Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

(Anti)funclubyNové

Spravuje:

DeletedAccount





Ok, poptávám jeden tryskáč, jednu elektrárnu a jeden osobní ultrazvuk.
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
To je hodne hloupe, zamyslete se nad tim, co jste napsal .... jaky smysl by melo prodat jedno auto, knihu, koblihu, pojisteni?

Trh je prave super v tom, ze se snazi uspokojit poptavku kazdeho ...
Ty firmy bude nabídkou a poptávkou směřovat nejbohatší zákazník a to ty nikdy nebudeš.
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
To je ale hloupost, ty firmy prece smerujete svoji nabidkou a poptavkou a predstava, ze soucasny stat je nejaka ochrana proti firmam ... LOL, to je hodne naivni, je to presne naopak, zvlast ted si to pekne prozivame s Babisem .. velke firmy preferuji socialismus a stat a nechteji volny trh, mely by to tezsi.

Mit moznost neco udelat neznamena, ze vas k tomu nekdo nuti, to ze se muzete prodat jen zvysuje vasi svobodu, delat to preci nemusite ...

Podil na moci? Kdyz hlasuje 10 kocek a jeden pes o necem, co se tyka predevsim toho psa, jaky ma ten pes podil na moci a rozhodovani?
Ale samozrejme i v ancapu mate podil "na moci" rozhodujete svymi preferencemi, vam se jen nelibi,
ze byste nemel podil na moci nad zivoty ostatnich ... no nemel, coz je spravne.

Ancap je diktatura preferenci a volneho trhu, coz je spravnejsi a moralnejsi model nez mame ted.

Když tě nenutí prodat sám sebe?
Když ti jako občanovi dává podíl na moci ve státě?
Jinak stát nezmizí bez náhrady. Funkce státu - soudnictví, bezpečnost a tak dál - převezmou firmy. Ovšem firmy, které nejsou kontrolované státem a tudíž ani voliči. Nebudou se nikomu zodpovídat, nikdo jim nepoleze do účtů, nebudou žádné zákony, které by jejich moc omezovaly. Ankap je v podstatě dobrovolně přijatá diktatura firem, protože se to zdá levnější.
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
3. tak stat funguje jako takovy mafiansky spolek, korupcni, neefektivni , je to takovy neefektivni, spatny stroj ... ale plati pro nej zakony zachovani energie ... az na naproste vyjimky negeneruje zdroje, jen zdanuje a prerozdeluje .... pokud ode me vybira vysokou dan, kterou rozda a rozkrade , tak samozrejme logicky bez nej by byly sluzby levnejsi ... 4. Zde neni co vysvetlovat ... acap je maximanlni mozna svoboda ... socik je kolektivisticka diktatura vetsiny ... jmenuj ty, kdy je socik svobodnejsi ...
3. 4. mi prosím vysvětli
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Jinak aby nedoslo k omylu, nejsem v mnoha ohledech proti demokracii, povazuji takove kolektivni rozhodovani o mnoha vecech za fair ... ale rozhodne momentalne rozhodujeme kolektivne o mnoha vecech, kde je to spatne ...
 
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Pro me je rozhodnuti vetsiny (realne navic mensiny) nelegitimni, je mi fakt jedno co si o me odhlasujete , moralni hodnotu to ma pro me nulovou ...

1. Souhlasim, zalezi ale na tom jak je organizovana.
2. Jsem si plne vedom, ze me nazory jsou (a z podstaty budou) mensinove, stejne tak moralka, podobne ze jsem slabsi nez vetsina atd..atd.. chapu to a prizpusobuji se tomu.

3. Z logiky veci pro ciste donory statu je bezstati resp. platba za sluzby komercne vyhodnejsi, to je jednoducha matematika ma dati/dal ... v ciste komercnim svete bych mel vsechny sluzby levnejsi nebo kvalitnejsi , musi to tak byt, diky zakonu zachovani energie ...

4. Ancap je o vetsi svobode, vyssim respektovani majetku i zivota, ze je tomu tak v porovnani se socikem snad neni nutne diskutovat, to je soucasti definice ancapu ...
0. Pořád to je pomoc. Na základě zákonů, které schvaluje vláda, na jejímž složení se podílíme všichni stejně.
1. No, třeba že bez dobře organizované společnosti by tvůj život stál za starou belu.
2. Máš tu stejné právo na život, můžeš si říkat, co chceš, já jenom upozorňuju, že z určitého hlediska máš stejně na výběr jako na volném trhu. Nahraď si státy megakorporacemi a nerozeznáš ankap od států.
3. No, mám poměrně dobré důvody si myslet, že ani pro tebe, ani pro ostatní, výhodnější není. Řekl jsem je, nereagoval jsi.
4. Já nemluvím jen o snížení životní úrovně, já mluvím i o ztrátě svobody, majetku, života. A může se to týkat i tebe.
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
To neni v rozporu, socialismus s pomoci nema nic spolecneho ... vynucena pomoc neni solidarita, kdyz ty (a s tebou dalsi) si reknes, co ti mam dat , jinak dostanu nabancino, tak to prece nemuzes srovnavat s pomoci bliznimu. Napriklad nesouhlasim se soucasnou pomoci lidem po tornadu, kde jsou biti ti zodpovedni, co se pojistili a kdyz minuly rok jinemu zboril vitr barak tak dostal co ... no prd, ale to neznamena, ze jsem tem lidem nepomohl , nejen financne, ale i jsem tam osobne jel hazet tasky, jeste ted me boli ruce :)


1. Nedluzim , co by to melo byt?? Povinnosti urcite mam, moralni ... postarat se o sve rodice, vychovat a zivit sve deti ... atd.

