Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Film a televizeKonkrétní filmoví herci a tvůrci

Spravují:

Douglas,
dr.noro



Reklama



Vítejte v klubu o nejlepším filmovém dobrodruhovi všech dob, kterého Steven Spielberg a George Lucas vytvořili jako vyznání obdivu k dobrodružným napínavým filmovým eskapádám z hollywoodských filmů první poloviny minulého století, které milovali a vyrůstali na nich. Děkujeme vám, protože jste nám dali hrdinu, kterého milujeme a vyrůstali jsme na něm i my...

Pár odkazů...

INDY WEB - Jediná ČESKÁ stránka o Indiana Jonesovi, na které jsem se podílel shodou okolností i já :). Bohužel díky virtuálnímu zmizení jejího hlavního tvůrce, který odešel neznámo kam, aniž by nám přenechal možnost aktualizace a zpracování, se datuje její poslední aktualizace do roku 2001 a diskuze přestala fungovat téhož roku v řijnu (a na můj poslední příspěvek už nikdo nezreagoval :). Nicméně najdete tam spoustu obrázků, nějaké články a odkazy, takže určitě stojí za návštěvu.

Slovenské stránky o IJ - Na Indy Webu se o ní mluvilo a už je na světě, haleluja! Informačně vypadá dost nabušeně a doufám, že se bude zdárně rozvíjet a neskončí jako ta česká. Neváhejte a vejděte!

Indianajones.com
Indyfan.com

Fenomén Indiana Jones /Filmpub.cz/


Tetsuo Jsem slušný člověk, mám jen zvrhlé zájmy  Geniálně špatné filmy
hobita je zbytecne cist, i kdyby mel nahodou pravdu.
 
Londo Zmítám se mezi vodou  a zakořeněnými stromy.
k.h.ventil, Ferguss: Na holbidlo se nereaguje, to jste už zapomněli?
 
hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
Jsem rád, že jsi se nasmál. Příští by to ještě chtělo neplést si akci s atrakcí a vatu se scénou potvrzující jednu z teorií filmu a možná by to byl i smích oprávněný. :-)
koukám, žes došel ke stejnému rozhřešení, jen dřív :-)
hobit
hodně jsem se teď nasmál a myslím, že debata tady už ztratila význam :-)
 
Okoun mi sežral dlouhou odpověď, což beru jako boží znamení abych v téhle debatě nepokračoval. Stejně mám pocit, že všechno podstatné už bylo řečeno a začíná se nám to tu cyklit.
 
hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
Ferguss: Jediné delší souvětí, které v tom příspěvku bylo a je na hranici pochopitelnosti, je to poslední, s kterým jsi neměl problém, jak se tak dle Tvé odpovědi zdá. :-)

Argumentuješ, že Harry Potter pracuje s dospíváním diváka, a proto jsou další díly víc temnější a dospělejší. Já tvrdím, že je to stejné u nových Star Wars, kde z dětské infantility se přejde k usmrcování hlavních hrdinů. Je rozdíl mezi "Jar Jar šlape do výkalu" a "Rozkaz 66".

Aby na diváka popisovaná scéna zapůsobila, ano, nemusí si projít infantilitou jedničky jako si divák HP nemusí projít předchozími díly, protože ví, že Voldemort je svině. :-) Jenže fakt, že Anakin se vyrovnává se svým budoucím otcovstvím, kdy má předtuchu, že dítě může umřít a on s tím nedovede nic dělat, posilují i momenty z předešlých dílů, které ho formovaly: odchod od matky, její smrt apod.

Ale jsme OT, takže bych to utnul s tím, že se neshodneme. :-)

k.h.ventil: Pokud vím, absenci napětí tady vyčítali tři nebo čtyři lidé, já mám za to, že napětí přítomno bylo.Neviděl bych to jako "sám proti všem", a kdyby jiní neblyi imho zaneprázdněni, také ten film obhajují.

Možná zmiňuji scény, které nebyly dle Fergussove vatové, protože nevím, které považuje za vatové a které ne. Ale ke scéně s Mayi (či kdo to byli): je to dílčí atrakce. Stejně jako scéna na hřbitově nebo s (jakýmže?) pískem. Plní tu funkci, že prokládá jinak dialogová místa, u kterých by se divák mohl nudit. Neklade si za nárok být akcí, jakou je ta úvodní nebo z džungle. Je nesmyslné jí to proto vytýkat.

