Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Hry počítačové i jinéNové

Spravuje:

davesade



Reklama



Začal jsem pracovat na zvláštní hře, které jsem dal název "1024 kB MEMORY OK". Jde o druh adventury, ve kterém hlavní hrdina pomocí svého počítače "listuje" mozky mrtvých lidí a skládá dohromady příběh. Vše je dělané záměrně co nejprimitivněji v HTML a CSS.

Webový prohlížeč hráče se tak promění v počítač na rekonstrukci paměti zesnulých. Díky tomu je možné využívat funkce jako "Zobrazit zdrojový kód" či vypnout CSS, čímž se hra zásadně usnadní. Prohlížeč tak simuluje "binární rozbor paměti mozku". K dohrání hry ale v žádném případě není potřeba tyto funkce využívat, mají posloužit zejména v okamžiku, kdy si hráč neví vady.

V současné době jsou hotové dva příběy. Oba obsahují heslo, které má hráč / hlavní hrdina za úkol najít. O principech a smyslu hry či ovládání jsem se rozepsal na svém blogu. Doporučuji si záznam přečíst, aby hra dostala smysl. Samotná hra je umístěna zatím zde. Pokud chcete hrát rovnou od výběru subjektů, prosím.

vytrznik Hodné kluky si nikdy nezapamatují -  na zlé nikdy nezapomenou
Do pohůdky proklikám všechny bodíky až k odkazu, otevře se nový okno, proklikám a znova, proklikám a najdu chcíplou lišku. Obecně by nová okna neměla vadit, naopak, aspoň se člověk může vracet pro informace (což je asi nutné, pokud to má být adventura) jenom překlikáváním mezi nima, ale pokud by se to mělo opakovat do aleluja a těch oken bylo třeba padesát, začalo by to nejspíš asi trochu srát...
 
Mám tady další konceptík, budu rád, když ho zkusíte a napíšete nějakej postřeh. Je to celé v mikroalphafázi, nice nečekejte. Níže je výsek z hromadného mailu:

Zadání:
Snažím se udělat jednoduchou hru, která se bude fyzicky odehrávat převážně na Google Maps (public mapy). Začátek samotné hry bude asi v nějaké HTML stránce, kde bude "intro" a podobně, dále ale celá hra bude o zkoumání map a odhalování informací.
Hlavní hrdina / hráč tedy sedí na orbitální stanici a má k dispozici speciální teleskop, kterým může nejen sledovat Zemi v neuvěřitelně dokonalém přiblížení, ale hlavně je možné "dívat se za roh" - například číst nějaký nápis na zdi. To je "samozřejmě" nesmysl, ale je to herní zkratka. Přirovnal bych to k počítači ESPER z filmu Blade Runner - tam bylo také možné se dívat na zdánlivě 2D fotku, ale přitom bylo vidět i za osoby - tedy normálně neviditelné objekty. Jako bonus - náš supertajný teleskop umí mnohem více - dívat se pod střechy, číst stránky v zavřené knize, laserem ničit malé objekty nebo stahovat fotografie z nalezeného digitálního fotoaparátu (který se válí rozbitý někde pod skálou, ale memory karta je čitelná).
Tento hlavní hrdina dostane do ruky deník výpravy. Každá stránka deníku, tedy den ze života, se umístí jako značka do mapy (tedy Google Maps) a hráč klikáním mezi značkami následuje cestu, jakou výprava urazila. Krom toho jsou ale v deníku vyznačené zajímavé objevy - což jsou nové značky do mapy. Tím se rozšiřuje interakce.

