Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Počítače a InternetVývoj software

Spravuje:

hkmaly

Může vás zajímat



Reklama



Jine kluby o programovani: FoxPro, C & C++, V Linuxu, scriptovaci jazyky, PHP a mozna i Visual Basic, i kdyz o tom pochybuji ...
Zajimave odkazy:
RFC.
The FTP Protocol Resource Center.
Specifikace UNIX 98.
Wraith-ova kucharka.
Neco o pthreadech.
Rychlokurzy programovacich jazyku (diky r0b0tovi)

Predpokladam, ze s vasi pomoci tu brzi bude vetsi seznam relevantnejsich linku ...

Mimochodem, tento klub neni o slonech. Maximalne jeste uznavam tucnaky.

ocs sine ira et studio  OCSite 29.duben 2012 9:59:09
Nezkoušel jsem to, ale Once you have set a variable's value, you cannot change or modify that value! vypadá trochu podezřele...
arnost snad nechci tak  moks 29.duben 2012 9:37:34
ocs sine ira et studio  OCSite 29.duben 2012 9:29:48
Je tu někdo, kdo umí XSL?

Generuji dokument XSL tak, že z předdefinovaných "stylů" nejprve připravím komplet začátek od <fo:root... až po <fo:flow flow-name="xsl-region-body">. Pak jiný kus kódu generuje spoustu <fo:block...> s vlastním obsahem dokumentu. Nakonec se doplní </fo:flow></fo:page-sequence></fo:root> a je to.

Tohle funguje perfektně. Ale teď jsem narazil na problém s tím, že je tam zápatí (definované samozřejmě někde v tom 'komplet začátku' přes <fo:static-content flow-name="xsl-region-after">), a teď jsem dostal požadavek, aby se obsah toho zápatí mohl dynamicky měnit -- něco jako 'když se při generování dokumentu zjistí, že stránka obsahuje XXX, v zápatí bude "Tady píšeme o XXX"' apod.

Jde to nějak udělat, aniž by se muselo ukončit fo:flow? A aniž by se to muselo generovat dvouprůchodově -- tedy aniž by se ve chvíli, kdy se generuje ten komplet začátek od <fo:root... až po <fo:flow flow-name="xsl-region-body">, vědělo, jaká všechna zápatí budou zapotřebí? Předělávat tohle by totiž byla docela dost velká pakárna :(

Ste ozrali? (Aneb nedavno nekde probehl smbc strip se starnoucim fyzikem. Tohle mudrovani je ekvivalent se starnoucim ajtakem.)
hroch32 jakz takz  22.duben 2012 0:02:23
Jsme dost OT :-) Ale svým způsobem to s programováním souvisí. Evoluce je hodně obecný proces, není to jenom to, co se děje životu na Zemi. Máš pravdu v tom, že umí vytvořit netradiční a geniální řešení (aneb kdo z nás dokáže zjednodušit hyperparazity v Tierra polívce). Problém je, že k tomu zpravidla potřebuje strašné množství pokusů, které ani v přírodě zpravidla nemá k disposici. Navíc s narůstající komplexností systému narůstá i potřebné množství řešení (+-exponenciálně). Příkladem budiž žirafa a její nervy ovládající hlasivky (doufám, že jsou to hlasivky, už je to dlouho, co jsem měl Evolučku). Prostě takové množství pokusů, jako měly viry Toma Raye, nemá většinou ani příroda k disposici. A díky tomu, že hodinář je slepý, často rozumné řešení unikne o vlásek (žirafa ;-) ). Nebo se to horší prosadí čirou náhodou (dost možná dinosauři vs. savci, kdo mohl tušit, že do nás praští kus velkýho šutru). A často v ní také funguje udržování statutu quo - to "lepší" se neprosadí, protože prostě nemá proti přesile "horšího" šanci (to taky může být případ dino x cicavci). O slepých vývojových větvích nemluvě (Pentium 4 :) ). Prostě ve spoustě lidských aktivit lze vidět podobné procesy, jaké platí pro evoluci obecně. Koneckonců, OCS tady nedavno měl pěkný příklad preadaptace (=premature functionality, či jak se to zove). Beru rozdíl v tom, že člověk se na rozdíl od evoluce snaží to nejlepší řešení najít (ačkoliv i zde existují filosofické spory :-))) ). Evoluce se nesnaží, evoluce se děje.

Tímto ale neodporuji tomu, cos napsal. Jen jsem si zasejc jednou pustil hubu na špacír… :-)
hkmaly - Slava pomlcky -  . 20.duben 2012 0:44:17
Evoluce predevsim funguje v dlouhodobem horizontu. Dinosauri ovladali zemi přes 160 miliónů let - dele nez uplynulo od okamziku, kdy pad meteoritu v praxi dokazal, ze jejich vlastnosti nejsou pro preziti nejvhodnejsi. Evoluce neni znama tim, jak rychle by dokazala najit nejlepsi reseni, ale tim, jak dokaze udelat reseni, ktere by nikoho nenapadlo, efektivnejsi nez jakekoliv normalnim zpusobem navrzene reseni.

