Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Log,
manka

Může vás zajímat



Reklama



Taky se vám ježí chlupy na těle, když nějaký páprda spustí: "To za našich mladých let nebylo..." No, a co takhle s tou výchovou začít u sebe? Pravidla jsou stejná, jako byla na Průvodci, kdo tam už byl, ví, že nepatřičné diskuse mažu bez rozdílu autora.

Flair (zakladatel klubu)

Pokud vás zajímá, kdo má jak staré dítě nebo si chcete osvěžit paměť, zde je přehledná tabulka z dílny Kirjata (userscript od Kirjata).

Důležité telefony při pohromách:
Toxikologická služba:
+420224915402,+420224919293. Zavoláte co se stalo, oni poradí. To první (myslím) by mělo být nonstop. (alen)
Poskytování zdravotních služeb nezletilému (daylight)
Okouny doporučovaná dětská literatura (kulida)


Ještě k OT debatě v Dětštině:

Manželka děti uspávala (zpívala jim, nebo vyprávěla, prostě s nima byla v ložnici dokud neusnuly) a jsem jí za to povděčen.

Mně moje máti dávala spát, přečetla si to v nějaké knížce o výchově dětí ze šedesátých let. Bráchu už uspávala, páč nad moudrem z knih vyhrály její mateřské instinkty.

Napsal bych dlouhý a logický vysvětelní, proč se některý děti mají uspávat, ale nebudu to dělat, páč to nemá cenu.
 
frakira už nemá žádné problémy... 
Hmm, teď jsem si vzpomněla na video s malou Ruskou školačkou na hodině angličtiny, která kopla učitele... https://www.youtube.com/watch?v=DyNEkI48luU

Mně nejde jen o to telefonování. Mně vadí, že když paní učitelka něco řekne, tak to platí. Musí přece přemýšlet - stejně tak, jako musí někde hledat pomoc, pokud bychom jí ubližovali doma, platí to i pro školu. Když je na ní pácháno něco špatného, tak jaképak "nesmí" :-/
asi zjebej učitelky, ne? (jak, vytlouct z hlavy, prostě jí řekni že za to nemůže a že si promluvíš s učitelkama. ona si to bude promýšlet a nakonec si na to přijde sama. - pokud se ovšem neschovala, že :)
Tak ať tě v nouzi jen prozvoní nebo pošle SMS, to není telefonování.
frakira už nemá žádné problémy... 
To se mě neptej...

(Verča normálně chodí do družiny, ale dnes nešla ani na oběd. O děti, které nechodí na oběd, se stará paní učitelka, o družinové děti se stará paní družinářka. Prostě si paní zřejmě myslela, že je třída prázdná (děti mají boty za paravanem, takže si Verči mohla nevšimnout) a Verča jí nechyběla, protože předpokládala, že je Verča s paní učitelkou (nebo družinářkou - kdoví, která ... ji tam zamkla)
Ale to je můj soukromý dohad - možná to bylo úplně jinak. Já jen nevím, jak jí vytlouct z hlavy, že to je její chyba a také to, že ve třídě se telefonovat nesmí - protože to je už podruhé, kdy by se mi opravdu hodilo, kdyby zavolala)
jak můžou někoho omylem zamknout??
frakira už nemá žádné problémy... 
OT
Verču zamkli ve třídě a ona se teď cítí provinile, že byla tak pomalá. Grrr!!!
Chápu, že to muselo být omylem, ale stejně mám vztek.

Dokonce nechtěla volat (ještěže dnes nešla domů sama a viděla manžela z okna), protože ve třídě se telefonovat přece nesmí.
 
Dítě nevychovávají tresty a odměny, ale systém. Když má dítě v systému rodiny místo, které mu vyhovuje a na kterém se cítí dobře, tak celkem bez problémů přijme pravidla, kterým se ten systém řídí. Převezme natrvalo morální zásady té rodiny.

