Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

japok, tapeworm



Reklama



Monarchisti, libertariáni a marxisti svůj klub už mají, je čas pro nás, sluníčkově multikulti politickokorektně pseudohumanistické.
Název možná je trochu zavádějící, ale zvyknete si.
Photobucket
Multikulti pseudohumanista vylézá ze své nory

Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend 27.únor 2012 10:07:36
(Ď. Lepší než ta Wiki.)
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend 27.únor 2012 10:06:10
To máš ale z jiného zdroje než z tohohle odkazu na Wiki, ne? Tam píšou akorát, že byl "very religious", hmmm, to se píše o kdekom a zejména politici v religiózních společnostech budou těžko "very blasphemous" (dělat jim tam třeba ministra, tak budu taky nosit plnovous, číst Korán a pravidelně chodit do mešity). Pokud jde o studium Koránu - ono je tak nějak podstatou svatých knih, že v nich najdeš cokoli. Ostatně, nejen ve svatých knihách, ono se dá i z pár příspěvků na okouna vyvodit ledacos, jak je patrné.
Kristian Celestial Emporium of   Benevolent Knowledge 27.únor 2012 10:03:28
No tk předpokládám, že ono to bude stejné jako s křesťanstvím, tedy že homogenní islám neexistuje, stejně jako je obrovská propast mezi vlažným anglikánem a kreacionistou z Bible beltu.

Nicméně pořád mám pocit, že všechny islámské země jsou víc v prdeli než ty křesťansko-protestantské, a to i ty, které mají prachy z ropy. Čím si vysvětlujete tohle?

Možná je to spíš do klubu Islám, ale když už se debata rozjela tady http://www.bu.edu/aias/nawid_article.pdf
Ti modernizátoři, třeba Mahmúd Tarzí, byli upřímně věřící muslimové, dokonce by se dalo říci první islamisté. Věřili, že skutečné čtení Koránu, ne jenom jeho memorizování, je pro obrodu muslimského světa stejně důležité, jako přebírání poznatků ze Západu. Budeš se muset smířit s tím, že Korán znamená pro spoustu lidí spoustu věcí a udělat rovnítko Korán = zaostalost a tradicionalismus není žádný umění, ale obyčejná arogance.
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend 27.únor 2012 9:35:26
No narodil se "v muslimské rodině, muslimským rodičům" - ale mám dojem, že ho k muslimské víře začali přivádět až později, jestli vůbec.
Jan.S.Harold Если книг читать не будешь  скоро грамоту забудешь 27.únor 2012 9:03:58
Já teď nedávno někde četl (kauzu nesleduju), že Rushdie nikdy muslim nebyl ani formálně...
Tander Lee Freedom of expression is the freedom  to offend 27.únor 2012 8:53:43
Problém je v tom, že "sacred" není jen "posvátno". Má víc významů (alespoň v současné angličtině tomu tak je, například je to opozitum k "secular") a pokud se snažíš význam slova "sacred" v uvedeném citátu ztotožnit se slovem "posvátno" (navíc ještě ideálně podle tvé definice, kterou zhruba znám a kterou tedy není třeba v Religionistice rozebírat), tak ho zkresluješ.
Tander Lee   27.únor 2012 7:40:05
On muslim je i Salman Rushdie (i když to už je spíš odpadlík) a já jsem křesťan.
Na co ještě nevymyslíme vědu.
Ale oni už muslimové jsou, nemusí se k ničemu uchylovat. Dokonce i ti modernizátoři byli muslimové a malování obřích Koránů by jim patrně vůbec nevadilo.
Šnek ... sometimes, you should simply   ACT 27.únor 2012 1:15:11
JN: O názorech politologů či religionistů tu nebyla řeč. Šlo o vědecké (a v tomto smyslu pravdivé) poznávání náboženských jevů. Religionisté mohou mít různé názory, mohou výsledky svého bádání různě hodnotit a vyvozovat z nich různé důsledky, ale na těch výsledcích samotných se shodnou.
Cichlasoma   27.únor 2012 1:12:26
Pokud to myslíš tak, že vlastně chtěl říct, že taková idea, která chce "to turn other ideas - uncertainty, progress, change - into crimes" je nejkonservativnější, tak s tím lze imho souhlasit (o pravém významu "konservatismu" flejmovat nechci). Ale vztah k posvátnému prostě často nutí lidi dělat naopak "revoluční" věci - záleží na jeho konkrétní formě.
Ale prd, nešlapeš po žádných bábovičkách, zase si tak nefandi ty ničiteli předsudků. Já osobně třeba považuji to umělecké dílo které (snad) bylo na počátku zdejší pře za skvělou věc. Ovšem na skutečnosti, že hledám-li pravdivé poznání, tak názory politologů a religionistů pro mně mají stejný význam jako názory mlíkařů to nic nemění.
Šnek ... sometimes, you should simply   ACT 27.únor 2012 0:47:09
JN: Ani to není pravda, jakkoli odvaha je důležitá. Ale je to s touto debatou ještě mimoběžnější než ten Rushdieho citát.

Hele, pánové, já chápu, že vás sere, když vám někdo šlape po vašich předsudkových bábovičkách. Ale nemůžete se tomu postavit čelem a nesnažit se pořád tímto způsobem rozmělňovat debatu? (Postavit čelem... odvaha... oh, wait...)

Šnek ... sometimes, you should simply   ACT 27.únor 2012 0:43:58
TL: Jenže v tom je právě ten problém. Posvátno není idea, posvátno je jev, který prostupuje úplně všechno. Není možno si vybrat buď posvátno (které souvisí se existenciální lidskou potřebou jistoty), nebo nejistotu -- nanejvýš je možno nejistotu prohlásit za určitý jistý rámec, tedy odsunout posvátno do jiné úrovně vnímání.
Ne nezaručí, ale bez odvahy k pravdivému poznání nikdo nedojde. Knihy ani brýle nutné nejsou.
Tander Lee   27.únor 2012 0:38:19
Když jsem se nad tím zamyslel, tak se mi zdá, že ten citát se týká spíše sociologie, než religionistiky. Důraz není na slově "sacred", spíš na té druhé půlce. Samozřejmě je to opět jen otázka interpretace a projekce vlastních názorů.
Šnek ... sometimes, you should simply   ACT 27.únor 2012 0:36:01
JN: Nejde ani o jedno z toho. Odvaha Ti nezaručí pravdivé poznání. Tisíc a jedna knih také ne. Brejle také ne.
Možná jde o to mít odvahu. Né brejle a přečteno 1000 a jedna knih.