Pri vyvoji procesoru jednoduse ani zdaleka nebylo vyzkouseno tolik slepych cest aby evoluce zafungovala. Ono by to vyslo draho.
hroch32 jakz takz  19.duben 2012 14:03:50
Ano, to máš pravdu, tedy asi, já tomu až tak nehovím. Problém je v tom, že třeba ono zmíněné PPC bylo waaaay better (a dodnes je, tam kde se dál vyvíjí) – lepčí architektura, lepčí vektorová jednotka, atd. Jenže Motorole se nechtělo dělat vývoj pro PC, neb ji zajímaly ledničky a jiné embeded krámy. IBM zase zajímalo serverové nasazení, takže se nehrnulo do G5 pro notebooky, jinými slovy je nezajímalo snižování spotřeby. A Appláci nechtěli pustit svoje dolárky, na kterých dodneska sedí, haby ten vývoj slušně podpořili. Takže dneska máme Intelovské krámy a ARMy místo úsporných a na jednotku spotřeby mnohem výkonějších PWRficient PPC, které tehdá vyvíjela P.A.Semi (kterou Appláci nakonec koupili a de-facto rozprášili, čímž mimo jiné pěkně nasrali US ministerstvo obrany...). A to už vůbec nemluvím o tom, že zrovinka Intel je, co se týče návrhu architektury, ten horší z oněch dvou zbývajících. AMD mělo při nástupu oněch technologií lepší jak 64bit, tak vícejádro. Jenže Intel má holt víc prachů na vývoj a lepší marketing.

Haby to nevyznělo nějak jako "jenom stěžování". Tak mně jakožto vysokoúrovňovému uživateli procesoru je to vcelku putna – dokud to slušně funguje, něco to vydrží na baterku a nespálim se o to, tak ať je tam třeba Z8080 ;-) Jen mě prostě fascinuje, jak přežívá trvale to "horší". Krásný důkaz toho, že evoluce nevede k nejlepším řešením, jen prostě volí cestu nejmenšího odporu, která je dána do značné míry náhodou.
hroch32 jakz takz  19.duben 2012 13:48:47
PPC mám doma :-) Ale 8080, Z80 a starší jsou pravěk, smiřte se s tím vykopávky ;-)
hkmaly - Slava pomlcky -  . 19.duben 2012 10:17:28
... dvoubitovou spolecnosti, ktera nesnese ani 1bit konkurence.
Windows was once famously described as "32 bit extensions and a graphical shell [on top of] a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition." This was attributed to Art Bahrs (an HP guy) in Aug 1997, although it probably predates that.

While humorous, it's inaccurate: neither DOS nor its predecessor QDOS were a patch to any flavor of CP/M (presumably the "8-bit operating system"), and no flavor of CP/M never targeted a 4-bit microprocessor.
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER. 19.duben 2012 10:14:27
V tom 64 bitovém rožimu je to asi o mnoho lepší. Asi říkám proto, že jsem to projel jen zběžně. Ty přidané všeobecné registry, které umožňují i klasické předávání argumentů byly hodně potřeba. Vektorové instrukce se taky hodí, i když to zesložiťují.
ocs sine ira et studio  OCSite 19.duben 2012 10:00:56
... který byl ve skutečnosti navržen jako 8bitový a na těch 16 rozšířen nepříliš konsistentním způsobem.
hkmaly - Slava pomlcky -  . 19.duben 2012 9:59:15
Nastesti se x86 od te doby vylepsila. Nebo si snad nekdo mysli, ze 32bitove rozsireni i386 a 64bitove rozsireni amd64 nebyli k lepsimu? (Nehodnotim ted jestli to neslo udelat lepe, natoz abych porovnaval skutecne 64bitovy procesor s 64bitovym rozsirenim 32bitoveho rozsireni 16bitoveho procesoru ...)
ocs sine ira et studio  OCSite 19.duben 2012 9:25:24
Tak jistě, ale já myslel, že tady se bavíme o monolitických mikroprocesorech. Miniprocesory a procesory, to je úplně jiná pohádka; to už bychom mohli započítat také řadu IBM 360/370 (a že to byla velmi dobře navržená a dobře použitelná věc, od procesoru a JSA až po IBM OS).
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER. 19.duben 2012 9:17:04
V opravdu profesionálních strojích byly nějaké PDP/VAX, nebo HP/ADT.
ocs sine ira et studio  OCSite 19.duben 2012 7:30:30
Moment, jaký pravěk? Motoroly se používaly ještě celkem nedávno, a PPC prakticky včera.
hroch32 jakz takz  19.duben 2012 4:55:33
Pravěěěěk :-D

Připomíná mi to šéfa, který už taky programuje pěknou řádku let... vždycky když vzpomíná, jak z trhu postupně mizely vždycky ty lepší procesory a zvostávaly krámy. A tak tu dnes žijeme s x86 ;-)
ocs sine ira et studio  OCSite 18.duben 2012 8:31:58
Stejně tak Commodory před Amigou.

Ono v podstatě (nikoli bez výjimek, ale docela dost slušně) celou dobu platilo, že 8080 nebo Z80 byl spíše v profesionálních strojích (tedy CP/M), kdežto co bylo na doma, to spíše mělo nějakou tu Motorolu. Změnil to teprve až Clive.

Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER. 17.duben 2012 23:09:35
Aha v tom případě jsem ho měl možná taky, v kopii konzole Atari 2600 od Vietnamců.
Sarnegarth ih ∂Ψ(r,t)/∂t = −h²/2m ∇²Ψ(r,t) +  V(r)Ψ(r,t) 17.duben 2012 22:04:35
chtel bych jen poznamenat, ze tu nebyly same z80. v utrobach osmibitovych atari taktez dychal 6502.
cajti stále ještě větší než   miniCajti 17.duben 2012 19:48:04
On je to hlavně nějaký Makroassembler - to znamená psaný v texťáku. Co jsem si dělal doma na C+4, tak jsem psal instrukce rovnou do paměti ....