Příklad:
Mapa A obsahuje 20 základních bodů (A01-A20), reprezentujících 20 dní výpravy. Každý bod je "vytrženou stránkou z deníku". Dejme tomu, že jsme došli do třetího dne - A03. V tomto textu bude například popis, že během dne minuli nějakou opuštěnou vesnici, malý hřbitov a podobně. Na konci textu bude odkaz, který bude hráče vést k mapě B03. Mapa B03 je v podstatě detailnějším záznamem cesty z bodu A02 do A03 - hráč může detailněji zkoumat, co všechno se v dané oblasti dá nalézt. Je zřejmé, že hráč není omezený jenom tím, co si výprava napsala do deníku. Mapa B03 bude obsahovat tedy nejen onu vesničku a hřbitov, ale také umožní například přečíst si zrezlou ceduli s názvem vesnice, najít stopy po pásovém vozidle a klidně desítky dalších míst. Záznam deníku A03 má tedy na sebe pevně vázanou mapu B03, která bude obsahovat různé detaily - textové či obrázkové. Tím se hráč dozví více a více. Jak je zřejmé, hráč nemá od začátku k dispozici nic jiného, než mapu A (A01-A20) a teprve proklikáním si otevře jednotlivé mapy B (B01-B03). Jelikož je to na Google Maps, odkazy jsou generované dynamicky, čili je nemožné "jen tak od začátku hry" rovnou skočit na mapu B20, dokud se hráč neprokliká k A20. A také značení map bude ve finále jiné, tohle je jen pro ilustraci. Časem hráč objeví další deníky, které mu opět na mapě zakreslí nové trasy (C, D...) a tím se hra zesložití.

Cíl:
Potřebuji na krátkém příkladě otestovat funkci "enginu". Google Maps obsahují možnost poslat odkaz na jednu mapu a z této mapy mohu odkazovat na jiné mapy. Bohužel - nedaří se mi udělat, aby se mi mapy otvíraly v jednom okně. Pokaždé je to nové okno, kde je jenom ta otvíraná mapa, ne ta původní. Potřebuju teda zkusit, jak by se k tomu postavil hráč. Tedy:

1) Je možné BEZ Google Account hru hrát? Je možné se zorientovat při přepínání mezi mapami (A a B)?
2) Je možné si dát obě mapy do jednoho okna a přepínat se mezi nimi (vlevo dole) jako mezi vrstvami? Když totiž mám pod svým účtem My Maps, tak se po prvním kliknutí na mapu začínají hromadit a přepínám se mezi nimi.
3) Mohl bych poprosit, abyste si založili Google Account a pokusili se dát mapy do svých "favorites" (jestli to nějak jde?) a následně zkusit, jestli to zlepší orientaci? Jestli je vidět mapy najednou.

Já to zkoušel, jenže moje prohlížeče mají nějak moc nacachováno a tak nemám jistotu, jestli to vidím správně, proto oslovuji externisty ;).

Zdroj:
Čtvrtá výprava - Google Maps
Čtvrtá výprava - Google Maps
Čtvrtá výprava - Google Maps
http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ie=UTF8&msa=0&msid=117794822790903343388.000496e75ef10f3086b4a&ll=67.455742,86.693888&spn=0.044425,0.21492&z=13

Toto je odkaz na "Deník čtvrté výpravy", která pátrá po třetí. Na konci najdete první odkaz a následně díky druhému deníku najdete poslední odkaz. Napište mi prosím, jestli se vám to zdá životaschopné. Samozřejmě - tohle je techdemo, v normální hře bude každý bodík obsypaný několika dalšími bodíky a celkově to bude hutnější - tohle máte proklikané za pět minut, to je mi jasné.
 
Hotovo. Komentář blogu nebudu copypastovat, mrkněte se kdyžtak sami: http://angryplayer.blogspot.com/2010/10/1024-kb-memory-ok-treti-cast.html

Jinak lze začít rovnou od výběru subjektů: http://www.rpghry.cz/dds/Memory/exit.htm

Důrazně doporučuji promazat cache prohlížeče, došlo k několika málo změnám v již existujících souborech. Nic extra velkého, ale chtěl jsem to uhladit na základě připomínek po stránce gramatické i faktické.

Těším se na vaše postřehy!
 
Byl jsem teď nemocný a tak jsem třetí část dopsal teprve nyní. Přepíšu to do HTML šablony a během noci uploadnu.

Dostal jsem tip, že můj systém hry je v podstatě identický s hrou "A to snad ne" na ZX - http://zx-spectrum.wz.cz/index.php?cat1=3&cat2=3&game_id=atosnadne.txt - z popisu vyjmu tuto pasáž:

"Jako jedna z mála textových her používala hypertextové odkazy, které známe třeba z internetových stránek. Hra se ovládá pohybem kurzoru po obrazovce a vybíráním zvýrazněných klíčových slov. Hra je ztížena tím, že obsahuje i neoznačená klíčová slova!"

Dosud jsem si myslel, že mám českou scénu celkem zmapovanou, no stalo se ;).

