Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravuje:

Barclay

Může vás zajímat



Reklama



Diskuze o silniční dopravě, předpisech, zákonech, železničních přejezdech, tunelech, dálnicích, pánech v klobouku, levě orientovaných ženách (jezdí zásadně v levém pruhu) i mužích - prostě doprava (i doleva).

Úplné znění silničního zákona: doc pdf

Odmítnutí podání vysvětlení (mohl bych způsobit trestní stíhání nebo stíhání za přestupek sobě nebo osobě blízké)
u PČR: §61 odst. 3 zák. 273/2008 Sb.
u MP: §11 odst. 4 zák. 553/1991 Sb.
na úřadě: §60 odst. 1 zák. 200/1990 Sb.

Databáze ukradených vozidel

Spřátelené kluby:
Silniční doprava - body


ocs sine ira et studio  OCSite
 
ocs sine ira et studio  OCSite
Tak ono obecně by bez lidí byla cesta klidnější, o tom není sporu :)

(Jinak já jel na otočku do Prahy a zpět, a ačkoli je to poněkud kratší cesta než ta Tvá, mám z ní zkušenosti dost obdobné :/ Speciálně tedy Strakonická směrem ven u nás vypadala spíš jako kontinuální parkoviště, než co jiného...)

Dneska jsem jel na otočku do Vídně a zpět, pár postřehu z cest
D1 - klasika, katastrofa, naštěstí jsem ráno poslouchal dopravu a stihnul uhnout včas na ZNojmo, protože u Velké Bíteše fronta narostla na více jak hodinu a i objízdná trasa nic moc.
Lidi v omezeních neumí jezdit, bojí se, zbytečně brzdí dopravu
silnice na Znojmo je taky asi na 4 místech pěkně rozkopaná, takže zdržení 10-20 min, podle toho, jak člověk chytne světla
Ve Vídni se taky kope v tunelu an nábřeží, ale i přes hustou dopravu to celkem popojíždí a odsejpá

Cestou zpět jsem to bral na Mikulov, to už směrem an Prahu byla cesta úplně ok. Rakušáci už mají pěknej kus dálnice k nám hotovej a další kus kopou, záhy budou u čáry a u nás se zatím ani nedohodli, jak to napojí na tu spojku z Brna na Mikulov. To zase bude ostudy....

Poláci, dodávky, osobáci a kamiony (+ ostravský značky), nutná zvýšená obezřetost, jezdej jako kreteni, buď jako sebevrazi nebo šíleně pomalu. fakt by bez nich byla cesta klidnější .....
 
!!!
Tam bylo EIA zpracované tak dávno, že se již podle jiného zákona muselo skartovat, a tudíž ani nešlo přezkoumat.
Takhle jsem o tom ještě nepřemýšlel, že EIA byla zpracována moc včas :-) Spíš se v EU nepočítá s tím, že u nás příprava stavby přes všechny rozklady aktivistů, rozporujících každou tečku nad i, a neustálé odsouvání v důsledku toho, že se ministři střídají jak figury na orloji a každý má snahu obrátit priority předchůdce naruby, bude trvat déle než perioda legislativních updatů.
padlock Korupce jest základem státu.  
Jistě nejsme nijak vepři. Ohledně kvality úředníků souhlas s Lejzym. Ale tuhle várku shodil brusel ze stolu an block, aniž by se obtěžoval zkoumat kvalitu jednotlivých dokumentů (jež by asi většinou rovněž neprošly). Protože EIA podle pravidel z minulého století. Hotovo.
skvrna_od_kreozotu skvrnu pořídíme snadno 
eh, 101 v předposledním odstavci si přelepte 100 atd.
skvrna_od_kreozotu skvrnu pořídíme snadno 
Pro studium pozadí problému doporučuju ke studiu (riadny) materiál návrhu 70/16.

tl;dr:
Jádrem pudla je skutečnost, že stavby posuzované podle legislativy z roku 1992(!) podle "nové" úpravy z roku 2001 potřebují ověřující stanovisko, které dosud nezískaly:
Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, byl novelizován z. č. 39/2015 Sb. s účinností od 1.4.2015. Přijetím tohoto zákona vznikla investorům, kteří připravují a chtějí realizovat záměry, v předchozím období posouzené z pohledu jejich možného negativního vlivu na životní prostředí, nové povinnosti. První povinnost spočívá v nutnosti zažádat o vydání tzv. ověřujícího stanoviska ... blabla ptydepe ... Bez vydání ověřujícího závazného stanoviska dle přechodných ustanovení resp. bez následného vydání závazného stanoviska k ověření vlivu změn záměru, vydávaného dle §9a odst. 4) z. č. 100/2001 Sb. nelze úspěšně získat rozhodnutí v navazujícím řízení (převážně se jedná o nemožnost získat stavební povolení).
A teď začíná legrace: vzhledem k tomu, že oblast byla dále řešena směrnicí 2011/92/EU - kterou jsme btw implementovali až tím 39/2015 Sb., a to na základě řízení o nepřevzetí legislativy zahájeného v dubnu 2013 - jej už zřejmě ani získat nemohou.

K myšlence národního financování se tam dál uvádí:
V této souvislosti je vhodné poznamenat, že řešením současné komplikované situace není financování staveb z národních zdrojů, neboť současná situace znamená, že u staveb se stanovisky EIA dle zákona č. 244/1992 Sb. nejsou resortní investorské organizace Ministerstva dopravy schopny získat stavební povolení. Případná možnost řešení formou prosazení změny zákona, který by umožnil využívat stanoviska dle zákona č. 244/1992 Sb. bez dohody s Evropskou komisí, by přitom s vysokou mírou pravděpodobnosti vyústila v pokračování infringementu, s čímž souvisí hrozba pozastavení všech „tvrdých“ operačních programů.

