Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 


Bones & Eddy Baker - LooseScrew
 
TERROR REID - UPPERCUTS
 
Bloomfield, Kooper, Stills - Super Session
 
Fimber Bravo - Can't Control Me
https://www.youtube.com/watch?v=D3OrmulXAeU
 
Eliana Pittman - Quem Vai Querer (Aroop Roy Rework)
https://www.youtube.com/watch?v=0GVcq_E4lBU
 
Quantic - Don't Joke With a Hungry Man - feat. Spanky Wilson
https://www.youtube.com/watch?v=2Fes4YGrmoc
 
Queens Of The Stone Age - Make It Wit Chu
https://www.youtube.com/watch?v=0wTxqHbJOzg
 
Orfanik Jemným poklepem dosáhneme   požadovaného nastavení
Silent Island - Stormhunter
 
1492 Conquest of Paradise
 
your_mom (pozn. Antikrist) 
Boris
 
BABY D - Let Me Be Your Fantasy
 
arnost Snad zas nechci tak  moks
Captain Beefheart and the Magic Band in Paris, 1980

https://www.youtube.com/watch?v=I7f7gBv0TjE

Koncert z doby, kdy to kapele asi nejvic slapalo a byla schopna uhrat i ty nejdivocejsi napady a pritom zustat syrova jak mliko.
 
Ilmarinen My nevěříme v Ďábla ale Ďábel věří v nás 
Tvl 20 let Umbrtky. Jako by to bylo včera, když jsem je za sychravého podzimního večera slyšel poprvé a říkal si, že mi to něčím připomíná Trollech.
Dík za zajímavé čtení. Takhle kdyby tenhle klub vypadal pořád...
Uf, díky.
DJ Slamák Předně hlavu svatý Heleny,  velkou sklejnici čerstvý krve biskupa
(Bezejmenný projekt:) Zašpinit slunce
https://umbrtka.bandcamp.com/album/za-pinit-slunce

Tuhle mi došlo, že jsem vlastně ještě nikdy neslyšel prvotinu, kterou nahráli Morbivod se Strastinenem ještě předtím, než se rozhodli, že projekt ponese jméno Umbrtky Páně, a než se k nim přidali Panwell a Pankarl. A od jejíhož vydání, lze-li věřit údajům na Bandcampu, právě zítra uplyne příšerných dvacet let, aTo gratulujme!

No, z dnešního pohledu je to pěkný příklad Early Instalment Weirdness. V řadě ohledů je to jiné než vše, co páni vydali potom. Působivé jsou pasáže čirého industriálního hluku zvradlící se s chorálem, jakož i bez varování přikvačující nahrávka odborného výkladu patrně z exkurze do čistírny odpadních vod (bacha spoiler!). Nejzajímavější ovšem je, že je zde zachycena umbrtčí věrouka v zárodečné podobě. Žádná trakce a vozba do boha, žádné záklony, maso, železniční cntnost, žádný Skart. Kupodivu se zde už objevuje Umbrtka pán, avšak ještě není Pán - je to "jen" vynikající dělník, subjekt jedné z mnoha písní. Předmětem fanatického vzývání je na tomto albu jednoduše živel - Všemohoucí Špína.

Tak mě napadlo, jaká je tu vlastně pěkná paralela se skutečnými náboženstvími, která také pracují od rozbředlého kultu beztvářných přírodních sil k poslušné službě personifikovaným božstvům. Napříště si tedy Ivo Krátký a špína vymění role, z ovládaného se stane ovládající a špína už nikdy nebude svrchovanou bezuzdnou silou, nýbrž jen závislou proměnnou, jejíž hodnotu může Pán měnit zcela dle své šedé v úle.

Později pak přichází fáze postnáboženská, v níž jsou prvky náboženství donekonečna remixovány, parodovány, popírány, obraceny naruby, všechno se mísí se vším a ani kolegové policie už nedovedou říct, kde končí ironická rovina, kde začíná vážno a kde je do toho pod bezbožným úhlem, z nějž by si i Cthulhu chapadla zauzloval, zaražen klín metaironie na šestou. Do této fáze se nevyhnutelně dostala i tvorba Umbrtky.

