Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

japok, tapeworm



Reklama



Monarchisti, libertariáni a marxisti svůj klub už mají, je čas pro nás, sluníčkově multikulti politickokorektně pseudohumanistické.
Název možná je trochu zavádějící, ale zvyknete si.
Photobucket
Multikulti pseudohumanista vylézá ze své nory

Šnek neboli  Šnek 7.srpen 2012 11:06:07
TL: Chci referenční rámec, podle něhož to můžeš obhajitelně rozhodnout. Pokud je to tak, že slyšíš o případu, a pak jakýsi nevypočitatelný hlas z hloubi Tvého podvědomí řekne: to je/není ideologie, tak se nemáme o čem bavit, protože tu není žádný intersubjektivně pozorovatelný jev. Proto se ptám.
Tander Lee ... gradientně fašizující humanista  ... taky jeden z nás 7.srpen 2012 10:52:13
Jo tak, ty chceš nějaký ten absolutní referenční rámec. Tím je asi pouze můj subjektivní humanistický fanatismus, ne?
Nazaretsky Jsem do muziky celej blázen  protože jsem blázen 7.srpen 2012 10:38:03
Nekde napravuji, jinde zas prilevaji olej do ohne. Nabozenstvi je jen nastroj a zalezi na tom, komu padne do ruky.
Šnek neboli  Šnek 7.srpen 2012 10:37:11
TL: Já nechci příklady. Pořád dokola tu meleš dva příklady s tím, že jeden je ideologický a druhý ne, ale já bych od Tebe potřeboval slyšet obecný princip, podle kterého to rozlišíš.
tigr_papirosowy   7.srpen 2012 9:10:01
Šnek teď asi poukáže že i když stovky milionů lidí zmíněnou pasáž v Koránu s přihlédnutím k hadísům vykládají jako smrt pro odpadlíky, v samotném koránu se hovoří jenom o "trestu", bez toho jestli má být pozemský anebo záhrobní a koneckonců stamiliony lidí neznají své náboženství tak dobře jako kvalifikovaný religionista.
Tander Lee ... gradientně fašizující humanista  ... taky jeden z nás 7.srpen 2012 7:04:54
Tyhle stránky už byly?

http://www.religioustolerance.org/

Almost all other religious web sites explain only the beliefs of the webmaster or sponsoring faith group. We are different: we try to explain accurately the full diversity of religious beliefs, world views, and systems of morality, ethics, and values.

Tander Lee ... gradientně fašizující humanista  ... taky jeden z nás 7.srpen 2012 7:00:19
V některých svatých knihách některých náboženských systémů se kupříkladu píše, že za odpadnutí od víry má být smrt. Není potom divu, když to někteří věřící vezmou doslova a vztáhnout to i na svou vlastní dceru, která "odpadne" od víry svých rodičů. Toto je "ideologický" motiv. (Nehodlám diskutovat, zda si dotyční vrahové vykládají to své svaté písmo nějak špatně; je to nepodstatné).

Takovýhle ideologický motiv u Ukrajince-vraha prostě nenajdeš, protože je to "obyčejná" vražda pro peníze nebo z vilnosti. Mohl by tam být ideologický motiv, kdyby byl Ukrajinec anarchistou a servírka dcerou nějakého milionáře (ale to by zas nedělala servírku) a on to dělal v zájmu nějakých anarchistických ideálů o sociální spravedlnosti; tento motiv není ovšem na Západě v současnosti v módě.

o128 Svět je založen na paradoxu  7.srpen 2012 6:35:29
Problém lidstva je v kopírování krutosti přírody. Náboženství jsou jen pokusy to napravit. Nemůžou tedy být prvotní příčinou zde popisovaných exscesů.
Algeroth   7.srpen 2012 1:21:02
Klatě!
Algeroth   7.srpen 2012 1:00:16
Když já ho nemám rád, jeho největší přínos pro liberalismus byl ve formulování nějakého konceptu lidských práv (a to ani nebyl první), ale ten jeho se mu rozpadá bez přítomnosti Boha. A to Boha biblického. Dost šlendrián jestli se můžu vyjádřit.

