Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Koníčky a záliby

Spravují:

padlock,
Mastodont,
Vily

Může vás zajímat



Reklama



"Ranním vlakem jezdím dlouhá léta
v zimě, v létě, v každém počasí
postávám na pátém nástupišti
než si to ten courák přihasí."

(Michal Tučný)

Výpočet ceny jízdného na ČD

JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
No... nemusis ani tak daleko. Mezi Petrohradem a Moskvou jezdi flotila vic, nezli 100 rychlovlaku.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Petrohrad%E2%80%93Moskva
Ujo In God we trust. 
Jen aby v tom Vladivostoku nemeli VRT driv nez u nas. I v Africe uz ji maji.
Až půjdeš budeš chtít jet v česku vysokorychlostním vlakem, budou Nehvizdy dávno pražským sídlištěm.
Terminál Nehvizdy má být pro ty, kteří bydlí ve vesnických panelácích naležato kolem Prahy a jiných šmoulovech, odkud je to (např. autem) na nádraží Nehvizdy (protože D0) dostupnější, než nejdřív jet nějak do centra a odtamtud pak vlakmo do Austrálie. Expres Praha - Vladivostok zastaví jak na Wilsonu, tak na zastávce v poli u Nehvizd.
Ujo In God we trust. 
Ten terminal u Nehvizd nechapu, zil jsem v domeni, ze CR prevezme nemecky koncept, kdy ICE dojede az na normalni nadrazi ve meste nizsi rychlosti, co mu koleje dovoli.

Nechapu, co bych delal v Nehvizdech, pokud chci do Prahy, a nejsem si jisty, ze mimoprazsti vyuziji Nehvizdy v takove mire, aby se jejich stavba vyplatila.

 
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
Jeste tam taky urcite bude rozhledna, pac na tu taky muzeme dostat dotaci.
skvrna_od_kreozotu skvrnu pořídíme snadno 
(Po Francii takových nádraží stojí...)
Na webu zdopravy píší, že součástí má být i parkoviště pro 3000 aut a autobusové nádraží. Takže už to dává smysl. Bude to taková zastávka v poli vedle nového parkoviště. Možná zbyde i na jeden stojan na kola u Kozovaz.
 
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
Napred musej prislusne pozemky ziskat ti spravni lide, aby to pak mohli statu hezky vopentlit a prodat za poradnou cenu. To muze trvat klidne i deset let. Nemuzes je vsechny postrilet najednou, bylo by to podezrely.
ve fotkách tam je mapka ČR ohledně plánovaných tratí, aby se neřeklo. Kdyby bylo nejhůř, tak se to nějak zašumluje a přestaví na překladiště kamionů pro Holding, nebo jiné Tesko.
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
Jo, postavi se dvacet metru, pak se okolo toho postavi bouda a u vchodu se bude vybirat vstupny a lidi se budou chodit koukat, jak vysokorychlostni trat vypada, to zname...
igi mors ontologica  -
... jejíž první úsek se má ale začít stavět až za čtyři roky.
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
Jakej vysokorychlostni terminal, kdyz v CR zadne vysokorychlostni trati nejsou?
 
Mastodont  
 
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
pantografy musej byt uzsi... mi vypadlo
JeromeHeretic Tahle země  není pro živý.
No, problemem nejsou jen ruzne napetove soupravy (ostatne moderni soupravy uz to zvladaji beze ztraty kyticky), problemem je trebas i to, ze nemci te na svoje troleje (ano troleje, ne koleje) nepustej, pokud nemas na pantografu uhlikove zberace, ale mas uhlikomedenej hybrid, nebo med. Oni si proste ozkouseli a na naklady spocitali, ze kdyz budou mit vsechny vlaky v nemecku uhlikove zberace, tak jim to troleje bude osoupavat tak pomalu, ze tim dost vyrazne usetri na vymenach. Coz je dulezite nejen z hlediska ceny, ale i z hlediska nepretrzitosti provozu a minimalizace vyluk.
Takze u modernich lokomotiv je spis problem, ze se ti na tu strechu nevejde tolik pantografu, kolik by bylo potreba. Ono totiz kdyz pak nekde prepnes na 3kV stejnosmerny, tak tam tecou takovy proudy, ze to uhlikovym sberacem neseberes a musis chte nechte mit sberac medenej. Pak jeste, ted nevim jestli to byla Italie, Spanelsko, nebo mozna Svycarsko, tam maj zasejc jine tunelove profily a pantografy musej byt, jinak bys pantograf mohl pri vjezdu do tunelu urazit. Takze to uz mas minimalne ctyri pantografy, ktere na te strese masiny potrebujes mit... pak zas mas problem, ze uz se ti na tu strechu ale nevejdou zadny bedny se silovou elektronikou a musis to narvat nekam dovnitr, ale o to mohutnejsi zasejc musis delat chlazeni, coz se ti s trochou stesti mezi ty pantografy uz nekam vecpat povede...
Barrandoff. Thrust the thumb through the throat 
Aerolinky jsou již od roku 2012 zapojené do systému emisních povolenek. Resp. týká se to všech letů začínajících či končících na evropských letištích. Při dnešních cenách povolenek a spotřebě velkých letadel* to vychází na ~7 haléřů za osobokilometr. Nic vážného, co by významně zvýšilo cenu letenek.

To, co nejvíce prodražuje mezinárodní vlaky oproti letadlům nebo busům, je:
- Bariéry pro vstup soukromých dopravců na koleje. Česko je v liberalizaci železnic na evropské špici (bez ironie), ale třeba taková Francie nebo Maďarsko hází soukromníkům neskutečné klacky pod nohy, přes všechny liberalizační balíčky, které EU už 30 let vydává.
- Poznání trati. Řidič busu nebo pilot udělá zkoušky a pak může jezdit/létat prakticky kdekoliv. Strojvůdce potřebuje na každou trať speciální poznání.
- Rozdílné technické parametry národních železnic. Různé napájecí soustavy už jsou technicky vyřešené, ale třeba v Itálii mají specifické fyzické parametry trolejí, které AFAIK znemožňují vytvořit univerzální evropský pantograf => nutnost měnit mašiny na hranicích .Další problém jsou rozdílná zabezpečovací zařízení, což EU řeší univerzálním evropským zabezpečovačem ETCS. Jenže ten je objektem brutálního lobbování ze strany velkých firem, takže nabobtnal do obrovského molochu, s předraženou jak traťovou, tak lokomotivní částí.

Kdyby zelené mozky byly co k čemu, budou lobbovat za zlevnění ETCS, zjednodušení a unifikaci národních železničních předpisů...jenže to ne, oni vidí drahé vlaky a levná letadla, tak na první signální kopou za vyšší zdanění letadel.

* Ač se to nezdá, moderní letadla jsou v přepočtu na osobu velmi úsporná, v průměru kolem 3.5 l/100 oskm.
Hele vubec nevim, ale kolil stojo treba prepra kontejneru pres cr nekladakem, vlakem, letadlem, nakladakem s takovanim, vlakem s manipulaci (jedno prekladiste asi), letsdlo s mezipristanim s takovanim?
sheck Buďme realisté, požadujme nemožné! 
A pak tu máme takové ty externality jako životní prostředí.