A mimochodem jsem dostal dost odezvy a pár nápadů na rozšíření herního systému při zachování holého HTML. Ale to asi až do další hry, bude-li jaká ;).
 
Tohle je nějaký přepsaný popis zážitků s LSD?
Myslím, že to hraješ přesně tak, jak jsem zamýšlel, díky za report i chválu.

Ridley, tedy její heslo, je docela zapeklité záměrně. Ale když se zamyslíš nad tím, kolik je celkem možností, anebo budeš více pozorný, tak to vyplyne automaticky. Už mám report, že to někdo dorazil, takže to není nemožné ;).

Už jsem rozepsal třetí část.
Paráda, gratuluji k chytlavému příběhu s příjemným grafickým rozhraním ;) Kdo ještě nezačal hrát tak mu doporučuji pustit si pro doplnění atmosféry ke hraní, nějaký 8-bit nebo něco na "příbuzné" vlně ala Blade Runner. Jonathan dohrán, ale s Ridley se budu muset ještě porvat a že ve mě hrklo když jsem si již myslel že heslo mám a ona to slepá ulička... První a část druhých projetí jsem hrál se zapnutými styly. Pak jsem se díky vypnutí zbavil click-origijí a díky tomu jak je hra koncipovaná, se schizofrení pocit podvádění sama sebe dostavil jen párkrát. Cítím to tak že vypnutím stylů přecházím na jinou úroveň pátrání která kdyby se omezila a nebo oddělila (což předpokládám v současné formě nejde) by měla hnedle zase jinou rovinu. Tedy buď projetí "s" a nebo si řeknu třikrát a dost. Vžití se do role bylo skvělé a po chvíli přesouvání se ve skrumáži oken, vracení se zpět a snaze zorientovat se v html které znám jen velmi zlehka, jsem se plně naladil.
 
Právě jsem dodělal a uploadnul druhou část své "adventury". Ti, co už hru hráli, mohou začít rovnou od tohoto místa:
http://www.rpghry.cz/dds/Memory/exit.htm

Ostatní, chtějí-li začít od začátku, odkazuji na patřičný záznam v mém blogu, přesněji na začátek celé hry.
http://angryplayer.blogspot.com/2010/09/1024-kb-memory-ok-demo.html
http://www.rpghry.cz/dds/Memory/000.htm

Druhou část jsem se snažil více propracovat, řešení není podle mne komplikované, ale podařilo se mi tam udělat určitou nelinearitu, takže by to mělo být zajímavější. Na druhou stranu jsem kvůli tomu musel zaujmout výpravnější přístup k věci, takže je tam několik pasáží, kdy se jen kliká "next, next, next". Snad se to bude líbit, opět vítám libovolný feedback.

Mimochodem - v závěru druhé části je záměrně (!) jedna naprosto nelogická a zavádějící informace (a pokud budete hrát opravdu pečlivě, měli byste vidět komentář hlavního hrdiny, že to nemá logiku). Smysl toho vyplyne později, až po čtvrté části ;).
 
Dobře, v druhé kapitole přidám více slepých uliček. Už mám pár nápadů, jak udělat "puzzly".
Pavello The cake  is a lie!
většinu postřehů jsem už psal včera via vzkazník
- k stupni ukrytí cíle: v současné podobě je to myslím v poho, imho se k němu každý dopracuje po tom co zjistí že napoprvé nenašel to co hledal, případně až si projede ostatní subjekty a zjistí, že nic nemá
- rozhodně bych nepřidával zbytečně moc odkazů na cíl (nebo naopak přidat více se slepými uličkami), protože obtížnost celé hry se odvíjí od jeho nalezení
 
captainn Přátelství?  Ne, děkuji.
book
 
Přečti si nejprve prosím ten blog, tam je všechno vysvětlené (i to srovnání s point'n'click).
Je to spis textovka, nez point n click.

To je schvalne, ze neni videt, ktera cast textu je odkaz?
 
V záhlaví jsou hlavní informace. Rád bych poprosil místní komunitu, jestli by se mohli pár minut / hodin pověnovat mé experimentální hře a napsali mi, co se jim líbí, nelíbí, případně doplnit nápady a vylepšení. Mám celkem jasno o tom, co by hra měla splňovat - tedy použití primitivního HTML je "umělecký záměr", ale zároveň jsem otevřený diskuzi, co zkusit změnit.