouho trva nalejt do baterie dx energie, pokud uz v ni x energie je?