JASAN, ještě na Průvodci 2000-2001

(Ale jsou to jenom takový kecy. Šedivá je teorie, zelený strom života. )
 
Vlaho Lasciate ogni speranza voi ch´entrate 
citát dne
„Nejdůležitějším činitelem v procesu formování osobnosti dítěte zůstává osobnost jeho rodičů. Nezáleží při tom na pedagogických poučkách. Rodiče nejsou kybernetičtí roboti, kteří mechanicky reagují na chování dítěte a vždy správně vyhodnotí adekvátnost odměn a trestů, pohlavků a bonbónů. Život je natolik složitý, že je v odměřování výchovných prostředků vždy potřeba postupovat originálně, tvořivě a hlavně citlivě. A toho jsme schopni jen tehdy, pokud k dítěti máme hluboký vztah. Dobře potrestat může jenom ten, kdo má trestaného opravdu rád.“

Z. Matějček, Po dobrém nebo po zlém, Praha, Portál 1994.
 
No ona informatika by rozhodne mela byt neco jineho nez IVT blahe pameti, spise prace se zdroji, jakymikoli (ariosofie nebo Aluska napokec? nesla by tam probublat i financni gramotnost?) a Vypocetni technika by se mela zabyvat taky necim jinym, nez generacemi pocitacu a cvicenim z matematiky... ale jsem mimo skolstvi prilis dlouho.
Tak oni netvrdí, že ve volitelných předmětech není co učit, ale že jsou nuceni zvyšovat dotace testovaných předmětů, aby děti vyhověly tabulkám, a na tohle jim pak nezbývají vyučovací hodiny, kterých je omezený počet.
(Prostě blbej důsledek blbejch nápadů.)
Anabel Lee pubertalni, nevzdelana a vasnemi  zmitana chamrad a mrzka luza
pritom zrovna v informatice pro devataky by se treba mohlo ucit, ze se nema vsechno psat na fejcbuk a jaky z toho muzou byt dusledky a tak, ze? kdyz uz teda decka umi bravurne kontingecni tabulky v excelu...
 
pokud někde zrušili cvičení z českýho jazyka a informatiku jako volitelný předměty, tak to ve skutečnosti bylo doučování pro žáky zadara, pro učitele v rámci platu. asi potřebovali nějak naplnit nějaký kvóty nebo nevim, nejsu učitel, ale dokážu si to představit, co je k tomu nutilo.

pořád na tom nevidím nic špatně a opakuju, že je rozdíl mezi povinně volitelným a volitelným předmětem.

(inliner: děti to měly. nemusím nic říkat dál, víme oba PŘESNĚ co je to za nesmysl)
Bruno ...abys spalo, neplakalo, svy mamince  pokoj dalo
To bezpochyby, ale tady pisou "Ale vývoj v poslední době donutil ředitele cvičení z českého jazyka, matematiky, informatiky a sportovní hry zrušit."

Takze ne uplne vychovy ke zdravi a jiny keramiky. Taky mluvi o zruseni informatiky v devate tride.
cajti Porozumění psanému textu -   víc po vás nechci ...
No nevím, dřív se to všechno stíhalo odučit za 8 let. Mám pocit, že osnovy pro devátou třídu stále obsahují jen flákání .... a najednou zjišťují, že nestihly děcka nic naučit?
wiriel Beneficium beneficio provocatur  
volitelný předmět je ten, na který se nemusí chodit?
 
volitelný předměty taky můžou být reziduum z dob, kdy bylo dětí málo a ředitelé doufali, že se kvůli volitelnému volejbalu nebo počítačům přihlásí pár nespádových dětí. Teď, když je dětí přebytek, není důvod to držet.
 
Štěně A hangover is the wrath of grapes. 
Já tam teda nečtu "psaní všemi deseti a výchova ke zdraví", alébrž "informatika a sportovní hry."

Nad "My jsme zrušili v devítce informatiku, protože v tomto věku ji děti až tak moc nepotřebují." jsem se pozastavoval už vedle na FB.

Docela mě fascinuje, že školy za devět let nezvládají do dětí nabušit čtení, počty a kdo byl Jidáš za pět hodin od každého týdně, nebo kolik, tak jim ještě musí zrušit kompy a volejbal.

Někde je něco špatně.
(viděl jsem jednou sešit z Výchovy ke zdraví a bylo to stokrát horší, než si vůbec dovedete představit a to nepřeháním, namátkou si vzpomínám, že se učili nazpaměť, co je to "nápoj" (tuším něco jako tekutina, která dodává tělu potřebné látky, prostě wtfomg))
volitelný předmět X povinně volitelný předmět
(rušení volitelných předmětů mně osobně dává smysl, ač jsem článek nedočtla až do konce. je to takovej bonus k tomu, co má být povinný, a pokud spotřebuje učitelům čas a energii, kerý mají věnovat normálnímu vzdělávání, tak oukej, nějaký Psaní všema deseti a jiné Výchovy ke zdraví můžou jít do... stoupy)