Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravují:

arnost,
snop

Může vás zajímat



Reklama



pojmy a tak naleznete docela dobre vysvetlene a definovane zde (Wikipedia)
Nebo z jineho zdroje zde (Math Thesaurus)

pripadne se zkuste pohrabat v nejvetsi encyklopedii matematiky: http://mathworld.wolfram.com/


r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Nevím, jak vypadají ty křivky spotřeby a dobíjení, ale přijde mi, že největší vidle do toho hází nespojitosti dané minimální délkou zastávky. Takže bych to reformuloval tak, že zastavit se dá jen na pár místech a tras je teda relativně malej konečnej počet. Trasou myslím seznam zastávek. Pro každou trasu pak už můžeš řešit optimalizační problém pro už hladkou funkci.
Reakce na | Vlákno  
Přesně tak, typicky se ti nevyplatí nabíjet do plna při cestě právě z tohoto důvodu. Je to jeden z důvodů, proč sem ten celý problém dávám.
snop ale ti co meli prijit  neprisli
Hm, hm.... takze dost mozna bude racionalni jezdit na polovybitou baterku (tj. nikdy po ceste nenabijet pres ten schod)?
Reakce na | Vlákno  
Ano, je to ta nabíjecí křivka, přičemž ta křivka se liší auto od auta. Zjednodušeně si to představ, jako tabulku, která říká, pro stav nabití X je přitékající proud Y.

Například do 50 procent teče na maximum 150 kW, pak to schodově klesne třeba na polovinu maxima do 80 procent a pak už to lineárně zpomaluje do stovky.

Ale ty křivky jsou různé a proto pro různá auta bude poměr rychlosti/vzdálenosti/nabíjení rozdílný k tomu, abys minimalizoval celkový čas.
snop ale ti co meli prijit  neprisli
No a zname funkci T(x) znacici, jak dlouho trva nalejt do baterie dx energie, pokud uz v ni x energie je?
 
Resp. úplně to zjednoduším - najděte nejkratší možný čas, za který je možné za daných podmínek ujet trasu.
Reakce na | Vlákno  
Vstupy jsou daný, co by mohlo dávat smysl změnit jsou výstupy (např. poslední úsek by se mohl jet pomaleji, aby se ušetřilo jedno nabíjení atp.)
!!!
DadB BACHA, PETAKLIC PŘEPISUJE STRUČNÝ TEXTÍK 
Šak hej. To byla jen taková zkratka, to a je počet ujetých km, po kterých musíš zastavit a nabíjet, abys těch 110 km ujel v nejkratším čase.
snop ale ti co meli prijit  neprisli
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Nojo, je to formulovaný na optimalizaci nekonvexní funkce. Good luck. V tuhle chvíli je dobrej krok trochu změnit zadání. ????
Ano (sice ZOO, ale pěkný ;-))
Ono těch 100 procent má smysl jenom na dlouhou cestu a pod 20 procent jenom když to vyjde lépe s pozdějším zastavením, což by nemuselo být moc často. Navíc nabíjení nad 80 procent bude typicky dost pomalé (proto zmiňuju tu křivku), takže na cestě by to ani nedávalo moc smysl, snad kromě posledního úseku (vyjde lépe déle nabíjet než ještě jednou zastavovat).
Přesně tak.
von_Zeppelin Vyhubit lidstvo  pclib php framework
Ale nad 10 km hmotnost té cívky s prodlužovačkou začíná povážlivě narůstat.
bwian I'm a lucky bastard! 
Nerad to říkám, ale a+110-a je 110.
Yeti Kapela "Hovada" vydala svůj nový singl   "Aby ses neposrala"
!
snop ale ti co meli prijit  neprisli
Ja nevim, jak definujete tu fitness function, ale prijde mi, ze nejlepe to bude mit furt zapojeno do zasuvky.
 
operator304 gotta say this is weird  even for an 80's band
V momente, kdy dokazete udrzet provoz elektroauta v rozmezi 20-80% kapacity baterky, ma baterka vetsi zivotnost nez zbytek auta. Pruser nastava, pokud se to bude nabijet/vybijet mimo tenhle interval.
 
aloner ...zdalo se mi, ze se dokonce usmiva ... 
data mining
Reakce na | Vlákno