Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Eudoxus,
ocs,
Tander Lee

Může vás zajímat



Reklama



Zdravím.

Nevím, proč jsem tenhle klub nezaložil už dávno.
Jakmile se k tomu dostanu, přidám pár odkazů na to, co znamená být libertariánem, jakou odpovědnost to s sebou nese a co to vlastně znamená.

Povzbuzující je, že libertariáni jsou v USA třetí nejsilnější politickou stranou a počet voličů této strany roste.

Vítám všechny, kdo se domnívají, že člověk by měl být svobodný, že člověk nese odpovědnost za svůj vlastní osud, že stát by měl mnohem méně zasahovat do práv občanů a že fráze "Svoboda mé pěsti končí na hraně tvé brady" není jenom fráze.


Takže nějaké odkazy, zatím bohužel v jazyce anglickém.

Prohlášení principů
Postoje Libertarian Party k jednotlivým tématům brát s rezervou, je to hodně šité na poměry v USA
Pár definic pojmu Libertarián z různých zdrojů
Co je to libertarianismus velmi zhuštěné otázky a odpovědi
International Society for Individual Liberty

A trochu filosofie...

kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Tohle je uz hodne vtipne. Ano, ve stredoveku vznikala knizectvi a kralovstvi tak, ze se nevolnici dobrovolne domluvili a "odevzdali se se svoji pudou". A vsude podobne.
 
Ve Evropě ve středověku. Viz např.: http://www.hiu.cas.cz/cs/download/casopisy-elektronicky-na-web/2-2012/cch_2_2012.pdf

"Učinil tak Svébor, který se klášteru 'odevzdal se svojí půdou'", "v Radonicích, mělo dále osm vyjmenovaných lidí dobrovolně vstoupit do poddanství", "Jednou z forem, jak se mohl osobně 'svobodný' propadnout mezi nevolníky, bývalo usazení na 'nesvobodné' půdě, jak to nesmlouvavě navozuje opatovická listina."

Ale nejspíš všude podobně. Nebo jak myslíš, že stát vznikl?
Barrandoff. _.o0O0o._ 
Mohl bys rozvést podrobněji, jak přesně je veřejná správa součástí trhu?
On někdy v historii vznikl stát tak, že se lidé dobrovolně registrovali ke státu, podobně jako se registruji třeba k telefonnímu operátoru? Kdy a kde?
Tander Lee  
To je blbost.
No, jelikož ekonomie zahrnuje i nefinanční zájmy, je každé rozhodnutí ekonomické - maximalizuje zisk při minimálních nákladech. Takže ano, z definice.
Tander Lee  
kolektivní ekonomické rozhodnutí

LOL. Ty si myslíš, že současný stav je výsledkem ekonomického rozhodnutí? To snad nemyslíš vážně, že?

mum Od nějakých  pazourů
OK, du blejt. Vzkazniki, az ten trolling skonci, dik. Unbook.
 
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
A opet technicka: Demokracie je diktat vetsiny. Kdyz hlasuji dva vlci a jedna ovce co bude k veceri je to demokraticky spravne, ale ne moralni, s tou ovci se nikdo "nedohodl".
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Jen cca 10% lidi ma vyssi moralni principy na urovni obecne etiky a postkonvencni moralky. Je to tak vlastne i spravne.
Teď se soustřeď: Žádný diktát většiny tu neexistuje. Je tu státní zřízení, které to má přímo v základních dokumentech. Nicméně ten stát tu reprezentuje určitou dohodu o společenských pravidlech, která jsi povinen, jakožto někdo, kdo si nárokuje v této společnosti žít, respektovat. Jestli s vlky víti nechceš, tak s nimi nežij.
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Ted se soustred. "Vule vetsiny neznamena automaticky legitimitu". "Chce to vetsina, pak to neni automaticky spravne a moralni".
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Verejna sprava je akt sily, je to diktat vetsiny mensine. Muze dotovat z penez nevolicu MHD nebo plynovat Zidy nebo vynucovat tu jedinou spravnou svetonazorovou myslenku.
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Uplne stejne by proslo referendum, jestli zvednout dane o 10% lidem s prijmem nad 100 tisic. I o 20% :-)
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Verejna doprava vznikla proto, ze je efektivni. Stejne jako je efektivni ve 4 lidech jet jednim taxikem misto 4. Je placena socialisticky mensinou proto, ze je to libive a vetsina si rada odhlasuje, aby to hradili ti ostatni. Neni to nic vyjimecneho, pokud by se udelalo v Praze referendum, jestli MHD zdarma, tak projde.
Škoda, že ignoruješ, že veřejná správa je součástí trhu. Vznikla jako tržní produkt a chová se jako tržní element. Takže je naprosto tržní řešit pomocí veřejné správy něco, co se by řešením z pohledu jednotlivce bylo ekonomicky méně výhodné.
Vím já? Asi to tak prostě evolučně vzniklo. Hromadná doprava vznikala nedávno a ihned vznikala masově. Zároveň už za propracované struktury veřejné správy. Takže se toho, celkem pochopitelně, veřejná správa chytla. Nejspíš nějaké kolektivní ekonomické rozhodnutí :-)

Co jako čekáš, že ti řeknu, a co čekáš, že tím dokážeš?
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Uz jsem ti odpovedel, nelze si odhasovat cokoli, cokoli odhlasovaneho neni spravne. Pokud jde o me, tak pokud by se vratily pravidla kdy do Prahy prisla ma rodina, tak jsem spokojen :)
Aha, tak já radši odvlšám, už to přesahuje míru běžné demagogie..
 
30k hrubého! Tedy dohromady +- 40k. Z toho dobře 15k bydlení, 15-20k běžný provoz, jako jídlo, bydlení, pojištění, ošacení, koníčky atd. Zbývá tak 5k rezerva.
kolotuk Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevěd 
Soucasny stav prave nezohlednuje nefinancni prijmy a naklady. Jen trzni princip spravedlive oceni na kolik si MHD cenis, na kolik si cenis cisty vzduch, mene hluku, mene ucpane silnice a tak dale.