Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

Sarnegarth, Tander Lee

Může vás zajímat



Reklama



O zákoníku práce, o zaměstnanosti.

Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Jasně, je to neekonomické. Zas auto mohu naložit až po střechu a odvést náklad na chalupu. Na chalupě pak třeba potřebuji jet do vedlejší vesnice na nákup - bůhví, kde je nejbližší taxík...
TL: Nezavrhoval bych taxiky. Ani ja obvykle neprojezdim vic jak 10kKc mesicne - to snad akorat kdyz dam v tom mesici dvakrat Praha-Brno.
koles ... 
funguje vyborne, nemuzu si vynachvalit
Gusto77 jsem náchylný k zahálce... 
Podivej se jak funguje ten Zipcar.
ocs sine ira et studio  OCSite
V Praze to tak skoro je, ne? Ne tedy úplně v každé ulici, ale snad z každé ulice v pohodlném dosahu. Nebo přinejmenším to platilo v 90., od té doby jsem se o to moc nezajímal, protože tam nebydlím.
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Ta mě v kontextu zipcaru fakt nezajímá. Rozhodně se tím způsobem nebude sdílet půlka aut. Ale když by v každé ulici bylo 5 aut k zapůjčení PROFESIONÁLNĚ a na KOMERČNÍ bázi, tak by to fungovat mohlo.
ocs sine ira et studio  OCSite
Ano, jistěže mají. Pokud si založíš půjčovnu aut a projdeš všemi byrokratickými opičárnami, budeš to mít vyřešeno také. Ale zde mluvíme o normální neformální půjčce mezi Pepou a Frantou.
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Tak to asi mají půjčovny nějak vyřešené, ne?
ocs sine ira et studio  OCSite
Hlavně by musel stát přestat do vlastnictví a užívání automobilů strkat pracky.

Dokud je to tak, že když nějaký Franta, jemuž auto půjčím, blbě zaparkuje (neřkuli dokonce nabourá), tak já s tím budu mít přinejmenším spoustu problémů, a dokonce vůbec nelze vyloučit, že budu povinen zaplatit za toho Frantu pokutu, hodně důkladně si to půjčování rozmyslím.

Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Taky mám svoje auto. Celkové náklady na jeho pořízení a provoz jsou něco k 10 tisícům měsíčně. Když by bylo možné vyběhnout na ulici a sednout do nějakého auta na požádání, tak bych to klidně vyměnil.
LuParov Choose life. Choose a job. Choose a name 
(Ale to vlastně asi nejsme ve při.)
LuParov Choose life. Choose a job. Choose a name 
Hlavně tady máme příliš mnoho lidí, kteří mají na svoje auto fetiš u vůbec je nezajíma, kolik pěněz, času a nervů je vození Hitlera přes město stojí.
Ne. Já mám svoje auto. Ale mohlo by to fungovat uvnitř Prahy, kde stejně nejde parkovat, to jo.
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Jo, taky doufám, že se to jednou víc rozšíří... Ale myslím, že ještě nemáme dost velkou kupní sílu.
Gusto77 jsem náchylný k zahálce... 
To by bylo neco pro me.
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
Tohle znáš: http://www.zipcar.com/ ?
Tomu sdílení vozů nevěřím.
vlad_tepes občas dělá  kravinki
problém není v tom, že společnost nevyprodukuje dostatek statků, problém je, jak je rozdělit...
Tander Lee Freedom of expression is the freedom   to offend
..daří rozvíjet terciární sektor (služby, kultura) a též úřednictvo je jednou z forem umělé zaměstnanosti.

Takové smíchání hrušek s jabkama jsem už dlouho neviděl.

Anabel Lee pubertalni, nevzdelana a vasnemi  zmitana chamrad a mrzka luza
ja bych se toho nebala, lidi se zaprahnou do zentouru na tahani nedostatkove pitne vody, pripadne se jim daji motycky a pujdou okopavat brambor, neb nebude co jist :) technologie je fajn, ale jaksi potrebuje ropu a elektrinu a obe imho levnejsi nebude, jejich vlastnici/producenti si urcite dobrovolne zivotni standard snizovat nebudou...
Šnek neboli  Šnek
Barclay: Měli bychom asi tu debatu přestěhovat do Společnosti, protože tak jednoduché to není. Ono se sice dá vypočítat, že stačí XY % práceschopného obyvatelstva, jenže v praxi to jaksi nefunguje. Obyvatelstva máme zaměstnáno mnohem více, a ani ty základní potřeby (v českých podmínkách například bydlení) zajistit nedokážeme. Je poptávka po mnohem více pracovních místech v některých oblastech služeb, které dost těsně souvisí se samotným přežitím (například pečovatelství), ale není, kdo by je zaplatil.

(Krom toho si tedy vzpomínám na takové ty předpovědi, že v roce 2000 už budeme mít globálně jen desetihodinový pracovní týden a všeho dostatek atd.)

Tak vzhledem k tomu, že už dneska i díky technologiím by mělo stačit cca 16 % práceschopného obyvatelstva na obstarání všech základních potřeb, jako potraviny, stavby obydlí, bezpečnost, nejdůležitější průmyslové zboží, tak nevynalezl Frey nic nového. Naopak se s tím politici potýkají už přes 50 let. Zatím se daří rozvíjet terciární sektor (služby, kultura) a též úřednictvo je jednou z forem umělé zaměstnanosti.
drinker ... 
No, to si vždycky vzpomenu na Mechanické piano od Vonneguta... a začínám se těšit.
Shake krmte troly! 
Svět za 18 let: zmizí polovina pracovních míst.
Práce pro lidi je stále méně. Do roku 2030 by mohly zaniknout až 2 miliardy současných pracovních míst. Tvrdí to futurolog Thomas Frey, který s přednáškou na toto téma vystoupil na istanbulské konferenci TEDx. Frey sice tvrdí, že pracovní místa zaniknou, ale svět bude díky novým technologiím lepší místo pro život. Budeme tedy nezaměstnaní, ale šťastní…