Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravují:

arnost,
snop

Může vás zajímat



Reklama



pojmy a tak naleznete docela dobre vysvetlene a definovane zde (Wikipedia)
Nebo z jineho zdroje zde (Math Thesaurus)

pripadne se zkuste pohrabat v nejvetsi encyklopedii matematiky: http://mathworld.wolfram.com/


grigorij hmmmm 
Ono je to spis tak, ze od tretaku vys te uz berou vazne a kdyz napises dobrou diplomku, tak i statnice jsou lehka zkouska. Naposledy jsem se zapotil u Matematicke analyzy II (a pak tedy jeste u zkousky z Moderni teorie optimalizace, ale to byla takova dost specialni zkouska :D).
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Já bych to nazval "skóre."
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Jezismarja. Doslo mi to, ale mozna bych ten prumerny percentil nazval jen neco jako aritmeticky prumer percentilu, nebo tak neco.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
(Čárky, vyšinutou větnou vazbu a chybějící slova si laskavý čtenář jistě rád doplní. :( )
Saggy Just sunshine, and blue sky - is it all? 
Ajo, diky!
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Tak v tom případě viz závorka. Vezmi si dva předměty. Třeba matematiku a češtinu. Řekněme, že v obou budeš na 90. percentilu, takže tvůj průměrný percentil bude 90. A teď si představ, že těch 10 procent, kteří matiku napsali lépe než ty, naprosto pohořeli v češtině a těch 10 procent, co napsalo češtinu lépe než, naprosto pohořelo v matice. Takže průměrný percentil všech, kteří byli v nějakém předmětu lepší než ty, je nižší než 90 a tudíž ty jsi, co se týče hodnoty zvané "průměrný percentil" ve stém percentilu. :)
Saggy Just sunshine, and blue sky - is it all? 
Podle toho, ko má lepší průměrný percentil. Oficiální percentil, který se předává fakultám, je právě ten průměrný.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
No a podle čeho se pozná, kdo je lepší a kdo horší? (Navíc průměrný percentil není imho percentil.)
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Jasně, ale jde o to, že když si to člověk přepíše na absolutní hodnoty, tak vidí, že to může řešit rozebráním případů a neblbne s nějakými neekvivalentními úpravami.
Saggy Just sunshine, and blue sky - is it all? 
asi sem?
prijde mi ze mi neco asi tradicne unika, nebo nechapu vyznam slova percentil

(vysledky testu OSP v ramci NSZ)

zarazi me ta posledni veta: "Svým výsledkem jste lepší než 14479 z celkového počtu 14610 ostatních účastníků". Podle tehle vety jsem tedy byl lepsi nez nejakych 99,1% lidi, coz mi ale nesedi s tim percentilem, ktery je jen 94,25. Jedina moznost, ktera me napada je, ze stejne skore jako ja melo dalsich 5% lidi, takze percentil mi ukazuje spodni hranici a ta veta o skore naopak horni. To mi ale prijde vysoce nepravdepodobne, protoze otazek bylo 90 a za spatne odpovedi se odecitaji casti bodu, takze je mnoho moznych poctu bodu.

 
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Vzdyt to sedi, od dva vys muzeme ty absolutni hodnoty smazat a 3-2 je 1.
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Děláte něco špatně pane kolego.

|x + 1| = 3 + |x-2|
Lejzy God is REAL unless declared   INTEGER.
Tu zkousku muzes provest pro cely interval [0:inf), nebo ne?
dotaz
Tak jsem při doučování zjistil, že nevím středoškolskou věc:
rovnice:
odmocnina(x^2 + 2x + 1) = 3 + odmocnina(x^2 -4x +4)

neekvivalentní úpravou - umocněním - se dostanu k nekonečnu řešení. Pod odmocninou problém není, vždy kladná. Jenže řešením je interval od 2 (včetně) do nekonečna.
U neekvivalentních úprav se musí dělat zkouška, ale jak zjistím, když vyjde nekonečno, co z toho je opravdu řešení?
 
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Jak je na tom SciLab?
Já jsem taky šéfa nepřemluvil. Přece jenom, 2500 USD za jednu licenci....
Takže to dělám v Octave a je to teda mizérie.
hkmaly - Slava pomlcky -  .
Tak ono prvni dva roky si hladce vyridis ty tezke prednasky a pak uz chodis jenom na to co te bavi ne? Zapotis se zase az u statnic.
grigorij hmmmm 
To vubec nejsou spatna skripta! Dik! Ja mam vubec Zajicka vlastne rad :) Bez nej bych mel pocit, ze matfyz byl strasne lehka skola (coz jsem mel od tretaku vys stejne, ale apon ty prvni dva roky udelal Ludek zajimave :D)
r0b0t ~ matika šmatika ~  braidd drwg
Díky. Už se mi to vybavuje. Pochopil jsem z toho lépe i větu o implicitních funkcích. (Milota to s náma tenkrát v prváku dělal rovnou v Banachových prostorech a ten ilustrační důkaz na koleně pro reálné funkce nějak nestihl. :) )
snop osoba s kočkami bydlí východně vedle  domu s mandloněmi
Dokonce nejaka predbezna verze je i elektronicky: http://www.karlin.mff.cuni.cz/~zajicek/skriptamn.htm (zaklady tam nejsou, protoze ty jsou v Jarnikovi)