Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Společnost

Spravují:

hi, Agie, pupipka, Sara151, Pitrysek, Ajina, Netorack

Může vás zajímat



Reklama









.
Máte problém v této oblasti? Zkuste se zeptat, možná se najde odpověď!
Třeba se bude hodit:


Ministerstvo financí      Účetní svět      Nezisková sféra      Živnostník      ČNB     

Obchodní rejstřík      ČSSZ      Měšec      VZP      Daňová kalkulačka         Mzdy      

Daňové formuláře      
Jak podnikat     

Ekonomický software: Laura 2008   (podrobné info - Barclay)      
Ekonomický software: AdmWin  (podrobné info - AJETO)      
Ekonomický software: Cézar  (podrobné info - Nazgul)      

Zákony (z příjmu, DPH, silniční a další) - aktualizovaná úplná znění  nové!

.

Minimální částky
Sociální pojištění 2014 - hlavní (od podání přehledu) 1.894,-
Sociální pojištění 2014 - vedlejší (od podání přehledu) 757,-
Hranice pro vznik povinného důchodového pojištění 2014 (pouze u vedlejší č., rozdíl mezi P a V 2013) 62.121,-
Zdravotní pojištění (od 1.1.2014!) 1.752,-

TOPlist

Může mi někdo poradit? Mám vystavené dvě zálohové faktury. Jednu na svoje zboží a služby a druhou na zboží, které odebírám od jiného výrobce. Na první fakturu mi odběratel zaplatil zálohu, zbytek je po splatnosti nezaplacen. Místo toho, aby mi poslal doplatek na první fakturu po splatnosti, doplatil si druhou. Mám možnost zaslané peníze na druhou fakturu použít jako částečnou úhradu té první? Nevím, jestli se dobře vyjadřuju, ale odběratel si tak v podstatě zaplatil zboží, které jsem objednávala jinde, ale stále mi dluží za zboží, které už má dodané ode mně. Ptám se, jestli když použiju peníze na splátku první faktury, můžu mu odpírat zboží až do úplného zaplacení.
FÚ ti nedoplatí nic, daň nemůže být záporná, jak píše netorack, bude to nula.
Přesně tak, v takovém případě bude základem daně z příjmů nula, přiznání ale podat musíš i tak.
Takže pokud budu prodej nemovitosti naopak dotovat, tedy výdaje za prodej budou vyšší než příjmy, tak vlastně žádnou daň z příjmu platit nemusím (ale klidně by mi to mohl naopak doplatit FÚ:))? O nutnosti udělat posudek jsem netušila. Děkuji za obsáhlou odpověď!
Daň z příjmů
=========
Bude ve výši 15 % ze zisku, což je rozdíl mezi příjmem (prodejní cena) a výdaji (zejména kupní cena, dále související výdaje na právníky apod., zaplacená daň z převodu, úroky z hypotéky, poplatky). Přiznání se podává a daň platí do března následujícího roku.

Daň z převodu nemovitostí
====================
Ve výši 3 % z prodejní ceny nebo z odhadní ceny, podle toho, která je vyšší. Musí se nechat udělat posudek ke dni prodeje. Přiznání se podává a daň platí do tří měsíců ode dne, kdy to katastr zapíše.

Daň z nemovitostí
==============
Předpokládám, že za letošek jsi platila daň z nemovitostí. Po prodeji ti buď (a) žádná další nemovitost v daném okrese (finančním úřadě) nezůstane - pak tuto skutečnost oznámíš a příští rok už neplatíš nic, nebo (b) ti nějaká jiná zůstane, pak musíš příští leden podat přiznání k dani z nemovitostí na novou nižší výši.
Dotaz
Dobrý den, prosím o radu s daněmi. Mám byt novostavbu, do katastru jsem byla zapsána 31.12.2011 a teď bych ho chtěla prodat. Nemovitost jsem pořídila na hypotéku, kterou chci prodejem bytu splatit. Jaké daně a kdy budu platit? Našla jsem si, že bych měla platit 3% z prodejní ceny bytu za převod nemovitosti do 3 měsíců od zápisu nového majitele do KN a daň z příjmu 5% z rozdílu mezi kupní cenou a výší hypotéky. DZP předpokládám budu platit na začátku příštího roku? Díky moc za všechny odpovědi.
Že je to výhradně k podnikání je mi jasné, s těmi roky jsem si nebyl jistý. Díky.
bwian I'm a lucky bastard!  20.červen 2012 17:58:07
Musíš jej používat výhradně pro podnikání po dobu těch pěti let.
Jestli to tedy chápu dobře, tak když jsem si jako OSVČ koupil k podnikání auto a odečetl z něj DPH, tak ho musím používat pět let, abych nemusel vracet část DPH?

Když ho pak prodám, DPH předpokládám připočítat musím.
bwian I'm a lucky bastard!  19.červen 2012 20:06:31
Netorack: Aha, děkuji, já myslel, že když je zbytková účetní hodnota 0, tak už to DPH nebude potřeba vracet. Nedá se svítit, asi jej budu muset část vrátit.
To bohužel neznamená, obě daně jsou na sobě nezávislé.
Takže pro DPH sleduješ účel použití majetku pět let (2009,10,11,12,13) jako u každého jiného majetku. Kdybys ho přestal používat pro podnikání, musíš upravit odpočet (část vrátit).
bwian I'm a lucky bastard!  19.červen 2012 16:29:11
Díky. Znamená to, že když teď to auto nebude dál používáno pro podnikání ale jenom pro soukromé účely, není potřeba řešit vrácení části DPH?
Ano. Pokud se tak poplatník rozhodl, muselo se to začít dělat už v tom roce 2009.
bwian I'm a lucky bastard!  19.červen 2012 13:13:40
Dotaz - odpis auta
Prosím o radu... auto pořízené v dubnu roku 2009 bylo možno odepisovat zrychleně (24 měsíců)?
A to je taky pravda :) Stejně se v daňové evidenci faktura neúčtuje.
Ale je to fuk, klidně mu tu fakturu vystav, není to nic proti ničemu.
Stačí platební doklad - buď pokladní doklad (kde bude účel - úroky z faktury číslo ...), nebo jeho vlastní výpis z banky.
úroky z prodlení - zaúčtování
Jak správně zaúčtovat úroky z prodlení na straně věřitele (daň. evidence). Dlužník, který mi je už zaplatil, chce samostatnou fakturu, to se mi úplně nezdá. Nebo mám napsat do předmětu něco jako "úroky z prodlení za fakturu č. xxx splatnou dne zzz"?
Máš povinnost posílat to na rejstříkový soud a ten to zveřejňuje, takže si každej může přečíst, jak je na tom firma, se kterou chce obchodovat, nebo do ní třeba investovat. FÚ je v tomhle případě jenom něco jako archivář dokumentů, plus tu přílohu samozřejmě můžou použít při případný kontrole.
Já spíš myslela, k čemu je to finančnímu úřadu. Dnes jsem se přesvědčila, že to stejně nečtou. Ptala jsem se, jestli je to takhle v pořádku, načež správkyně daně odvětila:"Mně je to jedno, co si tam napíšete, to tam máte". Zkontrolovala akorát razítko a podpis, zastrčila do spisu a tím to haslo.