Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravují:

arnost,
snop

Může vás zajímat



Reklama



pojmy a tak naleznete docela dobre vysvetlene a definovane zde (Wikipedia)
Nebo z jineho zdroje zde (Math Thesaurus)

pripadne se zkuste pohrabat v nejvetsi encyklopedii matematiky: http://mathworld.wolfram.com/


A tak jistě, nicméně, tak "daleko" doufám ještě ten matfyz a jiné jaderky nejsou. Teď tu máme kluka ze třeťáku na stáži a je úplně stejně nabušený jako si pamatuju některé své více matematicky zaměřené spolužáky z před 10+ let, takže ten pád do propasti snad nebude tak strašný.
To samozřejmě neni chyba reforem. Ale ty reformy "k masovému" tohle zaostávání dál výrazně prohlubujou, místo abychom doháněli.
No, jedna věc je nemuset se s tím drbat ručně a druhá věc je netušit ani, že podobné postupy existují. Aneb kdo bude vytvářet ty aplikace pro automatizaci výpočtů a simulace atd, ve kterých si budou dotyční noví absolventi spokojeně klikat (a nebudou mít šanci si výsledky sami ověřit nebo dokonce mít nějaký odhad předem, v jakých řádech by to mělo vyjít)?
Sorry, ale já se nabavim o inženýřině a nějakejch ručních počtech. Ročně vyjdou mraky článků a ne všechny z nich jsou jen na boříky do kafemlejnků. Teorie jde obrovskym tempem dopředu, objem znalostí roste. Taková analýza je u nás (prej, ono jsou v tom i osobní věci...) zaseklá v padesátech letech, pardon, před pár lety jí modernizovali na úroveň let sedumdesátejch. A v aplikovanějších oblastech to jistě nebude o moc jiný.
Nevím jak přesně to "snížení kvality" na matfyzu mělo proběhnout, ale pokud nový studijný plán pořád dává možnost vynikajícím vyniknout, a nesemele až tak moc těch nevynikajících, tak kde je problém? Mám kolegu, který jaderku prolézal s odřenýma nejen ušima ale vším co se odřít dá, pak ho něco chytlo kvůli diplomce, zažral se do toho, a teď je v rámci toho daného oboru silně naprůměrný. Někdo prostě potřebuje víc času než se rozjede, a když ho zabiješ třeba ultranáročnou analýzou už v prváku, tak mu nikdy nedáš ani tu možnost.
Dneska jsou i tam venku jiné nároky než před 30, 50, nebo 100 lety, sestimsmiř. Spousta celých nových oborů, k tomu výkonné možnosti automatizace atd. Ain't nobody has time for ruční iterace a počítání haldy retardovaných integrálů kde si několikrát z jedničky musíš postupně vyrobit orloj plný goniometrických funkcí které se pak o 5 kroků dál pokrátí "protože je to krásné".
(Proč si myslíš, že používám zrovna slovní spojení "snížení kvality", ze svý hlavy to nemám.)
Co se ti zas nezdá? Chceš říct, že požadavky na Mgr. v odborný specializaci na MFF teď nejsou menší? Že neznám lidi, který u těch hlasování v AS o snížení kvality byli?
Reakce na | Vlákno  
This is so "ach, ta dnešní mládež" a "jó, to za mých mladých let"...

Nebyla to pravda nikdy, není to pravda ani teď.
Já zase chápu, že to neni nějakej konspirační plán. Došlo ke společenskejm změnám, zájem o vědecký a technický obory (s výjimkou IT) prostě opadl a bylo třeba na to reagovat. Imho by ale bylo logičtější školy typu matfyz teda naopak zmenšit a ne je otevírat de facto inženýrum, techniky otevírat lidem, co by dřív dobře zvládli tak nástavbu po SŠ etc. etc. etc.
(Btw. i když částečnej rozvrat a citelný snížení kvality nazveme "přechod na masový model" nebo třeba "reforma školství", tak to pořád je částečnej rozvrat a citelný snížení kvality.)
Ale zas ty rusové a ukrajinci, co je nahradili, jsou často fakt dobrý.
Ono svým způsobem k diverzifikaci došlo, akorát ta elitní část není u nás, ti nejlepší dneska jdou rovnou po gymplu do zahraničí ;-) Inu montovna...
snop ale ti co meli prijit  neprisli
Myslim, ze jsme se trochu vzdalili od tematu klubu... ale:

1) Reforma informatiky tak, jak ji planuje MSMT, je spise smerem k Robloxu a jinym podobnym Karlum, coz povazuji za krok spravnym smerem (otazka je pak realizace, ale tohle je myslenka tech, kteri to na MSMT delaji... coz btw jsou uz nasi kamaradi a kamaradi nasich kamaradu, ne nejaci stari urednici)

2) Kvalita VS se nutne meni s promenou z elitniho na masovy model. Bohuzel nedoslo k diverzifikaci VS, kdy by relativne elitni vzdelavani poskytovalo par skol a zbytek byl ta masovka. Ale i masove vzdelavani je prinosem pro sve uzivatele i spolecnost, minimalne v tom, ze ti lide jsou v poslucharnach a ne na uradech prace.

3) HTML je zpraseny znackovaci jazyk nesouci si v sobe selou svou historii od "tohle nikdo nebude potrebovat" pres "musime to udelat tak, aby to na MSIE nefungovalo" po "kdyz to bude moc jednoduche, ztratime praci". Jazyk symbolickych instrukci/adres je oproti tomu cisty a krasny.

4) podcenujete tu mou analogii s Hejneho matikou.
 
Yeti Kapela "Hovada" vydala svůj nový singl   "Aby ses neposrala"
HTML haní jen ten, kdo nezná assembler.
 
Achtak </OT>
Kdybychom dneska měli miliontinu počtu webů, tak jsme možná šťastnější. A i ta technologie by třeba *reálně* postoupila dál a netočila se v kruhu frameworků s životností 5 let, který jsou debilní jeden jako druhej. </OT>
Pán je bývalý programátor, SQL specialista, analytik a SW architekt s 15letou praxí, kterej se na starý kolena vrátil k abstraktní matice a dodělává si doktorát (teda měl ho mít hotovej před necelejma dvěma roky... ale ono to pude :-).
Možná je nejpravděpodobnější, že zmorfuje do rozumnější aplikační platformy. Ale to s sebou nejspíš přinese kompletní opuštění Javáče a dost možná i HTML, viz WebAssembly. Takže to nakonec bude něco uplně jinýho, akorát s hromadu sraček pro podporu legacy webu.
(Čímž chci napsat, že HTML by jistě šlo udělat tak, aby to byl krásný funkcionální jazyk přes distribuovaný stromový model teorie grafů. Jen by to znamenalo, že bychom dneska měli webů tak miliontinu dnešního počtu - tj. tak 2 000 - a 90 % z nich by bylo nepoužitelných pro běžného člověka, protože by se v nich interakce začínala psaním v konzoli.)