Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Lehké metafyzično

Spravují:

Šnek,
Jan.S.Harold

Může vás zajímat



Reklama




díky za upozornění, je fakt, že jsem četl "Mezi dvěma světy" (evangelik Christoph Markschies) a tou dobou jsem tam to téma vymezení katol. církve nehledal a šel jsem po jiných tématech, takže možná by stačilo si to přečíst ještě jednou a zaměřit se na tenhle prvek. Někde mám myslím i část textu nafocenou... Zatím mám ještě spadeno na Církevní dějiny (Suchánek Drahomír, Drška Václav), i když si nejsem jistý, jak k tomu autoři přistupujou. Nicméně bude pro mě zajímavé si to téma přečíst ze všech úhlů pohledu (proto jsem zběžne koukl třeba i na text ultrakatolika Malého :-) ), protože stále víc mám pocit, že snad nikde neexistuje něco jako nezaujaté stanovisko historika, pouze je možné číst víc protichůdných stanovisek zaujatých víc nebo méně :-)
Jan.S.Harold Тебе надо читать Гегеля. 
A četl jsi třeba nějaké protestantské práce? U těch bych se divil, kdyby dnešní katolickou církev vymezovali od prvních křesťanů.
Nazdar, mohli byste mi doporučit nějakou česky psanou knihu na téma dějiny křesťanství a i dějiny katolické církve, která je psaná spíš z pohledu nekřesťana/nekatolika religionisty historika. Zatím jsem totiž potkal a četl jen ty psané věřícími.

Taky proto, že mě v jiné diskuzi pod článkem wikipedie (pod "největším pahýlem wikipedie" - Dějinami křesťanství /bývalými dějinami církve) zaujal Šnekův příspěvek k problematice vymezení termínů ohledně křesťaství a "katolické církve" či "západní" nebo "římské církve":

"O římském katolicismu má smysl hovořit medle cca od 6. století, ale ve smyslu i navenek jasně vymezené organizace s jakousi formulovanou právní subjektivitou až tak od osvícenství. Naopak dějiny západní církve je možno psát od 5. století (s nějakou předehrou vstupu křesťanství do latinského světa), a dějiny katolicismu od tzv. raně katolické fáze ve 2. až 3. století, která ovšem ještě znamenala něco úplně jiného, než co dnes nazýváme katolicismem."

Zajímalo by mě tedy, jak by tyto pojmy vymezil právě ten necírkevní historik, protože u těch třeba katolických jsem si všiml, že mají přirozeně tendenci tu dnešní katolickou církev historicky vymezovat od prvních křesťanů, Ježíše a Petra (tedy v duch jejich tradice). Tak jsem si chtěl projít i nějaké jiné pojetí, ale kromě toho mě zajímaly i další témata.
 
A tento pátek, tedy 18. března, budeme mluvit o definitivní roztržce mezi východní a západní církví, tedy připomeneme si, co se dělo do století devátého, a pak si projdeme všechny důležité stupně od století desátého do století osmnáctého.
Jan.S.Harold Тебе надо читать Гегеля. 
Tohle aristto už tu trollilo tak pět let nazpátek a už tehdy to bylo nudné.
 
Aristto: Bohužel Ti nerozumím. Lidičkami míníš trpaslíky? Nejsem si vědom toho, že by pro trpaslíky cesta Kristova fungovala nějak jinak než pro lidi. Cesta Kristova je jistě spojena se vším, nejenom s odrazem dějů ve vesmíru, ale jaký smysl má takovou věc postulovat těmito slovy? Je to, jako bys prohlašovala, že "bytí okurek je spojeno s odrazem přípravy okurkového salátu".
mpts Neustále přeceňuji inteligenci  svých oponentů
Nevím, kdo jste ani odkud z makro čí mikrokosmu jste sem přiletěli Vy, lidičci (lidičkové?), ale koukejte táhnout zase zpět: tato planeta patří nám, lidem.
šnečku,jaký máš názor na to,že cesta Kristova a vše co je s ní spojeno je odrazem toho,co se děje ve vesmíru.Vesmír jako makrokosmos je odrazem našeho mikrokosmu - tedy nás lidiček?
 
A opět tento pátek, 15. ledna, a to na téma obrazoborectví 8. a 9. století.
Další setkání bude tento pátek, 4. prosince, opět od 20 hodin tamtéž.

Tématem tentokrát bude vývoj antagonismu mezi východní a západní církví přibližně během prvního tisíciletí (tedy ještě než došlo k definitivní roztržce).

Zítra, tedy kalendářně už dnes, v pátek 6. listopadu, se opět ve 20 hodin sejdeme na semináři o "aktualitách z církevních dějin" v Praze na Barrandově (Pivcova 944, zvonit na Sirotkovy; pokud jste někdo stydliví nebo dezorientovaní a chcete se ke mně raději připojit už cestou, pak vzkazník).

Tentokrát budeme hovořit o otázce, zda v Kristu působí jednolitá vůle, nebo odlišitelná vůle božská a vůle lidská, nebo jak to vlastně je... a zejména o tom, jaké důsledky mají někdejší spory o tuto otázku na naše dnešní myšlení.

Jan.S.Harold Тебе надо читать Гегеля. 
Nemluvil jsem o kvalitě.
Buď máš "velmi slušný mikrofon", nebo "se s tím pak má někdo upravovat".
Jan.S.Harold Тебе надо читать Гегеля. 
Tak to by nebyl problém, já disponuji minidiskem a velmi slušným mikrofonem... Ale kdo se s tim pak má upravovat, žejo...
Tak kdyby sis to třeba někdy rozmyslel, tak pamatuj, že rád pro tento účel zakoupím a věnuji diktafon s externím mikrofonem.
Infidel: Jsem líný (nebo kulantněji řečeno nestíhám) se nějak zabývat otázkou nahrávání atd. Občas to někdo nahrával, pak jsem jen prosil o to, aby to bylo šířeno vždy osobně konkrétním lidem majícím povědomí o okolnostech vzniku nahrávky, a ne někde vystavováno, ale ne kvůli autorským právům, nýbrž proto, že když člověk o něčem mluví, nikdy to není tak bezvadné, jak by mělo být, člověk tam místy zmateně koktá, přeříkává se, mluví tak, že tomu přítomní rozumějí, jak vidí ze zpětné vazby, ale bez toho kontextu přítomnosti je to pro čistého posluchače nesrozumitelné, atd. (Představa, že jednou umřu, a někde po světě budou dál strašit kusy mého blekotavého hlasu, mi připadá docela hororová.)
Předpokládám, že tam půjde o nějaká autorská práva nebo prostě "Je línej přijít, tak ať si nasere!"
Jako že to neumíte nahrát nebo převést do MP3 nebo tak.
Infidel: Asi záleží na tom, co nazýváš technickým rázem.
Problém asi nebude technického rázu, co?