Jinak scéna s Mayi odkazuje na úvod Dobyvatelů, jejich postřílení Rusy není vůbec podstatné (stejně jako není podstatné postřílení vojáků na atomové základně) a informace, že Mayové lebku skutečně uctívali je podstatná. Proč? Protože v dialozích se mluví i o mimozemšťanech, ale to nemusí znamenat, že se nakonec ukážou. Jenže když se teorie o lebce a Mayích ukáže pravdivá, připravuje se tím půda pro mimozemské finále.
 
dovoluji si jen podotknout, že kdyby se Indy pohyboval rychlostí světla, patrně by téma výtky k absenci napětí v Lebce v místní debatě chybělo.

btw, je dojemné, jak se ten film snažíš za každou cenu obhájit sám proti všem. možná si to neuvědomuješ, ale tvé příkaldy jsou z té doby filmu, které Ferguss našlapanost až tolik neupírá. nuže vata: například nijak nerozvité, nijak neopodstatněné scény s lidmi v El Doradu - snad dokonce Mayi? - nejprv Indyho partu popoženou, pak jsou zastrašeni lebkou, pak jsou pobiti Rusy. napínavé to věru není, dojemné také ne, jako akce to v porovnání s jinými scénami nemůže obstát, děj to zápletku ani vztahy mezi postavami to nijak neovlivňuje, jediná informace, kterou nám to dává, je ta, že Mayové skutečně Lebku uctívali (jaké překvapení po všech dialozích na to téma ve filmu do té chvíle proslovených) a že kdyby měli střelné zbraně, bitka s Rusy by byla určitě vyrovnanější.

Doporučil bych ti používat kratší věty, ta souvětí ztratí smysl zhruba v polovině.
Je super, že nesouhasíš, nicméně ono to opravdu nefunguje. Mezi Jar Jarem a přizabitím přítelkyně není vůbec žádná souvislot. Aby na diváka zapůsobila tebou popisovaná scéna nemusí si nutně projít infantilitou jedničky. Ta scéna bude půspobit pořád stejně. U Pottera tenhle růst funguje, protože hrdina krom magické zápletky řeší stejné problémy jako jeho vrstevníci. Proto má koncept "dospívání" díla své opodstatnění. U SW nic takového není, ten svět je natolik vzdálený běžnému, že podobný typ ztotožnění nefunguje.
hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
Aha, takže jsi věděl, jak se dostane z takových bezvýchodných situací jako Oblast 51 plná ruských vojáků a jeho zrádného kamaráda či z atomového městečka, kde za minutu proběhne test?

Pokud jsi věděl, že pojede rychlostí světla na vozíku z Oblasti 51 a schova se do ledničky, jsi génius. A tak bych mohl u těch scén pokračovat... prostě mi to přijde jako nesmyslná výtka, daná tím, že jsi/jste viděli trilogii jako malí, ale teď jste starší, a tudíž poučenější... To není chyba filmu, ale zase nějakých pochybných představ, jak o dle mých představ mělo být. Což s výsledkem nemá nic společného.

A nudná vata? Kde je tam nuda? Akci střídá dialog, který je vždy k věci, buď říká něco o vztahu mezi postavami, nebo rozkrývá zápletku. Není tam ani jedna scéna, která by se dala označit "vatou"...
hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
A co na tom, že jsi to četl jinde? Mám za to, že nikdo nemá patent na to, že se jednalo u SW o jasný koncept. Nesouhlasím, že onen koncept může fungovat jen u nového hrdiny jako Harry Potter, kdy divák/čtenář dospívá spolu s ním, protože nová trilogie je určena divákům jiným, mladším, kteří právě dospívají spolu s hrdinou. Copak když 8leté dítě uvidí Jar Jara šlapajícího do hoven a o pár let "hrdinu", kterak přizabje svou přítelkyni čekající jejich dítě a poté se téměř rozeškvaří v lávě, tak to není stejně frustrující a depresivní jako "Jsem tvůj otec", useknutí ruky a zmražení Hana v karbonitu z Impéria pro 10leté diváky "původní" trilogie?
1, 2 i 3 mi prisly vsechny dost napinavy - ctyrka mi prisla napinava jen minimalne. Premyslim ze to ale muze byt tim, ze 1, 2 a 3 jsem videl, kdyz mi bylo 5 - 12 let, kdezto ctyrku jsem videl v osmadvaceti...
 
