Hm, to jsme tam ale IIRC dělali... já jsem na tohle bohužel hluchej :-/
no jasne, ze nejvetsi problem je, ze kopak hraje porad s basou, coz by byt nemuselo, i kdyz chyba to neni. Jak maji ale basa a kopak dost podobny zvuk, tak kopak pocitove uplne zmizi. Coz se da resit tak, ze base ukradnes v ekvalizace nejaky kus pasma a das ho kopaku.
arnost: Opět díky za cenné postřehy :-)
basa imho moc pres kopak
Myslíš rytmicky? Tady mě bohužel ještě čeká hodně boje, abych kolegům vysvětlil, že nemusí být všechno přesně najednou... ve skutečnosti to tam v některých případech i rovnaj...
Celkove je to takovy moc analyticky mix, nastroje jsou od sebe hodne oddeleny
To je trochu asi i moje chyba, protože jsem za dobu nahrávání furt střídal kytary a aparáty, takže při zpětném pohledu pomalu každý part zní jinak. Myslíš, že by zkompaktnění pomohlo, kdyby stereo nebylo hard-panned? S tím taky trochu bojuju, já si třeba v pracovních mixech dával kytary 20:80, ale ve finále jsou stejně zase 0:100. Dtto sbory apod. To může být třeba rozdíl vůči tomu Klamu - tam totiž je levá a pravá kytara opravdu double, dokonce myslím nahrávaná se stejným zvukem (možná jsem lehce hnul ekvalizérem, aby to nebylo úplně, ale to je tak všechno). Tam pak 100:0 neva a zní to kompaktně. Ale když třeba ve Snech hrají ve sloce dvě kytary trochu různé party hard-panned, trochu mi právě přijde, že to je takové nespojité :-?
Jina:
basa imho moc pres kopak. – to je asi obecne – zkouseli jste to na "nakapsovat"?
Sola (kytarova) na muj vkus moc poletujou v prostoru
I ty sbory bych vic zkompaktnil (je to pocitam overdub)
Klam:
Tady mi prijde utopeny zpev, v zacatku bych to snad nechal zazpivat znova (od 0.13 az cca 0.40) – druha sluka uz imho dobra, jako by si byla zpevacka v prvni sloce nejista a pak se teprve rozjela.
mix mi prijde o poznani klidnejsi nez u te prvni pisnicky, nejsem si jisty, jestli te kytary neni moc.
Sny:
Uplne se mi nelibi zvuk basy na zacatku, mozna to ma byt jako polohlasite intro, ale spis to zni, jako ze se to zkousei na pul plynu ve zkusebne. Pak uz ok.
Celkove je to takovy moc analyticky mix, nastroje jsou od sebe hodne oddeleny a chybi tomu celkovy zvuk kapely.
Nic z toho, co pisu neni chyba (snad az na tu prvni sloku v Klamu)
Další švestičky z naší zahrádky (č. 2 tu už bylo):
playlist na Soundcloudu (učím se s hentěmi sociálními internety). Musím říct, že mastering je mnohem těžší disciplína, než by člověk čekal :-/
Tady Radim Zenkl vysvetluje a ukazuje, jak ten jeho styl funguje:
https://www.youtube.com/watch?v=EZfMIafRxSw&t=2224sPorad to vypada jako kouzlo a nejvic to pripomina jednoprstove tremolo
Kazuhito Yamashity
https://www.okoun.cz/boards/kytara_a_tak?contextId=1071329969#article-1071329969(ja kuprikladu v duo stylu na mandoline docela pokrocil, jeste to neni v koncertni kvalite, ale k taboraku si s tim uz troufnu)
Urcite vyzpovidat! Ja co jsem poslouchal nizsi rady, tak mne to zvukove neuchvalilo, ale u dvanactek jsou ty zvukove rozdily imho minimalni. To je skoro vzdycky skrin, ktera hraje jak pulka symfonaku a zhruba tak dobre se ovlada.
Kamarád měl dvanáctku od Furcha (nevím, kterou řadu), a dští na to oheň, případně i síru. Pokud si dobře vzpomínám, jednu reklamoval a druhé se zbavil. Musím ho zase vyzpovídat, protože jsem zapomněl o co šlo, ale asi nějaký konstrukční, případně materiálový problém.
bazarova hlidka hlasi
taky chlapik prodava Larrivee za cca pulku
https://hudebnibazar.cz/larrivee-lsv-11e/ID446489/Tady zase jiny nejvyssi radu dvanactek od Furcha cca se slevou deset tisic
https://hudebnibazar.cz/furch-yellow-gc-cr12-cutaway-top/ID446497/
Nemetalistům stačí i brada.
ok, dobre vedet, trik se zuby jsem si ted vyzkousel na kytare a opravdu to funguje, jen je to ponekud neprakticke, chtelo by to nejaky nastavec se zakusovatkem, ha dira na trhu!
Muzete si horni roh oprit o horni zuby, ale prodavaci nebudou nadseni.
Kdyz ji bokem oprete o skrin, nebo sadrokartonovou zed, trochu to slyset je. Jinak moc ne, pokud to neni akusticka basskytara a ani tam to neni zadna slava.
poprve v zivote jsem si nenapadne vyzkousel v kytarach baskytaru, tu nejlevnejsi, co me prekvapilo, ze nasucho nebyla vubec slyset, to je u techto nastroju normalni, nebo jsou na tom nektere lepe?
Vcera na mne vyskocil na youtube Belko s HRR na tuhle Godinku
https://kytary.cz/godin-5th-avenue-cw-kingpin-ii-cognac-burst/HN132156/https://youtu.be/RSjraz8-h0EZvuk P90 u krku je tedy moc libovy (kdyz se stahnout vysky).
Skoda, ze mam v tehle oblasti pokryto (sice ne P90, ale humbucker, ale on to zas tak vyznamny rozdil neni)
(navic ta moje lubovka zni tady:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Divok%C3%BD_srdce )
Aha. Děkuji.
To G není opředené, je to také nějaká hladká umělá hmota, možná je něco předeného vevnitř, protože není průhledné, ale není to drátkem opředené G (které vlastně z najlonek neznám, jen z kovů).
Palcem na G nejdu skoro nikdy, takže když jsem na základě své autistické neschopnosti adaptace na nové situace vzal standardní najlon, dobře jsem udělal.
to je fakt dle libovule. Ja ma radsi opredene G a neopredene nechavam jen h a e
ciste pocitove mi prijde, ze kdyz clovek hraje na G casteji palcem, mel by pouzivat opredene, jinak spis neopredene.
Na ukulele vetsinou natahuji kytarove struny, ale pouzivam A-D-G-h a chci, aby G bylo opredene, kvuli zvukove pruraznosti.
grater -> greater (můj překlep)
Lama dotaz
Právě jsem vyměnil struny za náhradní, které jsem před časem někde koupil narychlo jako snad jedny ze dvou, co tam na klasiku měli, a které jsem dosud neznal — D'Addario Pro Arté (normální pnutí). Ovšem překvapilo mne, že v balení jsem byl nalezl strun sedm, nikoli ovšem na nějakou sedmistrunku, nýbrž jsou tam dvě najlonová géčka, jedno průhledné a jedno zahnědlé (možná je to pokus o zlatavou). Na obalu je maličkými písmenky uvedeno: includes choice of two 3rd/G strings: standard nylon, or monofilament composite for grater projection & optimized balance.
Podle čeho bych si v takových případech měl vybrat, kterou z nich natáhnout? (Natáhl jsem tu průhlednou, tedy standardní najlonovou, protože tu znám, a ptát se na Okounu mě napadlo až posléze.)