2. Hloupost, mam tu stejne pravo na zivot jako vy a samozrejme muzu rikat, co se mi nelibi, co je spatne, proc je to spatne apd.

3. Je pro me vyhodnejsi, ale chapu ho i jako moralnejsi, vim ze nebude.

4. Neublizi. Ma moralka neni o maximalizaci plneho bricha, minimalni namaze a jistotach na ukor ostatnich apd. Ale I KDYBY se casti lidi snizila zivotni uroven, pak to samozrejme bude lepsi svet, kdyz se nebude krast ... argument, ze zlodej se bude mit hur je neplatny argument ..

Jak můžeš vědět, že je ankap morálnější než socialismus, když máš pomoc bližním vejš než respekt k vlastnickému právu?
Jinak
1) vážně věříš tomu, že společnosti nic nedlužíš a nemáš vůči ní žádné povinnosti?
2) Když se mi nelíbí v Albertovi, můžu jít do Lídlu. Nemůžu jít do obchoďáku, kde by mi cpali věci zadarmo, ale s tím se musím nějak smířit. Když se ti nelíbí v Česku, můžeš jít jinam. I se státy tu existuje něco jako svobodný trh.
3) Já mám takový pocit, že tím šermováním morálkou se snažíš jenom vyhnout otázce, jestli je pro nás ankap skutečně výhodnější. A dokonce i lidé, kteří státu platí o dost větší daně než ty, jsou přesvědčení, že není.
4) Jak moc je asi morální prosazovat systém, který patrně víc lidem ublíží než aby jim pomohl?
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Presne tak , tak je to spravne, tak to ma byt ...
Bloodrat Inkwizytora z planet tańczących mongołów 
Meanwhile morální arbitr a génius v jedné osobě o klub vedle:

robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Pokusim se definovat co ja povazuji za svuj zebricek hodnot ackoli je to dosti slozite (napiste do par vet svuj pohled na svet) a neni to jednoznacne, ktery je velmi blizky prirozenemu pravu a je v souladu s antropologickou studii, ktera probehla napric kulturami a jednotlivymi civilizacemi :

1. Pomoc rodine
2. Pomoc svym bliznim (narod, kmen, pratele ...)
3. Oplatit stejnou merou (tit for that)
4. Ctit odvahu, podnikani, kuraz , risk (primereny)
5. Respekt k autoritam (v mem pripade kompetentnim autoritam)
6. Spravedlive deleni spolecnych zdroju (ve smyslu ziskanych spolecne)
7. Respekt vlastnickeho prava
8. Pomoc ostatnim v nouzi (mimo body 1 a 2)


To neni urcite plne v souladu s ancapem, ale ani se soucasnym socialismem .... co ja jen rikam, ze ancap je moralnejsi nez socialismus, coz je pravda, protoze krast se nema ...

 
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Vyvozujete hloupe a nepravdive zavery.

Moralku nepomeruji JEN vlastnictvim nebo nasilim na majetku a ani ochrana vlastnictvi a majetku neni v mem moralnim zebricku na prvnim miste ... ani v acapu tomu tak neni ...

V jinem audirku karate, ze pokud nekdo prijde nekam diskutovat, predpokladate, ze o tematu neco vi a zajima se o nej .... no zde zcela stejne selhavate, sorry ...

Pusobi to pak trochu smesne, nemyslite? ...
sam_hofgins  
Vidíte? Já jsem snad věštec! Co taky jiného se dalo od vás čekat, že? Od vás, který morálku poměřuje vlastnictvím, nebo násilím (i) na majetku což je zcela zjevný nonsens. Vy ani nevíte, co morálka vlastně znamená, takže vaše univerzální odpověď na vše je: hloupost.
robi_ Bata nemuze sit dobre boty! 
Hloupost ..
sam_hofgins  
2robi_
Vaše "argumenty" typu morálnější či hloupější se nejvíce podobají hádce v mateřské školce: "ty jsi blbej, a ty ještě blbější" nebo známé pohádce, kde se rozličné postavy přou, kdo je nejstarší, přičemž argumentačně vyhrává ten, kdo má poslední slovo, neboť svůj věk výrokově logicky posune v časové hlouběji do minulsti předchozího.

O morálce ankapu lze s vámi diskutovat teprve, až si dostudujete dílo markýze de Sade, který to o tři století před vámi domyslel hlouběji, vážně, ale zároveň i se sarkasmem sobě vlastním.