Na romantickou komedii je zábavné koukat i když víš, že se 2 hlavní hrdinové nakonec dají dohromady, jen nevíš jak. Zajímají tě peripetie.

V hororu se o hlavního hrdinu bojíš a lekáš se s ním, i když je ti jasné, že padoucha nakonec porazí a všechno přežije.

U IJ je ti jasné, že je hlavní hrdina nesmrtelný, to ti nebrání být napjatý jak se dostane ze zdánlivě bezvýchodných situací. Stejně tak si napjatý jakým způsobem projde nástrahami i když víš že to nakonec dokáže. Tohle napětí se u čtyřky vyskytuje výjimečně a když už, tak je vzápětí přebito nudnou vatou

A tak bych mohl pokračovat donekonečna. Na těhle principech je postavena celá žánrová kinematografie. Stačí ti to takhle?

ze strany Lucase to považuji za promyšlený koncept...

Ne že bych tuhle myšlenku už alespoň 2x nečetl jinde. Ale dobrá. Tenhle koncept může fungovat u nového hrdiny, jako je třeba Harry Potter, kdy čtenář/divák dospívají spolu s hlavním hrdinou. SW jsou etablované jako součást popkultury a fanouškovské základně dávno není 7 aby ocenila dementního digitáního zajíce. IMHO zatím byl jen prostý komerční kalkul, dát tam pro každého něco, hlavně aby se to dobře prodávalo. I kdybych přijmul myšlenku, že je to celé geniální tvůrčí záměr, tak to z nových SW pořád nedělá koukatelný film.

hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
Vytrhávání srdcí byl napínavý moment proto, že se Indy stal z klaďase záporákem, ale jinak považuji Království za stejně napínavé jako předchozí díly: jízda v džungli je stejně vystavěná jako ta na vozících v Chrámu zkázy (nemluvě o tom, že scéna "Marion, zastav!" a následný "let z útesu" je regulérně napínavá). I souboj mezi "Rusákem" a Indym s blížícími se mravenci je napínavý v tom, jestli Indy stinhe vyřídit Rusáka dřív, než přijdou mravenci, nebo se o mravence postará dřív někdo jiný. Scéna na hřbitově s "Indiány", která má skvělý timing a je famózně rytmizovaná (jako celý film) má dost napínavých momentů také, např. Indy zmizel v díře, Mutt hledí do očí potenciální smrti a Indián se chystá "vyfouknout" šipku s jedem.

Pokud ale ona napínavost spočívá v tom, že v posledním díle se Indy neměl spolu s divákem o koho strachovat (ve dvojce to byla Willie, které měl vytrhnout srdce, ve trojce otec, pro kterého musel získat kalich), tak ano, souhlasím.

Ale tvrdit, že Indy 4 nemá napínavé scény či sekvence mi vzhledem k tomu, jak ty jsou vystavěny, přijde nepatřičné.
Ano. Nenavist k Bohu.
ocs sine ira et studio  OCSite
spíše vinou Elsy, ne? Nebo snad máš nějaký důvod to, že Grál pásnul za sýl, hodnotit kladně?!?
Cival Fasten your seat belts. I´m back.  MovieZone
Představ si že byli. Copak vytrhavani srdci, jizda na vozicich, tank nebo tri zkousky ve Vyprave nejsou napinavy?
 
hobit teplouš, který tomu nerozumí  betelgeuse je dialog
Já raději soudím film na základě toho, jaký ve výsledku je a neříkám filmařům, čeho se měli držet a jak co udělat. :-)

Já hlavně stále nepochopil, proč chtěli být Cival, Ferguss a Jau napětí? To se chtěli strachovat o hrdinu, u kterého stejně věděli, že přežije? A u předchozích dílů byli napnuti, a pokud, tak proč?

Jinak dnes Království viděno potřetí a řadí se u mě na druhé místo, první zůstává Chrám zkázy, i když... nebyl bych si tím zase tak jist. :-)

Btw všechny, které zajímalo, kde jsou všechny ty plakáty na filmy jako Vertigo, Wrong Man apod.: scéna v restauraci, dialog mezi Indym a Muttem, za sklem, když mluví Indy, jsou vidět.
 
"The grail cannot pass beyond the great seal (coz se diky Else stalo). That is the boundary and the price of immortaity." V cestine je to zprzneno do neceho superbizarniho.