Předpokládat nějakou preexistující harmonii ve společnosti je zbabělý úprk, pokud za hlavní otázku liberalismu považuješ jak to udělat aby se lidé s různými představami o světě nepovraždili a byli schopni žít v jedné polis. Což Hobbes zodpovídá poctivěji a IMHO lépe.
Já bych to klidně ocitoval, ale s těma katolíkama mi to nepřišlo tak přesvědčivý jako s ateistama. Na svou dobu imho žádná konzerva nebyl.
Algeroth   7.srpen 2012 0:52:00
Nejsem si jistej jesli argomentovat tou konzervativní konzervou Lockem je nejlepší nápad. On nejenomže měl problémy s ateisty, ale ještě mnohem větší měl s katolíky. A k nemožnosti ateistů zapojit se do politického života byl ke konci taky shovívavý. Tolik k toleranci různých křesťanských sekt.

A proč neměl rád katolíky? Protože slouží jinému vladaři než je ten místní, světský, nespadají do jeho jurisdikce a stávají se tak vlastně vojáky někoho jiného. Pikantní vzhledem k TL strachu z hord muslimů zavádějících v ulicích Londýna šáríju.

Takže jeden odstavec který jsi neocitoval: "Again: That Church can have no right to be tolerated by the magistrate which is constituted upon such a bottom that all those who enter into it do thereby ipso facto deliver themselves up to the protection and service of another prince. For by this means the magistrate would give way to the settling of a foreign jurisdiction in his own country and suffer his own people to be listed, as it were, for soldiers against his own Government. Nor does the frivolous and fallacious distinction between the Court and the Church afford any remedy to this inconvenience; especially when both the one and the other are equally subject to the absolute authority of the same person, who has not only power to persuade the members of his Church to whatsoever he lists, either as purely religious, or in order thereunto, but can also enjoin it them on pain of eternal fire. It is ridiculous for any one to profess himself to be a Mahometan only in his religion, but in everything else a faithful subject to a Christian magistrate, whilst at the same time he acknowledges himself bound to yield blind obedience to the Mufti of Constantinople, who himself is entirely obedient to the Ottoman Emperor and frames the feigned oracles of that religion according to his pleasure. But this Mahometan living amongst Christians would yet more apparently renounce their government if he acknowledged the same person to be head of his Church who is the supreme magistrate in the state."
Šnek neboli  Šnek 7.srpen 2012 0:38:49
TL: Chci vědět, co tím myslíš Ty. Jsi schopen to nějak přesněji charakterizovat (a nejen tím, cos kolikrát slyšel a do čeho tudíž nevidím)?
Tander Lee ... gradientně fašizující humanista  ... taky jeden z nás 6.srpen 2012 23:32:15
Ideologie je jasně vyjádřena už tím označením "vraždy ze cti". Počty nemám podložené ničím, ale schvalovat vraždu pro peníze jsem slyšel málokdy, schvalování vražd ze cti je poměrně běžné. Ale jestli na to potřebuješ sociologický průzkum, tak si ho najdi.
Kdybys chtěl, tak si ty skupinové vlastnosti, kvůli kterým Ukrajinci vraždí servírky, najdeš. Nic proti Ukrajincům. Ale právě proto mi přijde důležitější, co přesně si skutečně myslíš o "skupinových vlastnostech" a jak na ně reagovat, než co cítíš při zprávách o rodinných krvácích.
Šnek neboli  Šnek 6.srpen 2012 22:50:06
Nechápu ani jedno ze Tvých tvrzení. Co v tomto kontextu nazýváš ideologií? A čím máš podloženy ty počty lidí první a druhé skupiny?
Tander Lee ... gradientně fašizující humanista  ... taky jeden z nás 6.srpen 2012 22:44:45
Psal jsem někde, že je krást tržbu a znásilňovat oukej? Jen za tím není žádná ideologie, zatímco za podřezáváním vlastních dcer (a jinými tradičními "nechutnostmi") ta ideologie (nebo jak to nazvat) je.

Jenže zatímco se najde jen málo lidí, co budou omlouvat vraha, který pro peníze/z vášně zavraždí servírku, najde se mnohem více, co chápou rodiče, kteří zabijí dceru-odpadlici.

Šnek neboli  Šnek 6.srpen 2012 22:38:11
TL: Takže krást tržbu a znásilňovat oukej, vraždit z kulturně-náboženských pohnutek nikoliv. Co takhle krást tržbu z náboženských pohnutek?
Šnek neboli  Šnek 6.srpen 2012 22:36:49
TL: Byl konfliktem, v němž velké skupiny lidí jednaly jako stáda. A ke stádnosti vychovávají právě tyhle pěkné zprávy.