Bodejť by ne. Vždyť to už dávno nejsou ti nemajetní vyvrženci, kteří zpod kanalizačních poklopů záštiplně zazírali na hnusný svět plný čistoty, sportovců, mobilů a slunce, úpěnlivě prosíce Všemohoucí Špínu, aby zakročila. Pryč jsou doby, kdy jejich největším dobrodružstvím bylo zakoupení obzvláště sličné plechové roury od dvou bezdomovců. V běhu let se z nich stali arciideologové a propagandisté skartokratického státního zřízení. Dokázali zařídit privátní prachmatickou praxi, odhrnout moderní architekty bagrem do špinavého příkopu, oslavit šedesátiny Páně, úředně svrhnout tmu na sluneční národy (pro jejich dobro v rámci umanutární pomoci), ovládnout všechny slabé přizdistáty, ba i přísedět úplné demontáži lidstva. Teprve při poslechu této prvotiny si prostý posluchač uvědomí, jak dalece se páni vypracovali.

Mihule Úspěchu má však ústa plná drobných háčků: nastal nám zde pravý fukuyamovský konec dějin. Prachmatický plán první tisíciletky byl splněn na 110 %; podstatné otázky jsou vyřešeny. Hrdinové novějších skladeb se donekonečna zaobírají praktickými situacemi, jež skýtá všední každodennost: přišel si pro ně bunkr, serou je klíče, čárový kód se nenačítá, osnují srážku papeže s papežem, objevili krásnou restauraci nebo jen vzpomínají na dědečka horizontáře; případně se věnují zaumným a kudrnatým filosofickým úvahám o pozadí, tak typickým pro časy blahobytu.

V světě malých problémů není velikosti. Umrněný mumraj vždy nevyhnutelně zplodí reakci, jež usiluje obnovit zlaté časy skrze nemotornou a naivní nápodobu starých vzorů. A vskutku: v tomto duchu se nese poslední album Komíny smrti a především ovšem titulní skladba. Je to bezpochyby návrat k ortodoxní špinavosti a nenávisti, ale působil na mě už tak nějak neDústrojně. Přece jen když se zpívá o tom, jak je třeba hromadně popravovat sportovce coby demonstraci šedé síly státních protisportovních složek, je to něco trochu jiného, než když se takový sportovec (i mobil) řítí do živoucího pojízdného výkopu, jenž ho na rozkaz fanatického muže s knírem dostihl na noční ulici.

Je to docela podobné, jako když všelijací Semíni a Hájkové sní o tom, že obnoví tradiční společnost tím, že sakáší busny a evoluci. Jejich (rozhodně neopičí) pinožení je marné jako bagr, jemuž došla nafta uprostřed kruhového objezdu. I kdyby se jim plány nakrásně zdařily, jejich vzývání zůstane bez účinku. Pán Umbrtka, Chlápek od dvojky, Doudlevecký fantom a náhodný bezdomovec nevystoupí dvakrát ze stejné řeky jen proto, že si to přeje skartokratická státní rada. Maso času neúprosně roste v jiné strany. Vždyť i Umbrtku dnes poslouchám hlavně na mobilním telefonu.

Co bude dál? Je čas na postprachmatismus? A co sám Pán Ivo? Vždyť by měl letos slavit sedmdesátiny…

Děkuji za pozornost. A nyní přednesu totéž s hudbou a s hysterickým hlasem.
 
cichlasoma_meeki Free East Turkestan 
https://www.youtube.com/watch?v=3deQXzV-qTk

RAY MANZAREK-RIDERS ON THE STORM
 
Zkříženej s Nerezem
Chvílemi to zní jako MCH Band :-)
The Shadows - Apache (1960)