FAUST – divadelní seriál
Z touhy po zachycení nezachytitelného vznikl seriál Faust. V okamžiku, kdy jsme natočili celou inscenaci, která se na jevišti Stavovského divadla hrála od roku 2018 do roku 2021, jsme se ocitli tváří v tvář tři hodiny trvajícímu filmu. Půjdeme cestou experimentální dlouhometrážní kinematografie, nebo vyjdeme vstříc netflixovému rytmu postpandemické doby? Rozhodli jsme se pro to druhé a přinášíme našim fanouškům i zcela nečekaným nováčkům Fausta „rozsekaného“ do sedmidílného seriálu.
Těšte se na každou další část tohoto divadelního opusu, který zpracovává zlomek opusu literárního, dívejte se s námi po kouscích na cestu do pekel, na níž se vydá jeden namyšlený chlápek, co se sice upsal ďáblu, ale nakonec ho k sobě stejně vzal Bůh, a nebo si to dejte (jako seriál na Netflixu) všechno pěkně naráz!
Od 26. července 2022 každé úterý a čtvrtek na našem YouTube a na webu Národního divadla!
https://www.youtube.com/playlist?list=PLX4BdqzB_vhNaYAO3A8mDa39nRitP83Et
Byli jsme, vzdali jsme. Po třech hodinách sledování výjevů jsme naznali, že jsme uťapaný a neviděli jsme vlastně nic. Až nás mrzelo to drahý vstupný. Ale když se člověk nad tím konceptem zamyslí, nic jiného od toho čekat nelze. Nejsilnějším článkem představení pro nás zůstal nástup s policajtem
Ok, to je přesně to, co P. chybí. Dík.
Já si právě stran Deadtownu vzpomínám, že tam bylo takové hlušší místo někde uprostřed, ale pak se to zhouplo a odcházela jsem nadšená.
Kristian: Už je to dlouho, co jsem to viděla, ale myslím, že to chce docela velké soustředění.
Je to takový Gagman na divadle, pocta němé grotesce, ale zase: skvělé prvních pár minut, člověk žasne, jak se jim to podařilo takhle udělat... ale za chvíli ti začne chybět skutečný příběh. To už je lepší vzít ji na Poslední trik pana Méliése.
Simtě, byl by ten Deadtown pro Pepinu? Píšou, že to je až od osmi...
ach jo, koukám, že zítra končej.
Jo a ta jejich Bjork je výborná.
Jo, Kniha džunglí fakt víc Umění a exhibice než zábava (tolik práce a přitom taková...). Ale teď jsme přišli z Arény z představení Les P’tits Bras: Bruits de Coulisses a to nás nadchlo. Je to správně laciný (vtipy s padáním na zadek includet), artistický kousky náročný, ale vynalézavý, odkazy na baroko (včetně kostýmů a choreografie) skvělý. Děj chatrný (premisa je, že jsme v zákulisí a koukáme na přípravu, po které herci odcházejí za oponu na scénu, což se ale úplně nedodržuje), ale jako kostra na navlíkání úplně magických momentů dostačující. Strašně se to líbilo nám i Pepině.
Trailer:
https://youtu.be/GEykkaub6LE
Doporučuju pohodlné oblečení a hlavně boty. Dům má 4 patra, mezi kterými se přechází takřka neustále. A kromě Gribojedova není moc kde si sednout. Dobré je si předem osvěžit děj a smířit se s tím, že není možné vidět všechno.
Též jsem slyšel, že je to dobré a výjimečné. Až se trochu bojím.
Jinak mám vynikající reference z více spolehlivých zdrojů na imerzivního Mistra a Markétku v Hrzánském paláci:
https://www.mistr-marketka.com . Hrají to do půlky července.
Má to čtyři hodiny dvacet, člověk přechází mezi dějišti jednotlivých obrazů ve vybydleném domě v Celetné, a když je unavený, může si sednout do kavárny a pak zase pokračovat. Prý je to něco dost mimořádného.
na tohle se velmi těším, počkám si, až to připutuje zase do Prahy.
Dal jste mému tlachání punc pečeti!
Ano - mohu potvrdit (a že můj názor má setsakramentskou váhu!)
Jan Nebeský tu byl pochvalně protočen již několikrát. Inscenace Opera Ibsen / Přízraky je infiltrovaná hudbou Matouše Hejla, imho výborná věc. Viděl jsem v Ostravě, ale hraje se i v Praze.
https://jedl.squarespace.com/opera-ibsenRecenze:
https://magazin.aktualne.cz/kultura/klasicka-hudba/trochu-jako-new-opera-days-ostrava-superflumina-ibsen/r~9202dbfef60611eca25a0cc47ab5f122/
Možná si z dětství pamatujete takovou nesympatickou bábu nebo dědka, co na vás v okamžiku výborné zábavy zakřičeli, ať jste laskavě zticha, a tím vám zkazili zbytek dne a snad i kus života, i když jste se jim pak jakoby smál. Tak to jsem byla já.
jak se dělá takové usměrnění?
Jsem na tebe hrdá, drsná ženo!