Pokud to teda celé dobře chápu: jen mezi vydáním zákona 101/2001 a zmíněné směrnice uběhlo deset let času. Za celou tu dobu se ohledně starých stanovisek neudělalo lautr nic. S takovou se nemůžeme divit, že když to po dalších pěti letech chceme začít řešit, protože nás tak nějak začala tlačit bota, tak na nás Komise akorát vystrčí prostředník. Zároveň ovšem celý průser těžko házet jen na ÁNO, jakofirmu ministry (což by beztak byla slabá útěcha).

Pokud mě nějaký zde přítomný odborník vyvede z případného omylu, budu asi rád.
Vzpomeň si na EIA a další dokumentaci ohledně dálnice kolem Velemína - to ještě žádné změny pravidel ze strany EU nebyly a stejně to soudy rozhodovaly proti úředníkům. A musely.
padlock Korupce jest základem státu.  
AFAIK tak aktuální problém spočívá v tom, že EIA pro většinu plánovaných staveb bylo zpracováno až moc včas. Brusel mezitím stihl změnit příslušné normy, ale oznámení bylo na dně zamčené registračky vecpané na zrušeném záchodě s cedulí "Pozor, leopard!" na dveřích. Tudíž to Ťok-úředníci, jsouce zaneprázdněni náročnou výrobou maket dopravních staveb z pětitisícových bankovek na svých stolech, neměli šanci zaregistrovat.
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Jsou to naprosto neschopni idioti. K takovymto stavbam be se mela EIA delat i bez dotaci. EU je v tom zcela nevinne.
Protože na rozhledny se EIA prostě vypracuje. Mně připadá, že u nás dlouhodobě úředníci zajišťující projekty silnic a dálnic mají problémy nechat EIA správně a včas zpracovat. Jestli mají své oblíbené dodavatele, kterým platí miliony za nic, pak se na nedostatcích v EIA a další ekologické dokumentaci snadno postaví soudní spory odpůrců staveb? Nebo jsou jen neschopní? Možná je to stále pár stejných packalů?
Reakce na | Vlákno  
igi mors ontologica  -
Tak jako stavet dalnice se da i bez dotaci, ale o to vic bude rozhleden, protoze cerpat se musi...
Mastodont  
Jj, taky si myslím, že by se měli na EU vys*** a alespoň ty nejkritičtější úseky stavět, co to jde
padlock Korupce jest základem státu.  
Jinak tutaj písmenkují, že prachy z brusele činí asi čtvrtinu a stavět se (na EIA z pravěku) může i bez nich.
Rozpočet roku 2016 vychází z navýšených směrných čísel Ministerstva financí ČR v celkové výši 47,1 mld. Kč národních zdrojů a při zapojení předpokládaného zůstatku finančních prostředků SFDI ke konci roku 2015 pracuje s celkovými národními zdroji ve výši 51,3 mld. Kč.
Se zapojením prostředků EU ve výši 14,3 mld. Kč činí pro rok 2016 celková výše navrženého rozpočtu téměř 65,7 mld. Kč.
JeromeHeretic Nejsem temný, jsem jemný   v hezkým svetru
Jasne... a pana dalnici nezna a nikdy ho nevidel. A krome toho ta castka taky nesedi.
padlock Korupce jest základem státu.  
šak hej. Nasypat peníze ještě neznamená začít stavět...
JeromeHeretic Nejsem temný, jsem jemný   v hezkým svetru
Nerikal tuhlenc agent Bures, ze letosni rozpocet neni vyrovnany ale schodkovy puze proto, ze nasypal bambilion penez do stavby silnic, na coz minule vlady prdely, jinak ze by byl vyrovnany?
Mastodont  
http://echo24.cz/a/iVVdv/dalnice-nebudou-ted-uz-to-priznali-i-ministri

Teprve včera komentovaly tragédii s posudky EIA velké stavební firmy. Jejich profesní Svaz podnikatelů ve stavebnictví upozornil, že verdikt ohrozí tuzemské stavebnictví jako celek. Výpadek nových zakázek na silniční stavby zastavil růst sektoru už v loňském druhém pololetí, letos už může dojít k návratu poměrů, které stavebníci zažili za poslední recese. Experti firmy Eurovia odhadují, že se stavby zdrží o tři až čtyři roky. Nedělají si předem zbytečné iluze, protože dobře vědí, že podle platných předpisů bude nutné navrhnout a posoudit nejméně dvě varianty chystané stavby. S takovou praxí nemá zdejší státní správa žádné zkušenosti.

Andrej Babiš slíbil, že bude stát řídit jako firmu. Své ministry vybíral jako zkušené podnikové manažery, kteří se místo prázdných řečí pustí do díla a na rozdíl od „politiků“ něco opravdu udělají. Při rozhodování o dopravních investicích se manažeři z ANO dostali nejblíže k podnikatelskému sektoru, a proto je překvapivé, že právě zde Babiš, Ťok a Brabec tak dokonale selhali. Možná je za vším jeden drobný detail. Třeba by všechno dopadlo jinak, kdyby bývalí chemici Babiš a Brabec spolu se strojařem Ťokem něco věděli o dopravě.

V souvislosti s kolapsem dopravních staveb se dá pochválit jediná okolnost, konkrétně svatá trpělivost tuzemských řidičů. S ministerskými packaly dosud nevyběhli a ještě je nechávají slibovat, jak všechno rychle napraví.